Ervaring O2 combi 1.2 TSI

newwolf84

Forumguru
Ja ben er ook blij mee, denk dat de 1.2 voor ons perfect is. Hoofdzakelijk zijn het ritjes van 20 a 30 km en dan ook nog niet eens elke dag. 1x per jaar gaan we wat verder en wat is er dan leuker om dit jaar met de Skoda naar Tsjechie te gaan ! Lijkt me een prima reiswagen.

floyd2

Forumguru
@Renegerr hé, da's leuk :)
Ik stond afgelopen vrijdag voor diezelfde garage in barendrecht op bijna dezelfde plek mijn nieuwe aanwinst in te laden.(ook een 1.2TSI)
Suc6 en veel geluk met je aanwinst.

De eerste kilometers heb ik vandaag gemaakt en het is een genot om in te rijden. Wat me opviel echter is dat de spiegels nietninklappen en dat er geen instapverlichting brandt, daar moet ik nog achteraan, maar misschien weten jullie waarom ik dat niet heb. Ik was in de veronderstelling dat dat standaard in de élégance Businessline zat. Zal waarschijnlijk niet.

newwolf84

Forumguru
Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat mij dat ook niet opgevallen is na mijn proefrit.
M.a.w. dit deden ze dus niet.
Is dit misschien een instelling wat met VCDS is in te stellen ?

Joske

Forumguru
Afsluiten "ingedrukt" houden.

Instapverlichting: kijk eerst even of er wel degelijk lampjes voorzien zijn onderaan de spiegels? :)

Ben nu inmiddels wel zover dat de instapverlichting brandt....maar slecht aan één zijde. Ik ga straks de garage even bellen, dan mogen ze t repareren. Mijn eerste week met de Octavia zit er op en ik ben verkocht hoor...wat een heerlijke auto en nog zuiniger dan mijn Fiësta! Ik hoop er erg veel plezier van te blijven hebben, de komende jaren!

newwolf84

Forumguru
Hier dezelfde ervaringen, inmiddels ook allerlei aanpassingen doorgevoerd, o.a. CH en LH via de mistlampen, kofferdeksel MOD.

Maar i.d.d. wat een prachtige, stille en ruime wagen ! Voor ons is de 1.2 prima, heerlijke motor met voldoende potentie waar ik me nog elke keer over verbaas hoe soepel als dat kleine ding zijn werk doet.

Prima garage dus; ik mag de verlichtingsprobleempjes bij een Skoda garage "om de hoek" laten repareren, zodat ik niet helemaal op en neer naar Barendrecht hoef. dat bespaart me heel wat kilometers. goed geregeld dus.

floyd2

Forumguru
Ik heb het weekend in de spiegel ledmodules er in gezet voor instapverlichting.(waarvoor helaas de spiegel wel verder uit elkaar moet)
Wat een bak licht:D en die gaan dus theoretisch nooit meer stuk.

Waar heb je die ledjes voor de instapverlichting vandaan? Eigenlijk wel interessant om die gewone lampjes direct maar te vervangen voor leds...ik hoor het wel van je...je todo list bezorgt je nog werk zat zie ik!

newwolf84

Forumguru
Op zich wel grappig, ik had bij mijn auto ook allerlei lampjes die stuk waren, geloof wel een stuk of 5. Maar allemaal keurig bij oplevering verholpen.

Die ledjes wil ik ook nog gaan plaatsen, dus ben ik ook wel benieuwd wel jij er in gestopt hebt @floyd2

floyd2

Forumguru
Dank je voor de info. Zelf heb ik dorpellijsten besteld in China:

Daar heb ik ook nog met een schuin oog naar gekeken maar ik heb bij mijn jacht naar mijn vorige octavia slechte ervaringen met sommige soorten lijsten.
Je voelde ze bij de deur dicht doen en dat kan mijns inziens niet goed zijn voor de rubbers en dergelijke.(ze waren ook wel wat dik)
Hopelijk heb je de goeie.

Bovenaan Onderaan