@verhulstr
Dat heeft u idd niet gezegd,
@Cordoba daarentegen heeft dit wel in zijn bericht geopperd.
Dat is idd nogal een verschil, ik heb eens een website gevonden waar en en ander werd uitgelegd over deze (nieuwe variant) kettingen, dat deze dus afhankelijk van het aantal schakels naast elkaar de sterkte van de ketting beter word (logisch natuurlijk), je hebt deze dan ook in dubbel, 3 dubbel, 4 dubbel en zoals op de foto staat een 5 dubbele rij.
De reden waarvoor ik de ketting zou vervangen is als de waterpomp of andere lagers en dergelijke aan vervanging toe zijn of zoals
@verhulstr al aangeeft de motor op de verkeerde timing gaat draaien. In alle andere gevallen laat ik m lekker zitten. Zoals ook al door meerdere personen word aangegeven lijkt het ook mij onmogelijk dat deze oude rollenketting zal knappen of zo ver zal rekken dat die een tand of meerdere tanden zal verspringen.
Overigens word op de nieuwe kettingen ook een intervan gegeven, of heb ik dit mis?
Het ging mij er ook overigens niet om of de ketting wel of niet aan vervanging toe was, ik geloof best dat dat in uw geval nodig was. Waar het mij wel om ging is wat kan iemand met een ketting doen om ervoor te zorgen dat deze zo lang mogelijk mee gaat zonder gedonder.
Mvg Ger