Ervaring 1.2 tsi 105pk

ertromp

Forumguru
Leuke review @Corné de Kluijver :thumbsup: En eindelijk weer zuinig rijden met de zespitter die ook nog eens vanzelf boven de 4e versnelling kan schakelen :deuk:

Geen klachten trouwens over gebonk en gedreun op de oren wat je hier op het forum zoveel leest als een kwaal?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@EdK, na 1e keer afslaan ging er nog 5 liter extra in, vervolgens klopte het dan best aardig hoor! ;)
 

Gieliovd

Forumguru
Gefluit is denk ik net als het gebonk per geval weer anders. Gefluit bij mij valt reuze mee.

Ik rij zonder een centje pijn 140 op de cruise. Op die snelheid zit hij ook weer in zijn "powerband" en trekt lekker (ja, @Corné de Kluijver alles is relatief ;))
 

VWim

Forumguru
@EdK, na 1e keer afslaan ging er nog 5 liter extra in, vervolgens klopte het dan best aardig hoor! ;)

Dat klopt ook wel, we hebben in het betreffende topic al vastgesteld dat alleen de diesels daar last van hebben. Voor zover mijn kennis strekt valt de 1.2tsi nog steeds niet onder de categorie zelfontbranders.
 

dutchman79

Senior Member
Heb tijdelijk in een VW Golf 7 met deze 1.2 TSI motor gereden en nu dan in mijn nieuwe Octavia Combi met deze lichtste benzine motor.
Twijfelde eerst nog over de kleine inhoud ( en pk's) maar vindt het in beide auto's een verrassend lekkere motor om mee te rijden.
Ik rijd de helft van mijn tijd in Duitsland ( vnl NRW ) en de helft richting Dordrecht en omgeving.

Kan prima meekomen en ben buitengewoon positief over deze motor. Ik heb het extra geld ( qua bijtelling) voor de 1.4 versie in ieder geval er niet voor over.
 
Ik rijd nu ruim 2 maanden in mijn skoda octavia combi abl 1,2 tsi dsg. Ik kan zeggen dat de motor het prima doet. De tevredenheid wordt denk ik voor een belangrijk deel veroorzaakt door de combinatie met de dsg. Ik zeg altijd dat ik niet perse als eerste weg hoef te zijn bij de stoplichten. Maar ik betrap me erop dat ik altijd wel even in de spiegel kijk hoe groot het gat is met de auto die achter me rijdt. Alhoewel ik denk rustig te rijden zie ik toch vaak een tevreden gat. Ook op de snelweg zit je zo op de 140 km. Het is dan overigens gedaan met de zuinigheid. Tot 120 is de motor redelijk zuinig. Verder deel ik de mening van Korne ten aanzien van het geluid maar met een canton geluidsinstallatie is het luisteren naar de radio weer geen straf.
 
ik rijd ondertussen een maand met een skoda octavia hatchback 1.2 TSI DSG. Ik heb al 2250km afgelegd. Ook hier hetzelfde verhaal als blokkie, tot 120 km/u is het verbuik prima. Maar als je harder gaat dan loopt het verbruik op. De DSG doet prima zijn werk en ik mis mijn vorige auto bijna niet ( VW Passat 2.0 TDI DSG). Optrekken is alleen iets langzamer. De vering is ook iets harder afgesteld dan bij mijn vorige auto. Maar ben zeer tevreden met mijn aankoop.
 

Hopke67

Nieuw lid
Ik rijd sinds oktober de handgeschakelde versie, je kan prima meekomen en als je binne het juiste toerenbereik zit sla je zeker geen modderfiguur. Ook in Dld kun je goed meekomen echter is de rek er bij 140 wel uit maar ja wat heb je daar voor over
 
@Gieliovd Ik merk niet echt een verschil tussen dsg 6 en dsg 7. Mijn vorige auto was een dsg 6 TDI. Als je echt sneller wil optrekken kan je hem altijd in sport zetten. Met de octavia 1.2 TSI dsg zit je al in zevende versnelling bij 80 km/u. Maar snellen optrekken lukt ook zeer goed. Hij schakelt dan snel terug naar 5de of 6 de versnelling.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Zonder dsg aanpassing zit hij al ver voor de 80 in de 7 toch? Ik neem tenminste aan dat dat geen verschil maakt tussen Yeti en Octavia
 

Gieliovd

Forumguru
@Rosinfield ja dat is zo, alleen als je goed gas geeft niet hoor. Dan rij je 80 in z'n 3 denk ik.

Sport modus op de 1.2 is echt een lachertje vind ik. Heeft helemaal geen zin zo hoogtoerig te klimmen. Zit geen fut meer in op dat moment.

Dan schakel ik zelf wel :)
 

Rosinfield

† In Memoriam
@Gieliovd: dat klopt, ik bedoelde bij gewoon rustig rijden;). Een voordeel van de DSG laten optimaliseren is dat je de S stand, die normaal gesproken idd volstrekt onbruikbaar is, met veel plezier kunt gebruiken. De D schakelt namelijk wat later en de S wat sneller op. Bevalt mij uitstekend!;) En dan gaat hij in D ook idd pas tegen de 80 naar de 7 (bij rustig rijden). Een laatste voordeel is dat je weer een echte 1e versnelling hebt ipv dat je praktisch direct in de 2e zit
 
Bovenaan Onderaan