newwolf84
Forumguru
Goedemorgen medeforummers !
Zoals sommigen van jullie weten ben ik al een poosje opzoek naar een O2 combi vanaf bouwjaar 2009 liefst een elegance business, benzine uitvoering. Budget rond de 10.000. Na wat rondkijken en rijden zag ik van de week een O2 staan bij een dealer.
Dit is hem;
http://www.bleekerendejong.nl/skoda...si-elegance-business-line-xenon-groot-nav-lmv
Verdere specs, distrubutieketting is met 86.000 km vervangen en ook de turbo aanpassing is doorgevoerd.
Het is een ex -leaser en alle papieren en onderhoudsboekjes zaten erbij en waren ingevuld.
Gisteren daar langs geweest om de auto eens goed te bekijken en om eens mee te rijden. Tot nu toe had ik steeds in een 1.4 TSi gereden, deze octaaf was echter een 1.2 TSI.
Benieuwd hoe dat rijdt. Na even rond gekeken te hebben op het terrein maar naar binnen gestapt en kennis gemaakt, proefrit was geen probleem. Nadat de auto tussen de rij was uitgehaald deze eens goed bekeken.
De auto ziet er op zich nog goed uit. Op de motorkap waren 5 deukjes te zien, die er volgens de verkopende partij er wel uit te halen waren dmv uitdeuken zonder spuiten. Hier en daar een krasje voornamelijk bij de handgrepen. Achter op de bumper zat ook een plek, ondanks de parkeersensoren blijkbaar toch iets geraakt, bumper was was omhoog gedrukt waardoor de lak gebarsten was, niet er af maar je ziet lijntjes er in zitten.
Bij het starten hoorde ik even wat tikken maar voorzover ik dit op het forum heb kunnen lezen zou dit te maken kunnen hebben dat de olie nog niet helemaal rond was wat het tikken veroorzaakte.
En toen het rijden he ? wat moet je er van zeggen ? Rijdt als een tierelier. Nooit verwacht dat zo'n 1.2 TSI zo'n fijn motortje was. Fluisterstil als je er naast staat, lijkt wel een naaimachinetje. Na de auto een 20 tal kilometer warm gereden te hebben maar eens flink de sporen gegeven. En eerlijk is eerlijk de auto heeft me positief verrast. Binnen no time zat ik rond de 140. Ik rij nu zelf in een VW caddy met 1.9 TDI chiptuning uit 2006 met 261.000 km op de teller, maar dit had ik niet verwacht van deze motor.
Van binnen ziet de auto er nog keurig uit, uitgevoerd met een Columbus en ook nog een Navi lock.
Na terugkomst met de verkoper aan de klets geweest en na inruil van de Caddy kan ik de auto overnemen voor 8500, dit is dan incl het wegwerken van de deukjes in de motorkap, afleverbeurt en 6 maanden garantie.
De prijs genoemd in de advertentie is de meeneemprijs, hier komt dan nog 499 euro bij voor de afleverbeurt en 6 maand garantie.
Enige punt wat er binnenkort wel aan zit te komen zijn in elk geval 2 nieuwe banden en beter nog 4 om helemaal weer fatsoenlijk rubber onder de kont te hebben.
Wat vinden jullie, is dit om iets over na te denken of zeggen jullie van kijk nog eens even verder ?
Graag hoor ik jullie meningen.
Met vriendelijke groet,
Henry
Zoals sommigen van jullie weten ben ik al een poosje opzoek naar een O2 combi vanaf bouwjaar 2009 liefst een elegance business, benzine uitvoering. Budget rond de 10.000. Na wat rondkijken en rijden zag ik van de week een O2 staan bij een dealer.
Dit is hem;
http://www.bleekerendejong.nl/skoda...si-elegance-business-line-xenon-groot-nav-lmv
Verdere specs, distrubutieketting is met 86.000 km vervangen en ook de turbo aanpassing is doorgevoerd.
Het is een ex -leaser en alle papieren en onderhoudsboekjes zaten erbij en waren ingevuld.
Gisteren daar langs geweest om de auto eens goed te bekijken en om eens mee te rijden. Tot nu toe had ik steeds in een 1.4 TSi gereden, deze octaaf was echter een 1.2 TSI.
Benieuwd hoe dat rijdt. Na even rond gekeken te hebben op het terrein maar naar binnen gestapt en kennis gemaakt, proefrit was geen probleem. Nadat de auto tussen de rij was uitgehaald deze eens goed bekeken.
De auto ziet er op zich nog goed uit. Op de motorkap waren 5 deukjes te zien, die er volgens de verkopende partij er wel uit te halen waren dmv uitdeuken zonder spuiten. Hier en daar een krasje voornamelijk bij de handgrepen. Achter op de bumper zat ook een plek, ondanks de parkeersensoren blijkbaar toch iets geraakt, bumper was was omhoog gedrukt waardoor de lak gebarsten was, niet er af maar je ziet lijntjes er in zitten.
Bij het starten hoorde ik even wat tikken maar voorzover ik dit op het forum heb kunnen lezen zou dit te maken kunnen hebben dat de olie nog niet helemaal rond was wat het tikken veroorzaakte.
En toen het rijden he ? wat moet je er van zeggen ? Rijdt als een tierelier. Nooit verwacht dat zo'n 1.2 TSI zo'n fijn motortje was. Fluisterstil als je er naast staat, lijkt wel een naaimachinetje. Na de auto een 20 tal kilometer warm gereden te hebben maar eens flink de sporen gegeven. En eerlijk is eerlijk de auto heeft me positief verrast. Binnen no time zat ik rond de 140. Ik rij nu zelf in een VW caddy met 1.9 TDI chiptuning uit 2006 met 261.000 km op de teller, maar dit had ik niet verwacht van deze motor.
Van binnen ziet de auto er nog keurig uit, uitgevoerd met een Columbus en ook nog een Navi lock.
Na terugkomst met de verkoper aan de klets geweest en na inruil van de Caddy kan ik de auto overnemen voor 8500, dit is dan incl het wegwerken van de deukjes in de motorkap, afleverbeurt en 6 maanden garantie.
De prijs genoemd in de advertentie is de meeneemprijs, hier komt dan nog 499 euro bij voor de afleverbeurt en 6 maand garantie.
Enige punt wat er binnenkort wel aan zit te komen zijn in elk geval 2 nieuwe banden en beter nog 4 om helemaal weer fatsoenlijk rubber onder de kont te hebben.
Wat vinden jullie, is dit om iets over na te denken of zeggen jullie van kijk nog eens even verder ?
Graag hoor ik jullie meningen.
Met vriendelijke groet,
Henry