EPC storing bij een Yeti?

Vandaag een EPC storing gehad. Viel gelijk in een noodmodus en doorgesukkeld naar mijn werk , 500 meter verderop .Km stand 21500 km Bouwjaar feb 2010.
Via mobiliteitsgarantie kwam de wegenwacht langs. Kon geen foutmelding ontdekken. Vreemd. Auto weer gestart en deed het weer gewoon.

Vrijdag moet de Yeti toch naar de garage voor een beurt, dus daar moeten ze het maar even nakijken.
Ik hoop niets ernstigs.
 

erikkie

Senior Member
Ik heb een octavia 1,2 tsi 2010

Ruim een maand geleden epc storing gehad; turbo vervangen. Vandaag wéér EPC storing icm TCS-ASR storing, auto begint boven 40km/h in z'n geheel te trillen alosof er een wiel loszit :icon_smile_dead:. Auto paar keer herstart, maar mocht niet baten. Morgen kijken of hij het weer doet en weer bij dealer parkeren.
Ik ben benieuwd wat 't nu weer is. Gelukkig is de storing elke keer vlakbij huis, maar als dit een keer verder van huis gebeurt is de lol er helemaal af.
Dit is mijn eerste nieuwe auto en ik heb nog nooit zoveel ellende gehad met een auto...:crazy:
 

erikkie

Senior Member
probleem met de auto waren dit keer problemen met de bobine. (op reed op 3 cilinders)

Geen rekening gezien (leaseauto) maar als het ik het goed begrepen heb zijn de bougiekabels, bobine en het bobineblok vervangen. (ivm weekend en niet op voorraad zijn van onderdelen, auto paar dagen kwijt geweest t/m dinsdag).
Dealer alles weer prima opgelost en auto rijdt weer als 'n trein :worshippy:. Hopelijk zijn de problemen nu over!
 
Vorige week weer een EPC melding en weer in noodmodus. Weer afspraak gemaakt met dealer.
Distributie ketting vervangen en iets aan de turbo aangepast. Hoop dat het opgelost is.
 
Wat een kwaliteit!!! Op de terugweg naar Nederland bij km stand 31.000km ja hoor, epc melding en icoontje motorblok.
Auto in noodvoorziening en 75 km max. Met nog 600 km voor de boeg anwb gebeld. Franse ww auto weggesleept. Diagnose garageman bobine stuk. Vraag me af of dit de oorzaak is. Dit is wel flink balen voor een nagenoeg nwe auto waarvan de distrubutieketting al is vervangen, de frictieplaten trillen als je optrekt. Ook een reparatie die er aan komt.Het wordt tijd om de auto weg te doen. Jammer want op zich zelf een heerlijke comfortabele auto muv de dsg en het inhouden bij plotseling optrekken.
 
Ja hoor vandaag de klos.Woensdag j.l. net de 35000km aangetikt en vandaag op de snelweg met 120 opeens wat hotteren en stoten en steeds langzamer rijden. Melding epc asr en moterblokje verlicht op het daschbord. Contact uit en weer aan na circa 500 mtr en 50kmh weer de het zelfde. Direct voorzichtig doorgereden naar de dealer in Hoogeveen. Helaas geen monteur meer aanwezig.Wel netjes een leenauto meegekregen.Maandag hoor ik over hoe of wat .Auto is van oktober 2010 tsi 1.2 .Wel 2 jaar extra garantie bij gekocht. Hoop niet dat dit een constant probleem wordt zoals ik lees van anderen. Vind het zeer fijne auto. Maar als het probleem regelmatig voordoet is het plezier er gauw vanaf. Heeft hier iemand ervaring mee ?
 

Rosinfield

† In Memoriam
1x gehad in italië. Was toen onbekend met het fenomeen noodloop en had hoogst wsch na opnieuw starten gewoon door kunnen rijden. Auto is toen afgesleept en naar Skoda dealer gebracht. Bij uitlezen zag men niets. Verder nooit meer gehad. Het deed zich voor meteen bij de start, na eerst een km gereden te hebben
 

Melis

Lid
Goh wel vreemd om te lezen dat de Yeti uit 2010 bij ongeveer 35000 km de geest geeft en dit bij heel veel Yeti's is. Het lijkt wel een magische grens voor de motor. Een voordeel als alles vervangen is dan werkt hij verder wel weer perfect.
 
Plezier wordt inderdaad minder met zulke meldingen.
Bij mij enkele weken geleden ook weer een EPC melding. Bleek nu een kapotte bougiekabel te hebben. Gaat wel snel kapot na bijna 3 jaar en ongeveer 31000 KM.
Kwaliteit laat te wensen over.
Met deze auto vaker stil gestaan , als met mijn vorige 2 auto's in 20 jaar.
Verder rijd de auto prima.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Bij mij viel het dus allemaal wel mee en ik vergeef het Henk( zo heet hij) graag omdat hij idd zo afgrijselijk lekker rijdt. Na 60 000 km is elk ritje nog steeds een feest
 
Leden bedankt voor de reacties,Waren er nog kosten aan verbonden? Ik ga er vanuit dat het onder de garantie valt.Mag toch niet gebeuren met een auto van 2 jr en 4 mnd. Verder hoop ik dat het bij mij bij deze ene keer blijft.
 

Melis

Lid
Hoi Jurgen je heb toch extra garantie gekocht dus zal je ook geen kosten hebben en ten tweede is er nog altijd de coulance regeling van Skoda. Dus ik denk geen kosten.
 

Mollie

Nieuw lid
Ook bij mij voor de tweede keer een Epc-storing. Eerste storing bleek een kapotte boegiekabel te zijn en ben nu in afwachting van de hulpservice om te horen wat er nu weer aan de hand is. Jammer dat de yeti een bijzonder onbetrouwbare auto blijkt te zijn, auto is nog geen 3 jaar oud en heb al diverse "toestanden" meegemaakt.
 
Bovenaan Onderaan