@Edwinz Ook het tapijt in je auto kun je er mee te lijf, en je zult verbaasd staan hoe vuil het water is dat uit het tapijt komt. Als je textiel bekleding van deurpanelen hebt, kun je die ook met een extractor reinigen (niet te nat maken, ook vanwege de elektronica die tegenwoordig in autoportieren is te vinden).
Het apparaat uit je linkje lijkt een wat nieuwere versie van mijn apparaat (mijn apparaat is 1900 Watt, maar heeft geen oprolmechanisme voor het snoer, en je kan kiezen wat je insproeit: puur water (tank 2) een verdunde reiniger (tank 1) of een variabele mix uit tank 1 en tank 2. Belangrijk bij zo'n apparaat is dat je een aparte (kleinere) zuigmond voor in de auto er bij hebt, én dat je met een korte steel of zonder steel kan werken (om bijvoorbeeld bij de pedalen uit de voeten te kunnen). Mijn apparaat jaren terug als occasion gekocht voor 60 euro, waarbij de lange steel (voor gebruik in huis bij tapijtvloer) ontbrak. Voor 3 of 4 euro de juiste maat zuigbuis gevonden in de kringloop.