Ervaring Continental Premium Contact 5

miles

Senior Member
Je blijft toch lachen met die forumguru's hier............. Ieder topic weer moeten ze even reageren. Zoek eens een leuke hobby, jongens. Bloemschikken of zo.

miles

Senior Member
Tja,weet je wat het ook is Skoda is ook wel heel snel gehorig kwa banden geluid. De isolatie is allemaal ook net wat minder als de vw of audi. Een golf 7 of audi is het banden geluid een heel stuk minder in de auto.
Als jouw theorie zou kloppen, zouden de winterbandjes nu ook extreem hoorbaar zijn. Dat blijkt echter niet het geval.

miles

Senior Member
Tsja, daar kon je op wachten. Opper guru Corné gaat zich er (uiteraard) mee bemoeien. Zijn vrienden gaan nu bij zijn reactie de opmerking "vind ik leuk" zetten.

Tot zover alweer te veel aandacht voor de guru's. Graag zie ik uw ervaringen met de Continental premiumcontact hier verschijnen.

CDK

Forumguru
Succes met je keuze @miles en laat je review graag achter na 10k / 20k en bij vervanging aub.

Ter info, er is hier niemand opper of onder guru, meer of minder, we zijn hier allemaal gelijk, een doodsimpele mix van autoliefhebbers, mensen met kennis die dat willen delen én mensen die probleemoplossingen zoeken voor hun vervoermiddel, jammer dat jij dat kennelijk anders ervaart. Als je je ervaring vanuit jouw perspectief wilt delen met me, stuur me dan maar een PM aub.

Greetz Corné

Noord26

Forumguru
Je blijft toch lachen met die forumguru's hier............. Ieder topic weer moeten ze even reageren. Zoek eens een leuke hobby, jongens. Bloemschikken of zo.

Dezelfde personen geven inhoudelijk aan dat de SC5 niet de beste keuze is toch?

Vanwaar opeens die passief agressieve reactie? Denk dat iedereen nu maar even geen reactie op je wil/kan geven. Als het zo moet, succes!

Laat dit topic maar een stille dood sterven, zonder enige verdere reactie. Alhoewel iedereen zich niet graag laat afblaffen en een reactie wil plaatsen, is het de beste keuze om vanaf hier maar te zwijgen. Anders is het toch maar olie op het reeds aanwezige vuur gooien.

Laatst bewerkt:

miles

Senior Member
beste @miles

betreft de Contisportcontact banden spreek ik uit EIGEN ervaring, dus ik zie niet in waarom ik dan niet mag reageren?
Tuurlijk mag jij wel reageren, Joske. Door het symbooltje aan het einde van jouw zin, had ik echter begrepen dat je jouw reactie als grap had bedoeld. Blijkbaar heb ik de lachende emoticon verkeerd geïnterpreteerd, waarvoor excuus. Tevens betrof jouw reactie de sportcontact en ik had een vraag over de premiumcontact. Een totaal andere band, weet ik uit ervaring.

Het blijft een opvallend fenomeen op dit forum; een beperkt aantal leden voelt de dringende behoefte om off topic te reageren op ieder topic. Overigens niet uniek voor dit forum, maar wel jammer.

De forummers die graag eens serieus een item willen bespreken ( in mijn geval een bandenkeuze ) moeten iedere keer om al die off topic reacties heen lezen.

Darkside

Forumguru
zoveel offtopic wordt er niet gepraat IMHO.

Er zijn een aantal mensen die hier gereageerd hebben over Conti's in het algemeen.
En over dat ze voornamelijk als lawaaierig bekend staan.
Over de premiumcontact heb ik geen specifieke ervaring. Ik heb op de huidige auto 2 sets Contis gehad.
En in het begin geen probleem maar naar zo'n 15k beginnen ze toch wel lawaaierig te worden.
Nu michelins er onder en die houden zich nog lekker stil (de O2 blijft van zichzelf nog wel lawaaierig)

Verder zijn we hier over het algemeen juist zeer behulpzaam is mijn ervaring.

miles

Senior Member
Ik heb op de huidige auto 2 sets Contis gehad.
En in het begin geen probleem maar naar zo'n 15k beginnen ze toch wel lawaaierig te worden.
Nu michelins er onder en die houden zich nog lekker stil (de O2 blijft van zichzelf nog wel lawaaierig)

Dank voor je reactie. Ook ik heb het idee dat het lawaai van de banden erger is dan bij aanschaf. Als ik het profiel bekijk, geloof ik overigens niet dat de banden gecupt zijn. Dit fenomeen komt ook vaker voor bij stationwagons en ik rijd de hatchback.

Ik vind de O2 juist helemaal niet lawaaiig. Althans niet in de versie die ik rijd. Laatst met iemand meegereden in een Passat 1.8 Tsi van hetzelfde bouwjaar ( 2011 ) en ik had niet het idee dat die stiller is dan de Octavia.

sunnyboy

Senior Member
Sinds kort nieuwe Conti's rond de voorwielen.
De Goodyear Energy die eronder zaten waren redelijk aan de grens en maakten veel geluid (cuppen).
De Conti's zijn nu wat stiller en ook het brandstofverbruik is nog netter dan de bij de Goodyears.
Bij alle bandenmerken (zomerbanden) welke ik tot nu toe onder de Skoda heb gehad gingen de banden cuppen.
Gezien de allround eigenschappen in de diverse bandentest heb ik dit voorjaar tot de Conti 5 besloten over te gaan.

Testedoene

Forumguru
Ik had Good Year Efficient Grip Performance zitten op mijn Passat en was daar extreem tevreden over!
Betere banden dan de Michelin's die ik voorheen had. Ze hadden een betere grip en een betere prijs/kwaliteitsverhouding. Naar mijn gevoel sleten ze ook minder snel, hetgeen ik bizar vond gezien een band met betere grip sneller zou moeten slijten.
Momenteel heb ik ook Continental zitten op de O3. Gezien de lage km-stand kan ik er nog niet over oordelen.
Ze maken lawaai maar momenteel is dit niet beduidend luider dan de Good Year-bandjes. Hopelijk zetten ze met het vorderen van de kilometers geen grote mond op....

PS: laat het bashen wat achterwege aub. Iedereen doet hier naar mijn gevoel zijn best om feedback te geven en te modereren... We zijn hier allemaal om informatie in te winnen/te delen en bij te leren. Dergelijke negatieve uitvallen naar onze collega's kunnen we allemaal missen, toch? Het belangrijkste is dat er hier veel mensen zijn die de tijd nemen om te reageren op andermans problemen/vreugde/verdriet... houden zo!

Laatst bewerkt:

miles

Senior Member
Korte update: bij de wissel van winter -naar zomerbanden, gevraagd om alle vier de wielen nogmaals te balanceren. Nu is dit wél goed gelukt, want totaal geen trillingen meer in auto en/of stuur.

Jovo

Nieuw lid
Ik heb ook continental premiumcontact 5
Ze zitten er achter nu zo'n 15.000 km en voor 20.000 km onder.

Geen speciale afrol geluiden waarneembaar. De Bridgestones onder mijn vorige Skoda maakten niet meer of minder geluid dan deze. Deze Conti's bij ATU in Duitsland eronder laten zetten.
Tip: Mocht men in de omgeving van de de duitse grens zitten ga daar eens shoppen. Scheelt behoorlijk in prijs.

Bovenaan Onderaan