Ervaring Continental Premium Contact 5

miles

Senior Member
Beste lezers,

Ik heb van de zomer vier Continental Premium Contact 5 banden laten monteren door de dealer.
Vanaf het begin had ik het idee dat de afrolgeluiden sterker hoorbaar waren. Ook had ik het idee dat de auto meer last van trillingen had.

Nog een nieuwe poging rondom balanceren op een ander adres ( niet de dealer ) gewaagd.

Vervolgens gewend geraakt aan het gedrag van deze banden.

Nu heb ik vorige week de winterbanden laten monteren. Dit zijn nagenoeg nieuwe Semperit banden. Het valt mij direct op dat de auto veel stiller en trillingsvrij is. Terwijl winterbanden, voor zover ik weet, meestal meer geluid veroorzaken dan zomerbanden.

Een vraag aan de Continental ervaringsdeskundigen:wat zijn uw ervaringen met Premium Contact 5?

Voor de volledigheid: maat voor mijn auto is 205/55/16 en snelheidsindex is "V".
Betreft een Octavia 1.8 tsi uit 2011.

Erik_NL

Forumguru
Conti zomerbanden zijn berucht om het afrollawaai, ongeacht onder welk type VAG-auto.
Ook bij ons waren de winterbanden stiller.
De fabrieksmontage op VAG-auto's voor de Nederlandse markt schijnt te maken te hebben met het belang van PON in Continental.
Bij eerste vervangingsgelegenheid stap ik altijd over op Michelin zomerbanden.

Laatst bewerkt:

Darkside

Forumguru
Jep.
Op zich zijn conti's goede banden. Komen vaak goed uit de test.
Maar zijn idd lawaaierig. Zeker naarmate ze onder de auto liggen.
Meestal worden ze vervangen door michelins als de conti's op zijn bij mij.

snapo6

Senior Member
Jep.
Maar zijn idd lawaaierig. Zeker naarmate ze onder de auto liggen.

Is ook mijn ervaring.
Had altijd Michelin Energy Saver en was voor een keer overgestapt op de Conti ..... dat nooit meer.

Nu ga ik Good Year Efficient Grip Performance uitproberen omdat ze als beste uit de test komen.

miles

Senior Member
Dank voor de reacties tot heden. Het lijkt erop dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt met deze banden.

Noord26

Forumguru
Tja, wat is verkeerd? Ze komen in erg veel testen als beste naar voren. Je kan het ook aangeven bij de dealer dat je ze erg veel geluid vind maken nu ze er een tijdje onder liggen.

s-line

Forumguru
Tja,weet je wat het ook is Skoda is ook wel heel snel gehorig kwa banden geluid. De isolatie is allemaal ook net wat minder als de vw of audi. Een golf 7 of audi is het banden geluid een heel stuk minder in de auto.

Canon-Eye

Forumguru
Het was beter geweest als je de achterwielen naar voren had verplaatst en de nieuwe banden achterop.
Het beste profiel hoort achterop, dat is onder kritische omstandigheden - regen of sneeuw - aanmerkelijk veiliger. :jaja:

miles

Senior Member
Een vraag aan de Continental ervaringsdeskundigen:wat zijn uw ervaringen met Premium Contact 5?

Voor de volledigheid: maat voor mijn auto is 205/55/16 en snelheidsindex is "V".
Betreft een Octavia 1.8 tsi uit 2011.

Zijn er maar zo weinig Skodarijders met dit type banden? Ik wil graag hun bevindingen kennen.

Bovenaan Onderaan