Elektrisch verstelbare stoelen

_Freddy

Nieuw lid
Nog even een updateje van mijn kant:
De Dealer geeft aan dat hij ook geen mogelijkheden heeft gevonden om de electrisch verstelbare stoelen achteraf in de Amibtion business te monteren.
Ondanks dat de Octavia Style Business iets luxer en waarschijnlijk iets ruimer is als de Toyota Auris Dynamic Go Sport Touring, is onze keuze toch op de Auris gevallen. Met als twee belangrijkste redenen: De prijs en de Auris stoelen zaten direct goed.

Allemaal bedankt voor het meedenken!

Duijzer

Donateur
@freddy als je achteraf een stoel op maat laat maken (ASS, Scheel, Recaro) kun je die vaak meeleasen, maar omdat ze niet in de BPM zitten, komen ze ook niet in de bijtelling. En als je alleen electrisch wilt vanwege de uitgebreide instelmogelijkheden, zou ik zeker eens naar een op maat gemaakte stoel kijken. Bij de meeste bedrijven kun je overigens ook proefzitten.
Een bijkomend voordeel is dat je na de leasetermijn je stoel mee kunt nemen naar een volgende auto, dus dan niet weer met dit probleem en deze kosten zit.
Succes met je beslissing!

_Freddy

Nieuw lid
@Duijzer. Wat wij een beetje spannend vonden met achteraf op maat maken, is dat we pas weten of het goed zit zodra de auto+stoel geleverd is (vooral in combinatie met de positie van de pedalen en stuur). En je bent natuurlijk erg afhankelijk van de leverancier (hoe goed luistert hij naar je wensen, hoe vaak wil hij aanpassen indien de eerste keer niet goed zit, enz). Maar hier heb ik zelf ook geen ervaring mee, dus misschien maak ik me onterecht zorgen.
Bij de auris konden we mooi een ruim uur proef rijden. Dus wij hebben voor de zekerheid gekozen.
Bedankt voor de tip.

Rofffel

Forumguru
Niet ter discussie: ruim een uur proefrijden moet je toch altijd? Als een garagist mij dat zou verbieden dan verkoopt hij zijn auto niet.

innocenti

Forumguru
Niet ter discussie: ruim een uur proefrijden moet je toch altijd? Als een garagist mij dat zou verbieden dan verkoopt hij zijn auto niet.
Eens. Ik eis zelfs minimaal 2 uur voor een 2de proefrit voordat ik bestel om stoelen goed te kunnen testen. En ik ga ook gerust een uur in de showroom in een auto zitten om de stoel te testen.

Bovenaan Onderaan