@Hendrikjan: Ik heb al ff gekeken op het internet en heb gevonden dat bij een BRC installatie volgende zaken worden geïnstalleerd;
* LPG vulnippel
* LPG tank
* LPG slangen en leidingen
* Gasafsluiter
* LPG verdamper/drukregelaar type 'GENIUS'
* LPG injectoren
* Rubber slangen
* Brandstofkeuze schakelaar met inhoudsaanduiding
* Gasdruk-, temperatuur en Mapsensor
* LPG niveaumeter
Ik neem aan dat de tank wordt geïnstalleerd op de plaats waar je reservewiel normaal komt te liggen. Hoe zit het met de vulnippel, brandstofkeuzeschakelaar en LPG niveaumeter? Worden deze mooi weggewerkt? Ik heb al gezien dat de vulnippel soms mooi wordt verstopt in je benzinetankdeksel... Heb je mss foto's van de installatie?
Op welke kostprijs moet ik rekenen bij dergelijke installatie?[/QUOTE]
Ik weet niet alle details van de onderdelen, maar ik heb geen brandstofkeuzeschakelaar. Mijn systeem start automatisch op benzine en schakelt automatisch over naar LPG als het koelwater ik meen 50 graden Celsius bereikt. Mijn systeem rijdt na deze overschakeling op een LPG-benzinemengsel, ik rijd dus nooit volledig op LPG. Ik heb een niveaumeter (5 lampjes) voor de LPG ingebouwd in de unit waar ook de versnellingspook zit, goed zichtbaar. Als het bovenste lampje rood is rijd ik op benzine, als deze groen is op het LPG-benzinemengsel.
Ik heb de tankdop onderaan, in het midden aan de achterzijde van de auto, dus op de plaats van normaal de trekhaak. (Ik hoef er geen vulopening meer op te schroeven en kan dus direct tanken) Dit kan uiteraard ook ergens anders, als het goed is moet het ook mogelijk zijn deze naast je benzinevuldop passen (heb ik me laten vertellen door een Duitser toen ik daar kwam tanken. Daar is het namelijk niet toegestaan om je tankdop te plaatsen waar ik hem heb).
De tank zelf ligt bij mij inderdaad op de plek waar normaal je reservewiel ligt, ik heb een 60 liter tank en heb daardoor een vrijwel vlakke laadvloer behouden. Tevens blijf je met een 60 ltr tank in dezelfde gewichtsklasse voor de berekening van de wegenbelasting (Ik weet niet hoe dit in Belgie werkt.)
Als de gasinbouwer het kan, zou ik als ik jou was de vuldop onder het benzineklepje laten plaatsen naast de benzinevuldop, dan zie je helemaal niets, bij mij zie je een zwart dopje zitten, kapje over de aansluiting. In principe valt het niet op dat dit een gasaansluiting is, het voordeel is dat ik makkelijk van 2 kanten kan tanken. Het nadeel is dat er een dopje te zien is, ik geen trekhaak kan plaatsen, ik moet bukken om de slang aan te sluiten en niet te enthousiast een slecht aangelegde drempel af kan rijden.
Als ik tijd heb zal ik wel wat foto's plaatsen.