Elektrische achterklep met signaal bij openen...KAN DAT UIT?

Mr_McPhisto

Actief lid
Beste skoda kenners,

Ben in het bezit gekomen van een nieuwe superb combi. Helemaal top verder, maar...
De achterklep is elektrisch en is het mogelijk daarbij dat alarmsignaal uit te zetten?
Je maakt als je vroeg weg moet, of laat thuis bent, zowat de hele buurt wakker.

Daarbij heb ik al even gezocht, maar is het nu via dealer wel, of niet eenvoudig de klep ook te laten sluiten via de sleutel?

Ik zie reacties met informatie graag terug!

CDK

Forumguru
Geluidssignaal van openen en sluiten is uit te zetten en openen én sluiten van de achterklep is middels VCDS te programmeren, de meeste dealers hebben dit programma niet, dus kunnen ze het ook niet

ertromp

Forumguru
Exact zoals @Corné de Kluijver aangeeft: kwestie van VCDS.
Heb zelf inmiddels 2 elektrische kleppen van O3's omgecodeerd met VCDS.
Zo kun je niet alleen geluiden aanpassen maar is het ook mogelijk om te openen en te sluiten middels de knop op de afstandsbediening en/of de knop voor de versnellingspook.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Mr_McPhisto

Actief lid
Beste corne en ertromp,

Dank voor jullie reacties. Maar vcds?? Ik heb hier totaal geen benul van. Hoe gaat dat en moet ik dat zelf doen?
Of zijn hier bepaalde oplossingen voor ergens?

CDK

Forumguru
@ertromp kan dat voor je doen als je in de regio Apeldoorn woont, of @Antera in de regio Breda
VCDS is een software programma met een kabel wat draait op Windows, hiermee zijn veel opties in te schakelen waarvoor je normaal extra voor moet betalen ;)

Mr_McPhisto

Actief lid
BedAnkt voor alle informatie mensen.
@Corné de Kluijver: heeft het geen enkele gevolgen voor iets als bijvoorbeeld dealer iets doet en het weer ongemerkt zou overschrijven oid? Ook geen andere risico's?

Ik kan gemakkelijk in Apeldoorn komen namelijk! Hoor dan graag wanneer je zou kunnen.

CDK

Forumguru
Als iemand met verstand van zaken en met een originele kabel kan het bijna niet fout gaan, dealer kan het niet overschrijven
ALS... @ertromp het voor je wil doen zal hij vast vandaag nog wel reageren, maar misschien heeft hij slechte zin vandaag ;)
Maar je kan het hem natuurlijk ook vriendelijk in een privé berichtje vragen :)

CDK

Forumguru
Rechts boven in de groene balk staat conversaties,
vudata5a.jpg

daar op klikken en als geadresseerde @ertromp selecteren, dan komt het vast goed ;)

Bovenaan Onderaan