Ervaringen met een Audience radio?

___JC___

Forumguru
Ik heb in mijn nieuwe Octy II de Audience radio besteld met de super sound system optie. Dit is een 6cd wisselaar voor mp3 cdtjes. Heb deze optie eigenlijk 'blind' als optie genomen... /forum/images/graemlins/confused.gif

Heeft iemand ervaringen met deze combo? Is een subwoofer nog nodig? (heb nu een versterker 2x250 en subwoofer van Magnat 700w achterin)

Alvast bedankt!
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik heb in mijn nieuwe Octy II de Audience radio besteld met de super sound system optie. Dit is een 6cd wisselaar voor mp3 cdtjes. Heb deze optie eigenlijk 'blind' als optie genomen... /forum/images/graemlins/confused.gif

Heeft iemand ervaringen met deze combo? Is een subwoofer nog nodig? (heb nu een versterker 2x250 en subwoofer van Magnat 700w achterin)

[/ QUOTE ]

Ik denk dat u eerder een jurist nodig hebt, die heb ik helaas deze week in moeten schakelen. /forum/images/graemlins/407.gif

Het geluid kan beter, met een merk radio heb je een betere voor minder geld.
Alleen dan zie je de parkeersensoren niet meer in display van de radio.
 

bert

Lid
Ik kan een beetje meegaan met Skoda 0. De audience is vrij prijzig maar daarentegen is de kwaliteit goed (persoonlijke mening). Ik moet wel eerlijk zeggen dat het een leasewagen is. De keuze is dan wat makkelijker.

De reden dat ik toch een audience heb gekozen zijn de volgende:

mp3 6 stuks (beetje afwisseling kan geen kwaad en geen gedoe met losse cd's in de auto)
goede geluidskwaliteit
mooi aangezicht (stream kan ook)
geen gedoe met het afhalen van frontjes etc
/forum/images/graemlins/489.gif /forum/images/graemlins/cheer.gif /forum/images/graemlins/489.gif /forum/images/graemlins/cheer.gif /forum/images/graemlins/489.gif
 

surfincrow

Nieuw lid
Geen gewissel met CD's en de MP3 functie in combinatie met het niet hebben van een frontje waren de doorslag.
Wat niet echt duidelijk wordt vermeldt is de AIM functie, de radio neemt de filenieuws op in het geheugen (ook als de auto(radio) uit staat), dus 's morgens in de auto stappen en even luisteren of/waar er een file staat zonder op het nieuws te wachtern /forum/images/graemlins/cheer.gif
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Geen gewissel met CD's en de MP3 functie in combinatie met het niet hebben van een frontje waren de doorslag.
Wat niet echt duidelijk wordt vermeldt is de AIM functie, de radio neemt de filenieuws op in het geheugen (ook als de auto(radio) uit staat), dus 's morgens in de auto stappen en even luisteren of/waar er een file staat zonder op het nieuws te wachtern /forum/images/graemlins/cheer.gif

[/ QUOTE ]

Als je AIM aan hebt en je gebruikt de wagen 3 dagen niet (of weinig) is je accu leeg.
Het grootste probleem met de O2 is deze radio, de eerste stappen voor een procedure zijn inmiddels genomen. /forum/images/graemlins/407.gif

De radio zit met slechts 4 schroefjes in het front vast en is er binnen 5 minuten uit.
 

Droopy

Actief lid
Voor mij was de reden voor audience de CD-wissellaar. De MP3 functie is dan mooi meegenomen. Achteraf hoorde ik ook van de AIM (en de mogelijke problemen van de lege accu). Lijkt mij een hele leuke bonus
 

___JC___

Forumguru
Kan je dat AIM niet uitzetten dan??

En dan hoor je als je instapt dus het filenieuws van een half uur terug?? Nooit van zo een systeem gehoord.
 
Ik mag zelfs van de garage AIM niet meer gebruiken, staat dus al 6 maanden uit.
Ik heb er ook voor betaald en moet het ook bruikbaar zijn, als het goed werkt is het erg handig.
Ik moet al vrij snel de keuze maken links/rechts en als de verkeersinfo net geweest is, is het te laat.
VW heeft ook een dergelijk systeem op de RCD 500 TIM. (Traffic Information Memory)
 

smg

Lid
Ik heb afgelopen jaar nog geen accu-problemen gehad met de AIM-functie.

Weet iemand of er voor de Audience ook een software-update beschikbaar is, net zoals voor de Stream? Ik moet begin januari voor de eerste beurt naar de garage, dan kan ik dat gelijk mee laten nemen.
 
Dealer gebeld en vertelde dat binnen een paar weken er nieuwe software voor de audience komt en moeten de problemen zijn opgelost. Heb nog nooit de AIM knop gebruikt, vind het een leuke gadget maar niet noodzakelijk voor mijzelf. Verder een perfecte radio/cd
 

___JC___

Forumguru
Over het algemeen goeie verhalen dus, ik ben benieuwd!

Hoe zit het met teksten van nummer en CDtjes?(vooral MP3)
Dat lijkt me ook wel gaaf, zeker met een grote display.
Fotootjes iemand??
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik heb afgelopen jaar nog geen accu-problemen gehad met de AIM-functie.

Weet iemand of er voor de Audience ook een software-update beschikbaar is, net zoals voor de Stream? Ik moet begin januari voor de eerste beurt naar de garage, dan kan ik dat gelijk mee laten nemen.

[/ QUOTE ]

Waarom een software-update als het goed werkt? /forum/images/graemlins/crazy.gif
 

Dutch

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Hoe zit het met teksten van nummer en CDtjes?(vooral MP3)
Dat lijkt me ook wel gaaf, zeker met een grote display.
Fotootjes iemand??

[/ QUOTE ]

De stream ondersteunt geen ID3-tags, en volgens mij de audience ook niet. Dat betekent dat je helaas geen cd-text op het display te zien krijgt. Het zou er inderdaad erg mooi uit zien op het grote display.
 

___JC___

Forumguru
Dan heeft de dealer me verkeerd ingelicht!!
Die beweerde dat de naam van de cd EN de naam van nummers te zien waren.. /forum/images/graemlins/confused.gif
(Hij had weer geen Octy met Audience radio uiteraard /forum/images/graemlins/mad.gif)
 

Droopy

Actief lid
Volgens mij (ergens op dit giga forum gezien):
De originele CD bevat meestal geen text -&gt; dus daarom niks te zien
Als het op de CD zit kan/zal de audience het laten zien.
Binnekort kan ik het uit eigen hand precies vertellen
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Dealer gebeld en vertelde dat binnen een paar weken er nieuwe software voor de audience komt en moeten de problemen zijn opgelost. Heb nog nooit de AIM knop gebruikt, vind het een leuke gadget maar niet noodzakelijk voor mijzelf. Verder een perfecte radio/cd

[/ QUOTE ]

Wanneer komt die software update en werkt dan alles echt goed?
Is deze ook al getest?
Als het werkt zal ik ook eens langs mijn dealer gaan, anders heeft het geen zin A.S.
 

nomad

Senior Member
Nadat ik vanmorgen WEER met een lege accu stond (AIM was al tijden uit....) en ik belde voor een nieuwe accu, wist V-Car me te vertellen dat er een update voor de Audience binnen was en dat Skoda dus eindelijk het probleem onderkent heeft. Dus nu maar een nieuwe accu en een keer de update en dan zou het goed moeten zijn. De update schijnt niet zomaar gedaan te kunnen worden, dus moet een nieuwe afspraak voor gemaakt worden.
 
Bovenaan Onderaan