Sinds een week of 2 ben ik in bezit van een ODBeleven dongle, en tot nu toe heb ik onderstaande aanpassingen gedaan op mijn O3 uit 2014:
Gasresponse aangepast (Long coding naar Audi setting, geen problemen met ACC hier)
Achterlichten aan met DRL (Long coding, dus zonder stads-, kenteken-, en dashboard verlichting)
Electrische achterklep ook kunnen sluiten met AB en knop op dashboard (App)
Nawissen voorruit (Long coding, was lastig, maar na enig zoeken online juiste settings gevonden)
Nawissen achterruit (Long coding)
Navul hoeveelheid brandstof in MFD (Long coding)
Needle sweep (App)
Astand tot stoeprand bij park assist van 15 naar 5 cm (Long coding)
Straatnaam ipv drive modus op Columbus (Long coding)
Automatische aanpassing zomer/wintertijd (Long coding)
Achteruitrijlampen aan bij open achterklep (App)
Ventilator leds aan in autotand airco (App)
Er zijn 2 dingen die tot op heden niet willen lukken. Zo krijg ik het niet voor elkaar om de drive modus weer te geven in het MFD bij het wijzigen van de modus. Als ik de long coding gebruik die online te vinden is (module 19, Byte 8, bit 4) dan krijg ik enkel eventjes onderstaande in het MFD, en verder niets (afbeelding van ander forum, dus geen eigen foto..):
Deze setting dus maar weer ongedaan gemaakt.. wat ik zoek is dit:
Het 2e wat niet wil lukken is het aanzetten van de personalisatie opties (dus radio en airco settings gebonden aan gebruiker/sleutel). Ik heb hier onderstaande setting voor getest, maar helaas zonder resultaat, en een deel van onderstaande settings heb ik uberhaupt nog niet kunnen vinden (het schuin 'gedrukte' deel..).
Personalisierung:
Personalisierung_Profilfunkion:
profiles_active
Profil_Variante:
Konto (v. 1.x)
Personalisierung_aktiv:
active
Aktivierungsoption_im_HMI-Menue_sichtbar:
active
Benutzerkontenverwaltung_in_HMI-Menue_sichtbar:
active
Personalisierungsfunktionen_in_HMI-Menue_sichtbar:
active
Anzahl_Benutzerkonten:
4
Automatische_ Schluesselzuordnung:
not active
PSO_FSG_Setup2_Bit_1:
active
PSO_FSG_Setup2_Bit_2:
active
PSO_FSG_Setup2_Bit_3:
not active
PSO_FSG_Setup2_Bit_4:
not active
Ik begin dus te vermoeden dat dit helemaal niet mogelijk is op mijn auto, en hoop dat iemand hier dit kan bevestigen, zodat ik er verder geen tijd meer aan hoef te verdon, of mij de gouden tip kan geven hoe het dan wel moet
.
Al met al erg tevreden met de OBDeleven dongle, en hoewel het natuurlijk voordeliger was geweest om het ergens te laten doen, ben ik erg blij met de mogelijkheid om het zelf te doen.