Ervaring met extreem korte antennes O2FL?

Monteurtje

Forumguru
Een dakantenne, haaienvin van een Superb II is ook mogelijk. Zit geen radioantenne in. Maar uit ervaring weet ik dat je daar amper wat van merkt omdat er nog een antenne in achterste zijruitje zit.
Daarom werkt het bij @machlo waarschijnlijk ook niet. Omdat een Fabia I maar 1 antenne heeft.

machlo

Forumguru
Wellicht dat dát de reden is.....staat op zich wel grappig zo'n vinnetje. Maar een fatsoenlijk geluid vind ik net ff belangrijker dan alleen maar wat ruis. Daarom de spriet er maar weer op gezet.

ik haak even in op dit draadje. Ik ben van plan om een dakkoffer voor mijn octavia 2 combi te kopen, waarschijnlijk de Hapro Traxer 6.6 De achterkant van de koffer zal deels over de haaievin vallen, ik ben benieuwd of dit ook gevolgen heeft voor de GPS ontvangst. Wordt dit hierdoor minder? heeft iemand daar ervaring mee?

Canon-Eye

Forumguru
Als de koffer en de inhoud ervan niet grotendeels uit staal bestaan, zal het wel meevallen. Kunststof en textiel schermen het satellietsignaal niet of nauwelijks af.

Geldt bv. ook voor dakpannen/houten dakconstructie, zelfs nu er zonnepanelen bovenop gemonteerd zijn: als ik m'n TomTom aan de computer hang voor een update, dan kan ik hem na afloop normaal via de computer bedienen en geeft hij ook aan dat hij een aantal satellieten "ziet".

BertjeB

Senior Member
Nou, even een update.
De vakantie is weer voorbij, weer 4000km's op den tellert erbij........
En mbt mijn probleem, ik heb de antennespriet gedemonteerd en probleemloos door alle landen heen genavigeerd.
Op veel plaatsen zelfs gewoon radio kunnen beluisteren, alleen als de zender wat zwakker was werd het problematisch.
Maar met 64Gb aan muziek op de card kom je een heel eind.:D
Dus heb het sprietje weer teruggezet nu de koffer er weer af is en heb die minispriet uit mijn hoofd gezet.

Ik ben overigens erg te spreken over de combi whispbar/traxxer 8.6. heeeeeel veel ruimte maar doordat hij erg dicht op je dak zit doet het niet meteen kolossaal aan.
tevens is het aan beide kanten kunnen openen van de dakkoffer een erg handige functionaliteit. ook de klemmen voor het vastzetten op je dragers is een verademing!
En daarbij, het verbruik is niet schokkend toegenomen. Zou zelfs willen zeggen, ben aangenaam verrast :thumbsup:

Iedereen bedankt voor het meedenken!:bloemen:

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan