En wat is nou NIET handig/mooi?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boertje

Nieuw lid
ik vin de aansteker op een onhandige plaats zitten. vooral met navigatie. dan zit de kabel hiervan precies voor de versnellingspook. had misschien beter op het dashboard gezet kunnen worden. verder top auto en top merk

Michel

Forumguru
Nog een kleine toevoeging: de betrekkelijk kleine benzinetank (45 liter) had van mij wel iets groter mogen zijn.

Laus

Actief lid
dat komt omdat die 2.0 nou eenmaal gemiddel 1 op 11 rijdt(als ik het rustig aan doe). De SDI komt meer dan dubbel zo ver op een tank dus tja...

Ik vind idd met name de afwerking van de achterbank en achterklep matig. Daar is idd maximaal op bespaard.

En de achterbank is te hoog als je 1.90 bent.

Michel

Forumguru
@Laus: Gemiddeld rijd ik, als ik behoorlijk doorrijd (incl. files), nog altijd 1 op 13, dus dat valt nog wel mee.

Maar ik heb gewoon een hekel aan tanken en als je zoals ik minimaal 600 km per week rijd, dan moet je toch tenminste 1 keer per week tanken. Een iets grotere tank (bijv. 55 liter, zoals in de Octavia) is dan wel handig.

Fabia

† In Memoriam
Maar ja waar laat je dan weer de grotere bezinetank? Dan gaat men weer klagen over de kleine bergruimte in de auto. Dus het zal altijd een kwestie van wikken en wegen blijven. Ben zelf tevreden over de inhoud van de tank.

Michel

Forumguru
@Fabia: Daar heb je weer gelijk in. Het moet inderdaad uit de lengte of de breedte komen.

Afgezien van een paar minpuntjes ben ik nog erg tevreden over mijn Fabia. Er moet altijd iets te wensen blijven, nietwaar?

Fabia

† In Memoriam
Ik weet er nog eentje, die veel te kleine rechterbuitenspiegel. Dat had van mij niet gehoeven, gewoon een volwaardig exemplaar graag.

Ted

Forumguru
Lus achterklep: Voordeel is dat hij voor iedereen hanteerbaar is. In mijn ogen moet je alles met beleid doen dus dat je blijft hangen met je vinger kan ik niet echt als een probleem ervaren.
12 V aansluiting: Zowel voor als achterin de auto is hij toegankelijk dus dat is alleen maar handig.

Elke nieuwe auto van een ander merk zitten de accesoires dikwijls op andere plaatsen. Soms lijkt slechter echter in de ijd went en kan je er goed meeleven. Bijvoorbeeld de Verstelling van de rugleuning vind ik persoonlijk aan de andere kant fijner. Ach nu na 3,5 jaar gaat het best.

Elk nadeel heeft zo zijn voordeel!

Groeten Ted.

SSC

Nieuw lid
Het verstellen van de rugleuning (tijdens het rijden) gaat niet makkelijk. Je moet chinese handjes hebben om goed bij de draaiknop te komen. Daarnaast moet je, als je de motorkap
dicht wilt doen, deze van grote hoogte laten vallen eer deze sluit. Met een flinke dreun als gevolg. Verder vind ik de afwerking top voor een auto in deze prijsklasse.

Okki

Donateur
</font><blockquote><font class="small">Citaat: SSC</font><hr />

Daarnaast moet je, als je de motorkap
dicht wilt doen, deze van grote hoogte laten vallen eer deze sluit. Met een flinke dreun als gevolg.

[/ QUOTE ]

Is juist goed, mensen die de motorkap voorzichtig dicht doen en erop drukken kunnen hierdoor deuken krijgen door het dunnere plaatwerk. Dus, gewoon lekker laten vallen!

Hetzer

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Boertje</font><hr />

ik vin de aansteker op een onhandige plaats zitten. vooral met navigatie. dan zit de kabel hiervan precies voor de versnellingspook. had misschien beter op het dashboard gezet kunnen worden. verder top auto en top merk

[/ QUOTE ]

ik vind het juist een voordeel , de plaats van de aansteker, ik heb een ingebouwd navigatie systeem , en ik gebruik de aansteker daarom voor de dvd-speler achterin, zo heb ik niet last van dat kabeltje!!
grin.gif

Okki

Donateur
Ik heb geen navigatie, geen DVD speler en ik rook niet meer.
Helaas kon ik geen niet rokers pakket bestellen.

ad5000

Actief lid
De plaats van de 12V aansluiting is inderdaad niet de handigste, maar heb ik opgelost door een verlengsnoer vanaf dat punt te trekken tot achter het dashboardkastje. De voeding van de navi komt netjes door een van de vele loze afdekkapjes onder de ventilatieroosters. De navi zit op een brodit houder daarboven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan