Ervaring wat betreft zomerbanden voor Octavia Combi 2.0TFSI RS

Noord26

Forumguru
Vredestein een B merk? Sinds wanneer?

Tot A-merken reken ik merken die steevast bovenin de testen naar boven komen. B-merken zijn wisselvalliger qua prestaties, prijs en ook bandenmaat van exact hetzelfde type verschillen in testen. Dat is ook bij Vredestein het geval helaas. Verschilt per type en maatvoering of ze wel of niet goed scoren. Je kan er niet op vertrouwen met: "doe maar een set Vredesteins", dat je dan het meeste waar voor je geld krijgt.

Dat wil niet zeggen dat de Ultrac Vorti een mindere keuze is, helemaal niet zelfs. Alleen voor hetzelfde geld heb je een setje Michelin's. Zeker in een courante 225/40R18 maat loont het om een paar lokale bandenboeren binnen te wandelen met een prijsopgave. Als ik dan de keuze heb tussen Vredestein Ultrac Vorti of Michelin PS3, voor hetzelfde geld: Michelin. Hoewel ik niets heb met Fransen..

http://www.motor-talk.de/bilder/all...-sommerreifen-2013-225-40-r18-i205974798.html

Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Ik zelf rij op de sportcontact5p en ben daar uitermate tevreden over! Ik heb er nu net weer twee nieuwe onder, en geen last van cup vorming hoor! Zijn ook echt niet te vergelijken met de sportcontact2/3 die waren hard en maken kabaal!

Zit er veel verschil tussen de 5 en de 3? Kreeg er de '3' standaard onder geleverd. Ben er wel tevreden mee qua grip en stabiliteit, alleen het afrolgeluid kan echt beter.

Jee13

Forumguru
Ik heb vorige week 2 nieuwe pilot sport 3 banden laten monteren, ik vind dit een fijnere band dan de conti 5

Vindt ze stiller en minder stuiterig aanvoelen, stuurgedrag en grip voel ik geen verschil

• Leuk
Waarderingen: CDK

Slappe

Nieuw lid
Naar verwachting kom ik op een all-in prijs van rond de € 630,-. Mogelijk wil ik met hem kijken wat hij voor me kan betekenen wanneer ik ook direct winterbanden bij hem bestel.
Onlangs werd ik door een kennis benaderd dat hij zoiets wel heeft liggen, maar dit is maat 195/65 R15. Nou heb ik niet het idee dat dit gaat passen, maar hebben jullie ook advies/ervaring voor wat betreft winterbanden?

Dank!

Zeer goede ervaringen met de goodyear F1. Sportief, weinig onderstuur, en gaat lang mee. Geweldige band, komt zo ook uit de testen.

s-line

Forumguru
@Noord26 , er zit zeker een heel verschil tussen sc5 of sc3. Zeer zeker alleen al in geluid en grip. Maar ook het brandstof verbruik verbeterd ,ten opzichte van de sc3.

BSdV

Actief lid
Michelin is zonder meer een erg goede band, maar vond zelf de PS2 altijd behoorlijk snel slijten.
Onze O3 is afgeleverd met Pirelli P7 cinturato banden, waar ik goed over te spreken ben, en ook goodyear zou ik zeker in overweging nemen. Hun winterbanden hebben me de laatste jaren wel overtuigd en hebben bij mij een streepje voor op michelin.

Tupel

Lid
Op mijn vorige auto's heb ik Bridgestone, Continental en Michelin (Exalto, Pilot Sport en de Alpines) gehad. Michelin reden altijd het fijnst wat grip betreft en geluid, ook bij nat weer. Wat slijtage betreft heb ik het niet echt vergeleken, maar wanneer ik volgend jaar mijn zomervelgen ga kopen komen er zeker weer Michelins op.

BSdV

Actief lid
maar hebben jullie ook advies/ervaring voor wat betreft winterbanden?

Dank!

Wat winterbanden betreft zou ik kijken of je een stalen velg wilt of aluvelgen.
Hoewel aluvelgen natuurlijk mooier zijn heb ik zelf gekozen voor staal omdat ze naar mijn mening hier toch iets geschikter voor zijn.
In staal zou ik voor 205/55/16 gaan, in alu zou ik op 17" willen staan.
Afgelopen jaren de volgende banden gehad: goodyear ultragrip 7, daarna michelin primacy alpin pa3 en toen die af waren weer terug naar Goodyear ultragrip 8.
De goodyears zijn me een stukje beter bevallen dan de michelins.

Nu hebben we continental wintercontact ts850 op de O3. Deze gekozen omdat ze de meeste testen wonnen die ik heb kunnen vinden - en voor wat dat waard is....
Kan eigenlijk weinig zinnigs over deze band zeggen behalve dat ze het prima deden op droog wegdek.... Geloof niet dat ik ook maar een vlokje sneeuw heb gezien afgelopen winter.. Hopelijk wordt komende winter anders..

Octaviaapeldoorn

Actief lid
Ik heb zojuist mijn andere auto opgehaald dit staat op deze banden 245 40 18 ik zweer bij michelin maar vindt het ook niet verkeerd

Rallye

Forumguru
Tenzij je sneeuwkettingen gaat gebruiken, vind ik het afbreuk doen aan de RS als je hem gedurende vijf maanden op stalen velgen rond laat rijden.....

VEEJAY

Forumguru
Ik heb 225/45/18. Ben nu bij de bandenwisselboer, heb ik flink zitten gummen de afgelopen dagen, zit er nog 2,6MM profiel op :/. Best goede slijtvaste banden dan die Pirelli's P7 54K zitten ze erachter. Met de Octi was het om de 20K nieuwe bandjes en daar werd niet eens mee gegumd, waren ContiPremiums2 trouwens.

Topic bump.

Hallo zwagie.

Er zitten momenteel nette velgen onder :)
Dus de afbreuk is er gelukkig niet.

Aankomende zomer ga ik de yokohama s drive banden proberen.
Deze altijd onder mijn toyo's gehad en altijd tevreden.

De civic was destijds uitgevoerd met bridgestone potenza re050xl.
Mochten de yoko's tegenvallen dan gaan we deze proberen.

Zoniet geef ik me gewonnen en worden het ook banden van het dikke mannetje wat van lekker eten houdt.

Grts M

@Corné de Kluijver , ja maar "beledig modus aan":
Dan ben ik een schaap, volgen wat de rest doet :). "Modus uit"

Maar goed er wordt ook wel eens gezegd beter goed gejat dan slecht verzonnen.

Hopelijk voor mij komt het hier niet op neer.
Maar dat gaan we ervaren.

En ik heb nog een "probleem", ik moet met die "stomme" mooie 19inch aan de bak.
Kost al genoeg, 2 nieuwe superB's banden zijn net zo duur als 4 banden voor het vrouwtjes slowgo autotje. :)
Maar goed wie mooi wilt zijn moet ...... Dokken :)

Grts

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan