Rallye
Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: digital8</font><hr />
1) Het handschoenenvakje, eigenlijk te klein voor de zoiets simpels als de autodocumentatie, die had wel wat dieper gemogen.
2) Het opbergvakje onder de bestuurdersstoel, wat moet je daar nou in doen, ik bedoel waarom zetten ze er dan niet een la in zoals in de Opel Zafira of de Renault Megane.
3) In de kofferbak zit rechts een netje waar je spullen achter kan leggen super handig, maareuhh. waarom aan de linkerkant dan niet die paar euro exra had wat mij betreft wel gekunt, nu heb ik aan de linkerkant dat de spullen die daar liggen (rechts is het vol) steedsdoor de kofferbak schuiven, maak het desnoods optioneel vind ik ook goed.
4) Open houden motorkap, waarom geen hydraulische veer, da's tegewoordig al aardig standaard aan het worden, het hoeft niet, het huidige systeem werkt perfect dat weet ik maar het is gewoon veel makkelijker.
5) Ruitenwisser achter, man, man, man, wat maakt dat ding een herrie zeg en dan niet het wissen zelf, maar dat aandrijf motortje.
6) De kofferbak, op de afstandsbediening zit een knop om je kofferbak mee open te doen super, even alleen je kofferbak open doen spullen erin en verder winkelen handig en geen klachten hierover (trouwens laat je sleutels er niet in liggen als je de klep dicht gooit want dan heb je dus een serieus probleem, een 30sec. vertraging zou mooi zijn), teminste totdat ik laatst een nieuwe Passat bij een tankstion zag staan die hetzelfde had alleen bij hem ging de kofferbak dus niet alleen van slot af maar ook echt open, en da's pas echt handig want bij de Octavia moet je alsnog spullen op de grond zetten als je je handen vol hebt om de klep te openen en bij de Passat niet, maargoed die is dan ook flink duurder.
7) Nog een keer de kofferbak, er zit zo'n trekding aan waarmee je de klep naar beneden kunt trekken, ik zou dit liever aan bijde zijden zien.
8) Spiegelverwarming, wat ik het nut ervan om dat bij de bediening van de spiegels te hebben, het staat bij mij dus eigenlijk altijd aan want als ik het 's ochtens nodig heb dan zie ik na een uur rijden niet meer dat het aanstaat terwijl ik het lampje van m'n achterruit verwarming wel zie en wel uitzet, dit had wat mij betreft ik één knop gekunt.
9) De regensensor, ik vind het een super apparaat alleen staat dat ding bij mij altijd op standje 4 (helemaal naar rechts dus) omdat de overige drie standen zelfs bij een klein miezerig buitje te laat reageren, daar had dus wel wat meer gevoel in gemogen vind ik.
10) De telefoon, bij mijn Octavia (ik weet dus niet of dat bij jullie ook zo is) stoort de verlichting op m'n GSM, als ik m'n verlichting aan heb staan maakt niet uit in welke stand hoor je een zoemtoon vanaf het moment dat het audiokanaal geopend wordt totdat het gesloten wordt, zet ik m'n verlichting uit dan is het weg en heb ik een kraak helder geluid, de dealer heeft hiernaar gekeken en zegt er niets aan te kunnen doen het zou qua electronica te druk zijn achter het dashboard en dat zou interferentie veroorzaken.
[/ QUOTE ]
ad 1), 2), 4), 7), 8) en 9): eens.
ad 3) Bij de Combi heb je de verhoogde vloer als extra: ideaal voor losse troep (opvouwbaar kratje, diepviestas, deken etc.)
ad 5) Nooit gehoord.
ad 6) Ik vind het zo handig genoeg. Als de klep automatisch open gaat kun je een probleem krijgen bij lage garages. De aparte knop heeft tevens als voordeel dat de rest van de auto gesloten blijft.
ad 10) Bij mij stoorde de (Xenon-)verlichting in eerste instantie ook op de (aftermarket) carkit. Is door de garage opgelost met een nieuwe antennekabel. Is een thread van.
Over de sleutel gesproken: kan iemand mij uitleggen wat er handig is aan twee verschillende knoppen voor open (1) en dicht (2). Bij mijn 206 (een vroege. later kregen ze ook twee knoppen) was dat één knop. Je kunt de sleutel nu ook niet meer in je broekzak laten zitten, want dan pak je de verkeerde knop. Ik moet nu altijd naar de sleutel kijken om de juiste knop te hebben.
1) Het handschoenenvakje, eigenlijk te klein voor de zoiets simpels als de autodocumentatie, die had wel wat dieper gemogen.
2) Het opbergvakje onder de bestuurdersstoel, wat moet je daar nou in doen, ik bedoel waarom zetten ze er dan niet een la in zoals in de Opel Zafira of de Renault Megane.
3) In de kofferbak zit rechts een netje waar je spullen achter kan leggen super handig, maareuhh. waarom aan de linkerkant dan niet die paar euro exra had wat mij betreft wel gekunt, nu heb ik aan de linkerkant dat de spullen die daar liggen (rechts is het vol) steedsdoor de kofferbak schuiven, maak het desnoods optioneel vind ik ook goed.
4) Open houden motorkap, waarom geen hydraulische veer, da's tegewoordig al aardig standaard aan het worden, het hoeft niet, het huidige systeem werkt perfect dat weet ik maar het is gewoon veel makkelijker.
5) Ruitenwisser achter, man, man, man, wat maakt dat ding een herrie zeg en dan niet het wissen zelf, maar dat aandrijf motortje.
6) De kofferbak, op de afstandsbediening zit een knop om je kofferbak mee open te doen super, even alleen je kofferbak open doen spullen erin en verder winkelen handig en geen klachten hierover (trouwens laat je sleutels er niet in liggen als je de klep dicht gooit want dan heb je dus een serieus probleem, een 30sec. vertraging zou mooi zijn), teminste totdat ik laatst een nieuwe Passat bij een tankstion zag staan die hetzelfde had alleen bij hem ging de kofferbak dus niet alleen van slot af maar ook echt open, en da's pas echt handig want bij de Octavia moet je alsnog spullen op de grond zetten als je je handen vol hebt om de klep te openen en bij de Passat niet, maargoed die is dan ook flink duurder.
7) Nog een keer de kofferbak, er zit zo'n trekding aan waarmee je de klep naar beneden kunt trekken, ik zou dit liever aan bijde zijden zien.
8) Spiegelverwarming, wat ik het nut ervan om dat bij de bediening van de spiegels te hebben, het staat bij mij dus eigenlijk altijd aan want als ik het 's ochtens nodig heb dan zie ik na een uur rijden niet meer dat het aanstaat terwijl ik het lampje van m'n achterruit verwarming wel zie en wel uitzet, dit had wat mij betreft ik één knop gekunt.
9) De regensensor, ik vind het een super apparaat alleen staat dat ding bij mij altijd op standje 4 (helemaal naar rechts dus) omdat de overige drie standen zelfs bij een klein miezerig buitje te laat reageren, daar had dus wel wat meer gevoel in gemogen vind ik.
10) De telefoon, bij mijn Octavia (ik weet dus niet of dat bij jullie ook zo is) stoort de verlichting op m'n GSM, als ik m'n verlichting aan heb staan maakt niet uit in welke stand hoor je een zoemtoon vanaf het moment dat het audiokanaal geopend wordt totdat het gesloten wordt, zet ik m'n verlichting uit dan is het weg en heb ik een kraak helder geluid, de dealer heeft hiernaar gekeken en zegt er niets aan te kunnen doen het zou qua electronica te druk zijn achter het dashboard en dat zou interferentie veroorzaken.
[/ QUOTE ]
ad 1), 2), 4), 7), 8) en 9): eens.
ad 3) Bij de Combi heb je de verhoogde vloer als extra: ideaal voor losse troep (opvouwbaar kratje, diepviestas, deken etc.)
ad 5) Nooit gehoord.
ad 6) Ik vind het zo handig genoeg. Als de klep automatisch open gaat kun je een probleem krijgen bij lage garages. De aparte knop heeft tevens als voordeel dat de rest van de auto gesloten blijft.
ad 10) Bij mij stoorde de (Xenon-)verlichting in eerste instantie ook op de (aftermarket) carkit. Is door de garage opgelost met een nieuwe antennekabel. Is een thread van.
Over de sleutel gesproken: kan iemand mij uitleggen wat er handig is aan twee verschillende knoppen voor open (1) en dicht (2). Bij mijn 206 (een vroege. later kregen ze ook twee knoppen) was dat één knop. Je kunt de sleutel nu ook niet meer in je broekzak laten zitten, want dan pak je de verkeerde knop. Ik moet nu altijd naar de sleutel kijken om de juiste knop te hebben.