Superb 3 Ervaringen na aanpassen gasrespons

ertromp

Forumguru
In te stellen met vcds of vcp en er komt een snellere respons op indrukken gaspedaal van de motor (kort en simpel)

Er zijn ook MQB auto's met de drive mode selectie knop waar je dit soort zaken naar believen kunt instellen maar zonder die knop is het dus met vcds te selecteren door een ander auto profiel te kiezen

paultie

Forumguru
Ik ben er tot nu toe erg tevreden over.
In VCdS wordt de 'drive' modus in de setting van Audi gezet. Je merkt hierdoor dat het gaspedaal veel eerder reageert en de motor hierdoor dus veel sneller oppakt.

Ik rij er al ren tijdje met veel plezier mee. Jammer vind ik wel dat je dit niet als optie onder de mode knop zou kunnen instellen.

Tinto

Forumguru
Zelf een paar weken geleden bij @ Antera een aantal dingen laten aanpassen in de VCDS. Waaronder ook het gasrepsonse op Audi laten zetten. Merkte dat de motor (1.6 TDI) sneller reageert en sneller in toeren omhoog komt. De motor was al onderhanden genomen door JD Engineering. PS. Al mijn lof naar Antera en JD. Aardige mensen die hun vak zeer goed verstaan

Heeft het nu wel of geen 'zin' om de gas response aan te laten passen, als je DCC hebt? Of reageert de auto dan op het gas vergelijkbaar met de sport stand.

MarsMars

Senior Member
Heeft het nu wel of geen 'zin' om de gas response aan te laten passen, als je DCC hebt? Of reageert de auto dan op het gas vergelijkbaar met de sport stand.
Dat heb ik ook al eerder gevraagd, maar geen uitsluitsel gekregen. Ben dus nog steeds benieuwd naar het antwoord op deze vraag :lezen:

B.Stuurder

Forumguru
Er zijn ook MQB auto's met de drive mode selectie knop waar je dit soort zaken naar believen kunt instellen maar zonder die knop is het dus met vcds te selecteren door een ander auto profiel te kiezen

Alhoewel dit antwoord doet vermoeden dat de knop het effect inderdaad zou hebben....

ertromp

Forumguru
De knop heeft inderdaad het effect
Door de sport stand te kiezen veranderd inderdaad gasrespons wat je in VCDS kiest door die "Audi" setting te kiezen
Je flasht niets geen andere motorsoftware naar de ECU of iets dergelijks
En wat ik eerder lees DCC direct chassis control staat weer los van de gasrespons

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195I met Tapatalk

ertromp

Forumguru
Gasrespons middels de "Audi" truc aanpassen op een benzine uitvoering werkt niet.

ertromp

Forumguru
Daar merk je ook een verschil hoor in respons tussen normaal en sport maar dat zul je zelf ook straks ondervinden
Het lukt gewon domweg niet om dat uit te voeren middels vcds op de betreffende motor stuurapparaten als je geen drive mode keuze hebt

Bovenaan Onderaan