Ervaring USB-C -> Lightning tbv Iphone laden

Bakkertje

Forumguru
@RedC hoe gaaf dat een kabeltje bij Skoda gewoon voordeliger is dan een kabeltje van de Action :dankje:
En dan is het nog 3 in 1 ook nog, dus zowel Apple als Samsung opladen.
Maar om even zeker te zijn, werkt het ook met een iPhone 15 (die usb-c heeft)?

• Leuk
Waarderingen: Tees
Ik heb destijds via ebay van een verkoper een Qi lader weten te kopen die hij zelf (vermoed ik) in elkaar flansde: 3D printer en dan een Qi lader erin.

Zag/ziet er zo uit:
Bekijk bijlage 107538

Helaas heeft hij geen actieve advertenties meer dus is het niet meer te koop..
Verder nog info: de originele phonebox is overigens onvoldoende. Had wel eders hekezen dat de combi van carpkay en maps de phinebox niet genoeg vermogen heeft: laad met 5 Watt. Dat is niet genoeg en loopt je batterij alsnog leeg.

Verder gebruik ik in de O4 geen kabel.. wel in de enyaq. Maar daarin had ik nog een oudere USB-A naar lightning. Maar idd zoaks hierboven geschreven: de originele kabels werken wel vaak beter.

In navolging van mijn oplader. We zijn een paar jaar verder. Deze lader had ik gekocht in december 2022. En inmiddels heb ik een telefoon upgrade: iPhone 16 Pro Max en die is wederom weer wat gegroeid. Met als gevolg dat deze niet fatsoenlijk in het "bakje" past waar de lader in ligt. Hierdoor komt de telefoon op het schuine randje te liggen, met ruimte tot gevolg tussen de lader en de telefoon, waardoor deze niet gaat laden.

Ik zag dat de verkoper op Ebay ze weer te koop heeft. Dus ik heb hem een bericht gestuurd met deze fotos erbij. Wellicht kan hij het model wat aanpassen waardoor er grotere telefoons in kunnen..

t.b.c....

Bijlagen

• IMG_3141.JPEG
    IMG_3141.JPEG
    725,2 KB · Weergaven: 25
  • IMG_3139.JPEG
    IMG_3139.JPEG
    736,5 KB · Weergaven: 24
  • IMG_3138.JPEG
    IMG_3138.JPEG
    760,9 KB · Weergaven: 24

Drukkert

Senior Member
Herkenbaar. Ik kom net van de S22 Ultra en heb nu een iPhone 16 pro.
Met de Samsung zette ik hem rechts naast de kabeltjes neer, op zn zijkant. Dan heb je daar geen last van. Voordeel daarbij is dat de telefoon een stuk minder warm wordt!

Tot op heden niks gehoord van hem. Zal er zelf achteraan moeten gaan. Maar in de tussentijd wil ik wel gewoon een draadloze lader hebben die het doet met mn nieuwe (grotere) telefoon.

Dus die lader moest omhoog, dan komt er meer lengte beschikbaar. Dan moet er uiteraard een nieuwe afdekking op. Want anders is t helemaal geen porum.

Het is voor nu niet de allermooiste oplossing. Maar wel 1 die 0 euro gekost heeft. Had al het schuim en rubber-plastic plak geval voor op de bovenkant nog liggen. Door hem nog wat te verhogen aan de achterkant duikt de voorkant wat meer omlaag. Dus daar ga ik nog even mee spelen om te kijken of ik die kier vooraan kleiner kan krijgen. Er is ook wat wits zichtbaar maar dat was van het papier van de lijmlaag en is inmiddels weg.

Al met al wel tevreden. De telefoon kan er nogmaal op en hij laad bij.

IMG_0110.jpeg

IMG_0112.jpeg

IMG_0111.jpeg

IMG_0113.jpeg

Bovenaan Onderaan