Electrice kofferbak opener en sluiten

Nog een leuke om te vertellen: was aan het laden met kofferklep open, aanhanger koppelen en met GEEN mogelijkheid de koffer te sluiten met knop dashboard, knop klep, afstandsbediening zelf niet manueel, tot ik erop kwam om de stekker van de aanhanger te ontkoppelen.

Moet je inderdaad maar net weten. Ik heb het nog niet aan de hand gehad en een gewaarschuwd mens telt voor twee. Bedankt voor deze tip.
Toch is het vreemd. Mijn fietsendrager kun je kantelen, waardoor de kofferklep gewoon open zou kunnen.

blokart

Senior Member
Toch is het vreemd. Mijn fietsendrager kun je kantelen, waardoor de kofferklep gewoon open zou kunnen.
Auto weet uiteraard niet wat er achterhangt er zit geen contact die de toestand van kantelinrichting aangeeft, Canbus monitort gewoon de stekker,

richie29

Nieuw lid
Zelf vind ik het een hele gave optie en heb hiervan nog geen minuut spijt. Tijdens het openen geeft hij overigens ook nog "piepjes" totdat hij volledig is geopend.

Ik dacht hier op het forum ook ergens gelezen te hebben, dat de knop in de auto ook via vagcom (of hoe dat ook mag heten) geprogrammeerd kan worden, zodat je de achterklep er ook weer mee kunt sluiten.
Klopt dat?
Is het inderdaad mogelijk om zowel de afstandsbediening als de knop in de auto hiervoor te programmeren?
Zijn hier al ervaringen mee?

Dat zou inderdaad zeer aangenaam zijn.
Vanuit veiligheidsoverwegingen snap ik wel dat dat alleen op de klep gedaan kan worden, dat sluiten...maar ik mis het toch echt wel om na het weglopen met het boodschappenkrat de klep niet van binnenshuis te kunnen sluiten.

Oh enne....kan dat achterlijke piepje niet uit??:maakmegek:
Net of er een vrachtwagen achteruit rijd...klinkt echt ner-gens naar.

BSdV

Actief lid
bij alle andere concurrenten is het absoluut niet toegestaan om de koffer dan nog handmatig dicht te doen, je vernielt dan het systeem gelijk... Ik vermoed dat dit bij Škoda niet anders zal zijn.

Ik weet niet wat alle andere merken zijn, maar bij onze Honda Accord Tourer uit 2004 is het absoluut geen probleem om deze met de hand te sluiten. Enige wat je eigenlijk niet moet doen is de kofferbak proberen te sluiten terwijl deze zich opent, en ik neem aan dat een zetje mee als deze zich aan het sluiten is ook geen goed doet.

We hebben deze auto nu zo'n goede 6 jaren, en gebruiken de elektrische klep waarschijnlijk zo'n 60 procent van de tijd. Die andere 40 dus met de hand en de klep heeft nooit een krimp gegeven. Wij hebben deze bij de O3C er dus ook maar direkt bij besteld.

richie29

Nieuw lid
Ik weet niet wat alle andere merken zijn, maar bij onze Honda Accord Tourer uit 2004 is het absoluut geen probleem om deze met de hand te sluiten. Enige wat je eigenlijk niet moet doen is de kofferbak proberen te sluiten terwijl deze zich opent, en ik neem aan dat een zetje mee als deze zich aan het sluiten is ook geen goed doet.

We hebben deze auto nu zo'n goede 6 jaren, en gebruiken de elektrische klep waarschijnlijk zo'n 60 procent van de tijd. Die andere 40 dus met de hand en de klep heeft nooit een krimp gegeven. Wij hebben deze bij de O3C er dus ook maar direkt bij besteld.

Mijn vrouw kon ook niet niet helemaal wennen aan de elektrische achterklep en sloot 'm voor een deel handmatig...toen ze er achterkwam dat hij toch elektrisch moest.
De rest via de knop gesloten, maar dat heeft niet tot problemen geleid.

BSdV

Actief lid
Dat zou inderdaad zeer aangenaam zijn.
Vanuit veiligheidsoverwegingen snap ik wel dat dat alleen op de klep gedaan kan worden, dat sluiten...maar ik mis het toch echt wel om na het weglopen met het boodschappenkrat de klep niet van binnenshuis te kunnen sluiten.

Oh enne....kan dat achterlijke piepje niet uit??:maakmegek:
Net of er een vrachtwagen achteruit rijd...klinkt echt ner-gens naar.

Heb ik nu iets gemist? Kan bij de O3C de kofferbak alleen maar met de drukknop in de klep gesloten worden??? Zo ja dan is dit toch wel wat jammer, meestal doen we dit bij onze Honda met de knop op de afstansbediening.. Spullen uit de auto, naar binnen lopen met spullen. Huisdeur dicht om vervolgens nog per afstandbediening de klep te sluiten en te vergrendelen. Maakt de elektrische klep juist zo prettig...

CDK

Forumguru
Heb ik nu iets gemist? Kan bij de O3C de kofferbak alleen maar met de drukknop in de klep gesloten worden??? Zo ja dan is dit toch wel wat jammer, meestal doen we dit bij onze Honda met de knop op de afstansbediening.. Spullen uit de auto, naar binnen lopen met spullen. Huisdeur dicht om vervolgens nog per afstandbediening de klep te sluiten en te vergrendelen. Maakt de elektrische klep juist zo prettig...
Kan met VCDS waarschijnlijk zo geregeld worden, bij de Superb is dat namelijk ook zo :)

BSdV

Actief lid
Kan met VCDS waarschijnlijk zo geregeld worden, bij de Superb is dat namelijk ook zo :)

Hoe zijn de ervaringen bij de dealergarages met oog op veranderingen in de VCDS. Zijn de dealers doorgaans bereid om mogelijke aanpassingen in VCDS uit te voeren of zal ik zelf de kabel/software moeten aanschaffen? Geen probleem met de garantie??

CDK

Forumguru
Hoe zijn de ervaringen bij de dealergarages met oog op veranderingen in de VCDS. Zijn de dealers doorgaans bereid om mogelijke aanpassingen in VCDS uit te voeren of zal ik zelf de kabel/software moeten aanschaffen? Geen probleem met de garantie??
Veel forumleden hebben zo'n kabel en zijn bereid om andere leden te helpen, dealers hebben soms wel VCDS maar officieel mogen ze dit niet gebruiken van PON in principe is het niet traceerbaar dus kan je daar geen last mee krijgen, alleen moet je het wel iemand met kennis van zaken laten doen om problemen te voorkomen.

richie29

Nieuw lid
Veel forumleden hebben zo'n kabel en zijn bereid om andere leden te helpen, dealers hebben soms wel VCDS maar officieel mogen ze dit niet gebruiken van PON in principe is het niet traceerbaar dus kan je daar geen last mee krijgen, alleen moet je het wel iemand met kennis van zaken laten doen om problemen te voorkomen.

Als ik het VAGCOM-topic goed gevolgd heb, is het aanpassen hiervan toch nog niet mogelijk?
*leest snel andere topic door*

Barrokok

Actief lid
Ik kan uit de andere topics ook niet opmaken of het nu wel of niet mogelijk is met je sleutels de elektrische kofferbak te sluiten (na een aanpassing met VAGCOM).

Kan iemand uitsluitsel geven?

blokart

Senior Member
Ik heb dit op een vRS forum gevonden misschien heeft iemand er wat aan?

Heckklappe codieren:
Öffnen/Schließen mit Taster in der Mittelkonsole und FFB
1. STG 6D Heckklappe
2. Funktion 16 Zugriffsberechtigung
3. Code 12345 eingeben
4. Funktion 10 Anpassung
5. Ansteuerung durch Taster für Heckklappe öffnen Funkschlüssel Tippfunktion (einmal FFB drücken) beim schließen
6. Neuer Wert Aktiv einstellen
oder
5.1 Ansteuerung durch Taster für Heckklappe öffnen Funkschlüssel Tastfunktion (FFB gedrückt halten) beim schließen
6.1 Neuer Wert Aktiv einstellen
7. Ansteuerung durch Taster für Heckklappe öffnen Fernentriegelung Tippfunktion beim schließen
8. Neuer Wert Aktiv einstellen
oder
7.1 Ansteuerung durch Taster für Heckklappe öffnen Fernentriegelung Tastfunktion beim schließen
8.1 Neuer Wert Aktiv einstellen
Warnsignal auscodieren:
wenn das nicht in einem zug codiert wird wie öffnen/schließen Schritte 1-3 zuerst befolgen dann:
4. Funktion 10 Anpassung
5. Warnsignal beim Schließen mit Taster-Taster für Fernentriegelung der Heckklappe öffnen
6. Neuer Wert Inaktiv stellen
7. ------------------------------siehe 5---------------------------------------------------------- schließen
8. siehe 6
9. Warnsignal beim Schließen mit Taster FFB der Heckklappe öffnen
10. siehe 6
11. ------------------siehe 9----------------------------------------- schließen
12. siehe 6
Funktioniert genauso beim Superb

Bovenaan Onderaan