Ervaringen met het Skoda alarmsysteem?

Ik begin steeds meer twijfels te krijgen omtrent het af-fabriek alarmsysteem!
Afgelopen nacht is mijn auto nl. voor de 2e keer (binnen 1 week) opengebroken.
Opnieuw heb ik zelf géén alarm af horen gaan! Het kan natuurlijk zijn dat ik vast slaap maar toch .......
De dieven hadden dit keer pech, want er zat nog géén nieuwe radio in, maar ik zit weer met de schade!

Ik begin steeds meer twijfels te krijgen omtrent het af-fabriek alarmsysteem!
Afgelopen nacht is mijn auto nl. voor de 2e keer (binnen 1 week) opengebroken.
Opnieuw heb ik zelf géén alarm af horen gaan! Het kan natuurlijk zijn dat ik vast slaap maar toch .......
De dieven hadden dit keer pech, want er zat nog géén nieuwe radio in, maar ik zit weer met de schade!

Wat??? Niet te geloven... Kijken die klootzakken dan niet of er wat te halen valt? Ik neem aan dat je nu met een gat in je dashboard rijdt?

Tsjonge... weer een raam ingeslagen?

Heel veel sterkte met deze kl*tesituatie... Niet te geloven!!

Constant

Erelid
Ze kijken inderdaad niet, ik ken al veel verhalen dat een tiental auto's op één plek werd opgebroken en dat het dievengilde soms al blij bleek te zijn met een minibuit die voor enkele euro's wordt verkocht. Dan heb ik het niet eens over achtergelaten laptops of tomtom's, maar over een gereedschapset van 10 Euro of sportkleding van 30 Euro. De schade staat in geen enkele verhouding tot de buit. En ondanks de bescheiden buit bleef men eindeloos terugkomen.

Dus bij grotere buit zoals onze inbouwnavigatiesystemen (of bij buren die stug de laptop in de auto laten liggen) is men onstopbaar vrees ik.

Inmiddels ben ik te weten gekomen, dat het alarm wél is afgegaan. Van meerdere buren heb ik dit te horen gekregen, dus aan het alarm heeft het niet gelegen!

Inmiddels ben ik te weten gekomen, dat het alarm wél is afgegaan. Van meerdere buren heb ik dit te horen gekregen, dus aan het alarm heeft het niet gelegen!

Handig zo'n alarm. Het gaat af maar niemand kijkt ernaar om, voor de tweede keer.
Een zinloze optie dus (voor dit type inbraken).

Misschien heeft dit alarm ze ook wel afgeschrikt en ben je verder niets kwijt (zoals autopapieren of andere persoonlijke bezittingen).

Het blijft waardeloos.

Constant

Erelid
Jammer dat niemand even uit het raam heeft gekeken en de politie heeft gebeld. Zeker omdat er al eerder is ingebroken. Of stond de auto uit het zicht?

Octavia_II

Actief lid
Handig zo'n alarm. Het gaat af maar niemand kijkt ernaar om, voor de tweede keer.
Een zinloze optie dus (voor dit type inbraken).

Hoi,

kl*te situatie voor jou. (Ze hadden waarschijnlijk al verwacht dat er een nieuwe navi in zou zitten...)

Heb zelf ook alarm-af-fabriek, alleen wat een k*t geluid komt eruit! Bij mijn vorige auto was het alarm aangesloten op de claxon, dat valt tenminste lekker op!!

Ps. Ben blij dat er een * op mijn toetsenbord zit anders zou het wel een hele "vieze" post worden! :tongue:

Charlie

Wouter@O2

Nieuw lid
Accessoire 'klasse 2 alarmsysteem'

Heeft iemand ervaring met het alarmsysteem dat door PON wordt ingebouwd? Oftewel accessoire 'klasse 2 alarmsysteem, SCM goedgekeurd type BKA990013'. Om de een of andere reden (Joost mag het weten) kon ik bij mijn O2 Elegance Business geen af-fabriek alarm laten inbouwen en was ik aangewezen op de accessoire. Ik ben met name beniewd of de accessoire hetzelfde is weggewerkt als de af-fabriek optie of dat ik dadelijk lelijke uitstulpsels hier en daar ga zien. Het mooiste zou zijn dat iemand mogelijkerwijs een foto van dit alarmsysteem zou kunnen plaatsen.

Alvast bedankt!

PS. Zodra ik mijn auto heb (eind januari) stel ik me voor en plaats ik foto's. Ik laat mijn O2 achteraf volledig van leer voorzien (bruin audi leer) en ben dus heel erg beniewd :xyxthumbs:

Bovenaan Onderaan