Elektrische 7-zitter in aantocht

MacRembrandt

Forumguru
Ik zie er op deze scoops nog niet veel bijzonders in.
Meer een rebadged ID.6.
Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt.

Trekgewicht graag minimaal 1400kg….:rolleyes:

MacRembrandt

Forumguru
Bij de Elroq RS meldde Autoweek dat de auto nu 1400 kg mag trekken, maar dat dat later 1800kg wordt.
Of het klopt weet ik niet, maar ik put er hoop uit dat VAG eindelijk wat hogere trekgewichten gaat toepassen. :rolleyes:

hemi24

Forumguru
Reken er maar niet op, geen enkele ID GTX mag meer dan 1.200 kg trekken.
Vrijwel zeker hebben die amateurs van Autoweek de waarde bij 8% helling overgenomen, dus die vlieger gaat niet op, de waarde bij 12% is wat op kenteken wordt overgenomen.

Het verhaal van die extra 400 kg moet je nog maar een keer goed lezen, daarmee bedoelen ze namelijk 400 kg extra t.o.v. de 1.000 kg van de normale Sportline…

jesse_s93

Forumguru
De ID.Buzz GTX mag 1800kg trekken bij 12% helling. Staat op hetzelfde platform, dus ik zou niet weten waarom het niet mogelijk zou zijn voor de Elroq RS en de toekomstige 7-zitter EV van Skoda. De lange wielbasis ID.Buzz GTX mag overigens 1600kg.

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
We gaan het beleven, maar gezien het trekgewicht van o.a. de ID.7 GTX, zal ik er maar niet teveel op rekenen…!

j_leeuw

Actief lid
Afwachten inderdaad, de meeste modellen van VAG hebben inderdaad een te laag trekgewicht. Er zijn wel modellen van oa Audi die wel een trekgewicht hebben boven de 1200kg.

Bovenaan Onderaan