Superb 3 Ervaringen na aanpassen gasrespons

MrEdge_

Forumguru
En wat ik eerder lees DCC direct chassis control staat weer los van de gasrespons
Volgens mij niet. Met DCC krijg je 5 drive modi: Eco, Sport, Normaal, Comfort en Individueel.
Die laatste is naar wens in te stellen, waarbij je naast de stugheid van de demping ook het stuurgedrag en "iets met de motor" in kunt stellen. Dat iets kan van Eco naar Normaal gezet worden, maar of Normaal dan weer correspondeert met de Audi setting waarover wordt gesproken, weet ik niet.
 

ertromp

Forumguru
DCC in echt voor je dempers en heeft geen moer te maken met je drive mode
Er zijn bepaalde zaken voorgeprogrammeerd in de individueel stand maar dat kun je naar believen aanpassen

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195I met Tapatalk
 

MrEdge_

Forumguru
Ik heb in de optielijst DCC aangevinkt en daarmee een drive mode knopje gekregen om het in te stellen, tezamen met stuur- en motorrespons. In de S3's zonder DCC waarin ik heb gereden, zat geen drive mode knop. Dus ja, "DCC" is niet "Drive Mode" maar dat enablet het wel.
 

B.Stuurder

Forumguru
Drive mode doet niks met de ophanging en DCC wel. DCC is nu ook op de Octavia verkrijgbaar, maar niet in NEEderland :mad:
Ik geloof wel dat verlagen iets anders werkt met DCC, de standaard veren van Eibach kunnen dan niet worden toegepast heb ik ergens gelezen. Op de Octavia dan.
 

ertromp

Forumguru
Ik heb in de optielijst DCC aangevinkt en daarmee een drive mode knopje gekregen om het in te stellen, tezamen met stuur- en motorrespons. In de S3's zonder DCC waarin ik heb gereden, zat geen drive mode knop. Dus ja, "DCC" is niet "Drive Mode" maar dat enablet het wel.
Ja je hebt die drive modus eigenlijk kado gekregen want anders kun je de DCC niet instellen
En daarmee heb je dus ook de instelling voor oa gasrespons en stuurbekrachtiging "kado" gekregen

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195I met Tapatalk
 

MarsMars

Senior Member
Leuk die discussie over DCC en Driving Mode, maar ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag of de aanpassing van de gasresponse via VCDS nu wel of niet exact gelijk is aan de DCC/Driving Mode "Sport" stand (en daarmee de motor die in de "Sport" stand staat) of niet.

Als dat nl. hetzelfde is dan heeft het aanpassen naar Audi met VCDS totaal geen zin, of is zelfs ongewenst!
 

ertromp

Forumguru
Als je een auto hebt die de drive mode voorziening heeft is er geen noodzaak tot die "Audi" stand op je diesel aangezien de sport modus de gasrespons met hetzelfde effect aanpast
Nogmaals er wordt niets geen andere software naar je motor ecu gestuurd door selecteren van die Audi stand in VCDS

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195I met Tapatalk
 

DiVini76

Forumguru
Even dit topic nieuw leven inblazen, aangezien ik dit misschien wil laten activeren op mijn Superb, handgeschakeld.
Wat zijn jullie ervaringen hier mee? En heeft dit, bij normaal rijden, nog effect op het verbruik? Of staat dit er compleet los van?
 
Bovenaan Onderaan