Electrische ramen kapot

Okki

Donateur
Ligt eraan wat de totale kosten zijn, maar iets is beter dan niets.
En voor Pon begrippen volgens mij snel gereageerd!

Het kan dus wel ! :aangenaam:

EenOctaafHoger

Nieuw lid
Hallo Skodarijders, ik heb binnen een maand twee ramen "verloren" waarvan 1 op vakantie. Als tijdelijk middel beide keren de deur opengemaat en gestut met een houten balk (op vakantie zelfs met een heuse zwitserse boomtak, je moet wat..).
Na zoeken op het forum merk ik dat het een standaard VAG probleem is. Heeft het nou zin om vooraf bij de dealer om een coulance regeling te vragen of is dat iets wat je beter achteraf bij PON zelf kunt proberen?

EenOctaafHoger

Nieuw lid
Oke, zou kunnen. Hij komt uit aug 2008, dus precies 10 jaar oud nu. Maar van electrische ramen mag je verwachten dat ze langer meegaan vind ik wel.

Erik_NL

Forumguru
Zijruitproblematiek

... Heeft het nou zin om vooraf bij de dealer om een coulance regeling te vragen of is dat iets wat je beter achteraf bij PON zelf kunt proberen?
de werkzaamheden door een dealer laten uitvoeren met beroep op coulance
dan maak je de beste kans dat Pon je alsnog de kosten vergoedt als de dealer niet rechtstreeks daaraan meewerkt - want de ene dealer is de andere niet ... zo is het bij onze Fabia gegaan: Pon heeft de rekening voor 100 procent vergoed

niet geschoten is nooit raak

pvl123

Nieuw lid
Ik had het zelfde probleem met een fabia van 8 jaar oud. De dealer kan hier niks aan doen dan alleen de schade maken. Met de factuur kan je naar pon gaan. In mijn geval hebben ze de materiaal kosten 100% vergoed. Maar omdat mijn auto al 8 jaar oud was vergoeden ze de arbeid kosten niet.

Yoske

Nieuw lid
Oke, dat ga ik proberen inderdaad. Weet je nog wat je kwijt was per raam? en heb je dan gelijk alle ramen laten doen?

Volgens mij hebben de VW Golf, Seat Ibiza en de Octavia 1 hier last van. Bij mijn toen 25 maanden oude Ibiza (jaja 1 maand uit de fab. garantie) ging eerst het rechter raam kapot. Toen zo'n 170 euro (toen moest het hele binnenwerk nog vervangen worden). Vanwege coulance moest ik denk ik zo'n 80 euro betalen. Een jaar later ging het linker raam kapot. Toen kon inmiddels een gedeelte van het raamwerk vervangen worden. Kosten ook nog zo'n 80 euro. In die tijd verlangde ik enorm terug naar de gewone handbediening!

Later zag ik inderdaad toevallig de radar uitzending en heb toen een groot deel terug gekregen. De dealer kwam daar toen zelf mee, en die heeft het toen ook allemaal geregeld. Niet alles terug gekregen, maar wel een hoop.

succes met je claim

EdK

Forumguru
Volgens mij hebben de VW Golf, Seat Ibiza en de Octavia 1 hier last van. Bij mijn toen 25 maanden oude Ibiza (jaja 1 maand uit de fab. garantie) ging eerst het rechter raam kapot. Toen zo'n 170 euro (toen moest het hele binnenwerk nog vervangen worden). Vanwege coulance moest ik denk ik zo'n 80 euro betalen. Een jaar later ging het linker raam kapot. Toen kon inmiddels een gedeelte van het raamwerk vervangen worden. Kosten ook nog zo'n 80 euro. In die tijd verlangde ik enorm terug naar de gewone handbediening!

Later zag ik inderdaad toevallig de radar uitzending en heb toen een groot deel terug gekregen. De dealer kwam daar toen zelf mee, en die heeft het toen ook allemaal geregeld. Niet alles terug gekregen, maar wel een hoop.

succes met je claim

Vreemd dat je uiteindelijk niet het gehele bedrag hebt terug gekregen ?
Nicht van mij met toendertijd haar Golf heeft al haar rekeningen volledig vergoed gekregen !!
Dus arbeidsloon en materiaal !! En was toen al ruim 4 jaar oud toen dit zich afspeelde !
Zou haast gaan denken dat je dealer zijn gemaakte kosten heeft ingehouden !?

EenOctaafHoger

Nieuw lid
oke, dat is wel heel erg als dat net na 2 jaar gebeurde. Maar goed uiteindelijk wel aardig wat teruggekregen dus. Ik ga het proberen, bedankt.

Yoske

Nieuw lid
Nicht van mij met toendertijd haar Golf heeft al haar rekeningen volledig vergoed gekregen !!
Dus arbeidsloon en materiaal !! En was toen al ruim 4 jaar oud toen dit zich afspeelde !

Met die dealer is en was niets mis, het verschil was hoogstens een paar euro. Daar klim ik niet voor in de pen hoor. Ik was in ieder geval enorm blij. De raampjes doen het weer sindsdien zonder mankementen. De achterdeuren hebben het probleem overigens nooit gehad.

Erik_NL

Forumguru
Weet je nog wat je kwijt was ...
citaat uit logboek:

14 augustus 2007 km stand 98.302 linker portierruit valt in portier
Oorzaak: ketting gebroken.
Vervanging raammechanisme.
Kosten: 227,31 € (in december 2007 beroep op PON gedaan, volledige vergoeding gekregen)

ad5000

Actief lid

OK de deal is als volgt; auto's tot 5 jaar een ik geloof 100.000 KM worden volledig vergoed door de importeur. alles wat daar boven zit worden normaliter de onderdelen vergoed, niet het arbeidsloon.

Verleden jaar heb ik hetzelfde probleem gehad met de toenmalige Fabia van mijn vrouw en heb netjes de het onderdeel (het is een compleet mechanisme) vergoed gekregen. Ik heb de hele handel overigens zelf vervangen, was helemaal niet moeilijk (als je tenminste twee rechter handen hebt). Oh ja, de Fabia was van 2000 met 60K km.

skoda frans

Nieuw lid
Reparatie raammechanisme.

Ja ook mijn raam viel naar beneden in dit geval het het rechterraam heb
het laten maken bij een niet skoda-dealer.Heb de brief van rader van het
forum gehaald en met de rekening op gestuurt naar pon dat was op 22 of
23 juli heb nu al bericht ontvangen van pon dat ze het onderdeel vergoeden.Vind het erg netjes een pluspuntje:laugh: met nu al bericht bedoel ik
29 juli 2009. Groetjes skoda frans.:koffie:

Esje

Lid
Bij mij een aantal weken precies hetzelfde gebeurt. Een mooie zomerse dag... raampies lekker naar beneden en we willen eventjes gaan winkelen en dus de ramen weer naar boven... alleen de rechterkant zei van doe het lekker zelf. Een hels kabaal en toen was er al helemaal geen redden meer aan...

Vriendlief is onder de deur gaan liggen en het raam losgedraaid aan de onderkant... raam er voorzichtig uit en op internet een nieuw mechanisme besteld. Tot die tijd met houten balkjes in mijn deur gereden en een week later had ik een nieuw raammechanisme. De popnagels eruit en op de huidige plaat het nieuwe mechanisme gezet. Werkt allemaal weer prima en dat voor maar 90 euro!

Een ander geval is het wanneer kort geleden de spanning van je batterij geweest is.
Blijkbaar vergeten de raamheffers dan waar je portier stopt. Dit vertaalt zich inderdaad in het feit dat je aan de knop van je raammechanisme moet blijven trekken tot je ruit boven is.

Hmmm, goed punt. Bij mij is een van de connectoren van de computer er af geweest en die avond is het mechanisme kapot gegaan. Tenminste links heb ik niet nog een extra keer "omhoog" gedaan tot de klik.

MacManiac78

Forumguru
(Dames en) Heren,

Ik zou nog even terugkomen op de clips die ik bedoelde. Eerder kon ik ze niet vinden, maar kwam ze zojuist weer tegen. [LINK] Veelal zijn het de kunstof clips die het begeven. Dit is de zwakste schakel. (Afgezien van de andere mogelijkheden bij niet werkende elektrische ramen.) (Gebroken kabels, ingelopen kabels in de wieltjes etc.)

Bovenaan Onderaan