Engine fault workshop

Niet alleen bij de S2. Ik heb een O2 voor de FL. (jan 2008) en heb dit probleem ook al meerdere keren gehad. Waarschuwing: engine fault, go to workshop en het gele lampje van spiraal ging branden. Daarna meteen weer uit. Wat mij opviel is dat het 2x gebeurde op een moment dat het vochtig weer was, 's avonds koud en precies op een moment dat ik een hele scherpe bocht maakte. De dealer had al eens een lamba? sonde vervangen in het uitlaatsysteem.

cloink

Actief lid
(maandag wordt sensor wel vervangen ;) )
Ahem. Die maandag werd de sensor zogenaamd vervangen, alleen heb ik nog steeds last van dit fenomeen. Moet binnenkort op klein onderhoud, dus zal dit dan nogmaals aankaarten.

Kom op Skoda/VW, service en kwaliteit, don't let me down! Ik kom van Alfa Romeo en verwacht dat jullie (veel) beter doen... :koffie:

Doorus

Lid
Exact zelfde klacht.

Sinds maandag ochtend ook last. auto staat nu bij de dealer. Als ik weet wat het is meld ik het nog.

cloink

Actief lid
Lang geleden, maar hier is het na een tweede servicebeurt opgelost. Het bleek inderdaad de sensor waarvan eerder sprake. Deze werd bij de eerste beurt niet vervangen (hoewel dat toen wel gezegd is). Rij ondertussen al heel wat maanden rond zonder dit euvel dus!

Doorus

Lid
Ja onderdelen in back order of zoiets, maar wel een leen octavia dus niet zo'n ramp, toch rijdt je eigen auto het fijnst.

Ook ik heb dit probleem met mijn O2, een paar keer per jaar vlak na het starten als het koud is. Meestal krijg ik meerdere keren (5-8 maal) de melding engine failure met het gele spiraal symbool maar het verdwijnt dan ook weer na een paar seconden. Aangezien de melding direct weer verdwijnt kan men in de garage niet echt wat ondanks dat ik het al meerdere malen heb aangegeven.

Bovenaan Onderaan