Ervaring met Schaap en Bron te Joure

Hej mede forum leden.
Ik weet niet of ik hier goed zit maar wie van jullie heeft er ervaring met demontage bedrijf schaap en bron te joure?

Ik stel deze vraag naar aanleiding van een zoektocht richting een vervangende airco pomp voor mijn skoda fabia rs. Volgens de dealer is deze overleden en vind ik het nogal een prijzige investering om hem daar te laten fixen en hebben ze daar een demontage liggen.

Wie kan mij helpen met jullie ervaring. Wordt het een go or no go?

jos_br

Actief lid
Kun je goed heen gaan, hebben een boel jong gebruikte spullen liggen en mocht het onverhoeds niet goed zijn wordt daar niet moeilijk over gedaan.

Ik doe er behoorlijk wat handel mee.

Jos.

Niels83

Forumguru
De eevaring met zo'n bedrijf is niet zo interressant..

Het is altijd een beetje geluk hebben met demontage onderdelen.

Met de oude hokken die ik reed haalde ik veel van de sloop ed. Maar eigenlijk zelden gedoe gehad.

Als het nette lui zijn en je krijgt onverhoopt een verkeerd onderdeel mee (voor of na facelift scheelt soms best) of een kapotte ben je alsnog on te vreden..

jos_br

Actief lid
De eevaring met zo'n bedrijf is niet zo interressant..

Het is altijd een beetje geluk hebben met demontage onderdelen.

Met de oude hokken die ik reed haalde ik veel van de sloop ed. Maar eigenlijk zelden gedoe gehad.

Als het nette lui zijn en je krijgt onverhoopt een verkeerd onderdeel mee (voor of na facelift scheelt soms best) of een kapotte ben je alsnog on te vreden..

Een kapot deel is bij iedere sloop mogelijk, het gaat erom hoe dit opgelost wordt. Kan je vertellen dat dit niet bij ieder bedrijf goed gaat.

Jos.

Cordoba

Forumguru
Ik ben het helemaal met Jos eens: bij garages (ook bij goede/deskundige) gaat wel eens iets mis, en ook bij slooponderdelen. Als dat netjes opgelost wordt, geen probleem, er worden overal fouten gemaakt, het gaat erom hoe dat wordt opgelost.

Daarnaast heb je sloperijen die buitengewoon slordig met klanten omgaan, zo heb ik het bij sloperij Benelux in Zwijndrecht gehad, dat ik vooraf gebeld had voor een interieur van een bepaalde auto, stond er nog volgens de sloper die ik aan de lijn kreeg. Direct in de auto gestapt en er naartoe gereden, kom ik aan blijkt het interieur al een week ervoor verkocht te zijn en hebben ze als alternatief een interieur van een type ervoor dat er bovendien niet uitziet.:mad: Heb je dus zo'n 50 km enkele reis voor joker gereden. Met andere sloperijen wel goede ervaringen, en met bijvoorbeeld raammechanismes wordt het onderdeel dat je koopt gemerkt en krijg je een aantal maanden garantie.

Hier even een korte update:
Afgelopen week heb ik contact met ze gehad omdat mijn aircopomp was overleden en dat toch gezien het misschien winter wordt wel lekker is om je ramen weer schoon te hebben en in de zomer lekker koud. Ik heb geïnformeerd naar de type pomp en die was aanwezig. Zo gezegd, zo gedaan. Afgelopen zaterdag wezen knutselen aan de auto en de oude pomp verwijderd. Deze voor de zekerheid mee genomen naar Schaap en Bron. Gelukkig hadden ze hem op voorraad liggen.
Pomp is conform prijs afspraak via de telefoon geleverd. Helaas wordt er door hun geen garantie op elektronica gegeven maar zodra de pomp niet zou werken kon ik direct terug komen en een nieuwe ophalen.
Pomp gemonteerd in de auto, waar ik zelf het gevoel heb dat het een revisie pomp is want de poelie zag er nog nagenoeg nieuw uit ten aanzien van mijn oude pomp. Koude middel en olie bijgevoegd en hij werkt weer.
Kortom:
plus:
- jongens hebben verstand van zaken
- afspraak is afspraak bij hun kwa prijs
- snelle levering
min:
- helaas wordt er geen garantie geboden (maar ik verwacht dat zodra er problemen met de pomp zullen ontstaan dat ze het netjes op zullen lossen).

eriktv

Forumguru
Ik heb er eind 2015 een achterklep voor mijn O1C RS gehaald, stond al netjes klaar bij aankomst en nette prijs (e100, incl. (helaas de verkeerde, maar das pech) kabelboom, raam en binnenbekleding. Prima service!

Niels83

Forumguru
Hier even een korte update:
Afgelopen week heb ik contact met ze gehad omdat mijn aircopomp was overleden en dat toch gezien het misschien winter wordt wel lekker is om je ramen weer schoon te hebben en in de zomer lekker koud. Ik heb geïnformeerd naar de type pomp en die was aanwezig. Zo gezegd, zo gedaan. Afgelopen zaterdag wezen knutselen aan de auto en de oude pomp verwijderd. Deze voor de zekerheid mee genomen naar Schaap en Bron. Gelukkig hadden ze hem op voorraad liggen.
Pomp is conform prijs afspraak via de telefoon geleverd. Helaas wordt er door hun geen garantie op elektronica gegeven maar zodra de pomp niet zou werken kon ik direct terug komen en een nieuwe ophalen.
Pomp gemonteerd in de auto, waar ik zelf het gevoel heb dat het een revisie pomp is want de poelie zag er nog nagenoeg nieuw uit ten aanzien van mijn oude pomp. Koude middel en olie bijgevoegd en hij werkt weer.
Kortom:
plus:
- jongens hebben verstand van zaken
- afspraak is afspraak bij hun kwa prijs
- snelle levering
min:
- helaas wordt er geen garantie geboden (maar ik verwacht dat zodra er problemen met de pomp zullen ontstaan dat ze het netjes op zullen lossen).

Met elektronica vind ik langer dan 3 weken garantie eigenlijk al heel veel.

Je weet dat het stuk kan gaan..

Bovenaan Onderaan