Afgelopen anderhalve week (voor het eerst) naar Frankrijk geweest met onze FabiaII hb (van voor de facelift).
De eerste dag een kleine 700 km gereden en dat was toch echt teveel. Na een km of 400 kreeg ik al erg last van mijn rug
(189 cm, 84 kg). Ik ben een stuk langer en zwaarder dan mijn vrouw en die kreeg ook erg last van haar rug.
Gelukkig hoefden we de dagen erna niet direct weer erg ver te rijden, maar we voelden de eerste rit nog behoorlijk. Al na enkele tientallen km's begon de pijn weer op te spelen... :biggthumpdown:
In onze vorige Fabia I combi heb ik nooit zo'n erge last van mijn rug gehad, hoewel we daar toch ook wel eens 550 km in gezeten hebben (en ons gewicht is in die tijd niet veranderd !).
Ik heb ook het idee dat het niet veel uitmaakt of je zelf rijdt of dat je er als bijrijder naast zit. Voordeel van bijrijdertje spelen is dat je je benen iets makkelijker kunt strekken.
Onze eerste Ibiza 1.6S (1996) had sportstoelen en die zaten veel beter, ook toen wij die in 2007 inruilden voor de Fabia I.