Electrische storing

Antera

Donateur
woon helaas in breda anders had ik zeker wel een blik willen werpen of de oorzaak te vinden is en op te lossen natuurlijk

Betekent dit dan ook dat, als je accu leeg is, ook e.e.a. het niet meer doet? Ook niet na opladen van de accu?
In mijn vorige auto uit de 20-e eeuw kon je gewoon de lege accu uit de auto halen, thuis opladen en weer terugzetten. Nu lijkt dat niet zonder gevaren.

Hoi Antera, Breda is natuurlijk niet het andere eind van de wereld en zeker niet in een Octavia. Misschien is er nog iemand iets dichterbij maar jouw aanbod wil ik graag in m'n achterhoofd houden. Vast bedankt.

Cyrus

Actief lid
Bobbes: het is zeker de moeite waard om richting Breda af te reizen: Antera kan lezen en schrijven met VCDS, kans is groot dat hij je problemen snel oplost.

Antera

Donateur
Betekent dit dan ook dat, als je accu leeg is, ook e.e.a. het niet meer doet? Ook niet na opladen van de accu?
In mijn vorige auto uit de 20-e eeuw kon je gewoon de lege accu uit de auto halen, thuis opladen en weer terugzetten. Nu lijkt dat niet zonder gevaren.

Het komt wel eens voor dat het daardoor niet goed werkt. Maar dit komt dan omdat je de auto wilt starten en dan de accuspanning zo laag getrokken word dat de module's onder de 9Volt komen en dan KUNNEN die rare dingen doen. Zal de eerste niet zijn. Heel soms heeft het zin om de accu los te halen en een kwartier te wachten. Dan de accu weer aan te koppelen en weer alles te testen.

In principe zou je hem kunnen verwijderen en dan weer kunnen aansluiten zonder problemen. DE Eprom zou het gewoon vast moeten houden normaal gezien.

Antera bedankt voor de suggestie. Ik ga de accu even loshalen en de hele zaak een kwartiertje zonder spanning zetten. Het resultaat laat ik even weten.

Ik ben helemaal sprakeloos. Spanning gedurende een kwartiertje eraf gehad en nu alles weer aangesloten. Alles werkt weer . De deuren sluiten weer met de ad. De lichten knipperen weer bij inschakelen alarm. en de ramen gaan ook weer open /dicht met het paneel in de linker voordeur. Het lijkt wel toveren. Allemaal hartelijk dank. Antera, ik zou je graag met een flesje of iets dergelijks willen bedanken. Laat even weten waar ik je blij mee kan maken.

Antera

Donateur
Ben het namelijk al 2x eerder tegen gekomen met dit soort klachten. Daarmee hebben we ook de accu een kwartier los laten liggen waardoor alles letterlijk leeg raakt ofzo waardoor alles weer naar de basis instellingen gaat.

Ik ben al blij dat jouw probleem is opgelost waar de dealer niks mee kan :-)

dat je me wilt bedanken mag altijd maar is niet perse nodig, maar als je het zo graag wil dan wil ik wel een geldboom of een zaadje ervan

Oké, om nog even terug te komen op de geldboom. Minstens 10 tuincentra af geweest maar nergens iets dergelijks te vinden. Een paar dagen Googlen heeft slechts één hit opgeleverd. Hortus Botanicus in Amsterdam. Goed, me daar gemeld maar ze waren te krenterig om me te helpen. Ik mocht wel even gaan kijken bij een omgevallen exemplaar maar deze was al helemaal uitgehold. Volgens de medewerkers van de Hortus was dit waarschijnlijk een Griekse versies. Die schijnen dit de laatste tijd wel meer te hebben.
Sorry Antera, ik heb m'n best gedaan. mijn aanbod voor een flesje met inhoud blijft natuurlijk staan. Laat in een PM even weten hoe ik je kan bedanken.
Even een update over de Octavia. Na de hele actie gaan m'n deuren bij een snelheid boven 18 Km/h op slot. Dat was voorheen niet. Mogelijk dat dit ontstaan is bij de niet merk garage.
Op zich kan ik hier goed mee leven.

Cyrus

Actief lid
Wat natuurlijk heel goed het geval kan zijn, is dat door het loshalen van de accupool alle "comfortinstellingen" weer op fabrieksinstelling gezet zijn. Ofwel: instellingen aan automatische deurvergrendeling etc. die op verzoek van de vorige eigenaar wellicht zijn aangepast, zijn ongedaan gemaakt.

Als het goed is, springen alle deuren weer van slot zodra je de sleutel uit het contact trekt. Dat is wel handig, mocht dat niet gebeuren dan is dat met VCDS zó ingesteld.

Antera

Donateur
Wat natuurlijk heel goed het geval kan zijn, is dat door het loshalen van de accupool alle "comfortinstellingen" weer op fabrieksinstelling gezet zijn. Ofwel: instellingen aan automatische deurvergrendeling etc. die op verzoek van de vorige eigenaar wellicht zijn aangepast, zijn ongedaan gemaakt.

Als het goed is, springen alle deuren weer van slot zodra je de sleutel uit het contact trekt. Dat is wel handig, mocht dat niet gebeuren dan is dat met VCDS zó ingesteld.

dit gebeurd niet want dan zou als de dealer iets aan de auto moet doen en daarvoor de accu los moet halen alles weer opnieuw moeten zien te coderen inclusief misschien door de eigenaar ooit eens aangepast instellingen.

de snelheid van sluiten is niet aan te passen is +/-15km.u maar kan zeker afwijken.

Omtrend het bedankje niet nodig en anders dan zal ik je mijn gegevens geven en dan laat ik me verrassen :-)

Cyrus

Actief lid
dit gebeurd niet want dan zou als de dealer iets aan de auto moet doen en daarvoor de accu los moet halen alles weer opnieuw moeten zien te coderen inclusief misschien door de eigenaar ooit eens aangepast instellingen.

Zou die dan niet even een backup maken? Of zich er simpelweg niet druk om maken dat er wellicht een factory reset plaats vindt?

Antera

Donateur
de backup is nooit 100% de backup zoals je denkt te hebben. Dit omdat er diverse waarde's zijn die verborgen zijn en daarom ook niet in de backup komen te staan

Bovenaan Onderaan