En nog een bestelling...

Erikje

Actief lid
Zojuist dit forum ontdekt!
Afgelopen maandag besteld:

octavia 2.0tdi DSG,
alarm,
leer (grijskleur van de Edition 100),
mica zwart,
ESP,
sportonderstel, 17" Pegasus velgen en sportstoelen,
maxidot,
xenon,
dubbel uitlaatpijpen,
ASS-maatstoel (wordt afgeleverd met origineel skoda-leer door Webasto, in grijs zoals in de Edition 100, ziet er super uit),
en een hele zwik audio en video. Laat maar horen of je daar meer van wilt weten!

PS ik rijd nu nog een A4 (mag ik dat hier wel roepen?) /forum/images/graemlins/24.gif

Kan niet wachten, zal wel ergens eind januari worden...

Hetzer

Forumguru
welkom op dit forum , en veel van de forum-leden zijn ( net als mij ) over het algemeen toch wel pro-VAG , dus jij hoeft kan gerust over je a-4 praten..

/forum/images/graemlins/1819.gif

Erikje

Actief lid
Dank voor het hartelijke welkom, dat past volgens mij wel bij Skoda-rijders: we zijn heel aardig, toch of is dat te stereotiep?

Erikje,

Ik zie dat je uit Den Bosch komt.Heb je toevallig je Octavia bij Nieuwkoop besteld? Wat zijn jouw ervaringen met deze dealer?

Ik mag over een maand mijn bestelling plaatsen voor een nieuwe lease auto en twijfel nog tussen de Audi A3 en Octavia. Aangezien mijn werkgever ook in Den Bosch zit moet ik van hun de auto ook hier bestellen.

Henny

Actief lid
Gaat lekker met de bestellingen voor Skoda zeg!

Enne Kazuka..., twijfelen? Neem toch een Ocatvia, kan je hem veel meer opleuken dan een Audi voor hetzelfde geld. /forum/images/graemlins/smile.gif Bovendien, die vrachtwagengrille die ze nu ineens op alle modellen hebben , brrrrr!! /forum/images/graemlins/confused.gif (Waarom zou je auto's elegant houden als je een mooie lijn hebt ...)

Erikje

Actief lid
Nieuwkoop, Den Bosch

Hallo Kazuka, klopt, ik heb 'm besteld bij Nieuwkoop. Mijn ervaringen zijn op zich goed: vriendelijke, enthousiaste verkopers. Als je jezelf een beetje informeert via de diverse websites over uitvoeringen/opties etc. dan is de toegevoegde waarde van de verkopers nul. Ook het aantal O2's dat er staat is klein, de DSG is er al helemaal niet. Daarvoor moest ik naar Leusden ,maar ik werk daar om de hoek,geen probleem dus. Overigens niets dan lof voor de importeur: maakt echt tijd voor je en kan je echt helpen met alles (webasto, milotec, opties etc.)

Erikje

Actief lid
A3 versus Octavia

De A3 SB met 2,0tdi en DSG stond ook op mijn short-list. Heb het niet gedaan omdat:
- de diesel erg aanwezig is
- de A3 gruwelijk klein is tov de Octavia
- opleuken een fortuin kost
- de A3 toch een iets te vrouwelijke uitstraling heeft (sorry)

De diesel in de Octavia is minder aanwezig, hij is natuurlijk veel groter en de afwerking is goed. De materialen in de A3 zijn zeker mooier, maar de naden en kieren zijn gelijk (geen dus). Grootste verschillen qua materiaal van binnen zijn de bakjes en de luchtroosters.

Re: A3 versus Octavia

In beide modellen onlangs proefgereden. De Octavia rijdt heerlijk, ziet er van binnen strak uit, overtreft mijn verwachtingen helemaal!

Daarna 'voor de gein' ook maar even de A3 geprobeerd. Het gevoel is moeilijk te omschrijven maar de A3 heeft iets extra's als ik er in zit. En dan bedoel ik niet die 4 ringen op de gril en de hogere prijs.

De auto zit als gegoten, interieur voelt net effe wat degelijker en sjieker aan en de rij-ervaring vond ik echt geweldig, alsof de auto speciaal voor jou op maat gemaakt is.

Toch twijfel ik nog erg tussen beiden modellen.

Erikje

Actief lid

ik herken je ervaringen met de A3. Qua "branding", uitstraling, afwerking met de Octavia het onderspit delven. Zeker. Maar de A3 is kleiner, rumoeriger en, qua toeters en bellen, veel duurder dan de Octavia Elegance.

Ik had op mijn short-list nog de volgende auto's staan:
bmw 120d automaat
audi A4 2.0tdi multitronic
x-type idition 2.2d handbak

Het is nu dus toch de Octavia geworden. Waarom? de BMW rijdt super, wat een power op de achterwielen maar wat is ie achter klein. De afwerking valt ook erg tegen, echt waar. En de versie die ik kan betalen is kaler dan kaal.

De A4 is mooi, heel mooi en super afgewerkt. Rijdt ook fantastisch, maar met automaat is ie zomaar 40.000 euro, zonder toeters en bellen (dus audio/video/klapschem, leer, regensensor en ga zo maar door). Ik wil wel kunnen blijven eten...

De x-type valt van binnen tegen: lijkt nogal op een ford, wordt niet, in deze uitvoering, met automaat geleverd en is met 40.000 ook geen koopje. Leer en zo is niet mogelijk. Wel incl. touchsreen navi maar verder geen bijzondere stndaardaudio. Als ik nog wat multimedia erbij zou moeten leasen dan ben ik, qua leasebedrag, per maand 120 euro duurder uit dan de Octavia.

Dutch4x4

Senior Member

@Erikje, quote uit je sig:

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
leder, sportonderstel, 3-spaaksstuur, sportstoelen/ASS maatstoel

[/ QUOTE ]

Kunnen de sportstoelen (of eigenlijk één sportstoel dus) ook in leer? En is de prijs voor het sportpakket lager omdat je één stoel minder afneemt?

Erikje

Actief lid

@Dutch4x4: je kunt als leer zowel als optie en als accessoire afnemen bij Skoda. Optie is dus af fabriek en kan niet in combniatie met de af-fabriek sportstoelen. Echter, met leer als accessoire is alles mogelijk, de sportstoelen zijn overigens onderdeel van een pakket (met 17" pegasus, sportonderstel en leren 3-spaaksstuur), zie skoda.nl. Ik wilde per se een 3-spaakstuur met airbag en die is er alleen in dit pakket.

De sportstoelen (plus de achterbank, middenarmsteun en zijpanele) worden voor 2000 euro door Webasto voorzien van leer (er zijn minimaal 12 kleuren beschikbaar, ik heb de sampels gezien in Leusden, mooi leer, wordt ook voor Porsches en zo gebruikt). Ik wil echter het leer uit de Edition 100: is geen probleem, alles binnen dezelfde prijs.
De ASS-maatstoel wordt ook voorzien van hetzelfde leer. 1 af-fabrieksportstoel dus niet, die heb ik dan over... en ook betaald...

Heb ook nog met Webasto gebeld: leuke club, denken graag mee : aardig om te weten dat de stoelpatronen naar de Filipijnen worden opgestuurd waar het leer wordt geknipt en gestikt. De boel komt dan weer terug en dit alles in zo'n 2 weken. Inbouwen kost ook nog een 3 dagen. Het kost wat en duurt ff maar dan heb je ook wat: grijs leer met zwarte lak en de alu velgen. Ik denk dat het me wel zal bevallen /forum/images/graemlins/yeah.gif

Erikje

Actief lid
Hij komt, hij komt.....

... mijn O2: zojuist bij de dealer geweest. Productie start in week 2, komt binnen in week 4, dan nog 1 weekje nodig om de stoel en het leer in te (laten) bouwen. En dan nog 1 dagje voor de audio/video...

PS iedereen de kerstdagen weer doorgekomen? (burp)

Bijlagen

• 16419-turkey.jpg
    16419-turkey.jpg
    4,9 KB · Weergaven: 26
Re: Hij komt, hij komt.....

Is het inderdaad zo dat er maar 2 weken zitten tussen productie en levering ?

Begin van de week bij mijn dealer geïnformeerd en die wist me te vertellen dat de productie in week 3 (deze week dus) is en bij hem binnen zal komen in week 5 !
Dus ik hoef nog maar 2 weken te wachten. /forum/images/graemlins/laugh.gif

Henny

Actief lid

De onze is in week 1 geproduceerd (zou week 51 zijn), en morgen halen we hem op, erg snel dus. Dinsdag was ie al bij de dealer! Woensdag langs geweest, druk bezig in de werkplaats, en alvast een blauwmetallic O² meegekregen! /forum/images/graemlins/smile.gif

Karstieman

Forumguru

Nou Henny, veel plezier met je nieuwe O2 vandaag !!! /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

Henny

Actief lid

Ja nog even, maar wat een #@$%&amp;* weer zeg. Misschien maar een dagje laten staan? /forum/images/graemlins/smile.gif

Erikje

Actief lid
Spannend...

mijn O2 is vrijdag binnengekomen bij de dealer, vandaag verscheept naar Car Comfort in Genderen voor inbouw van het leer... 2e week van februari is ie klaar! Morgen ga ik ff langs en zal ik wat foto's maken.

Bovenaan Onderaan