internetboarder
Donateur
Dat heb je even nagevraagt @Rosinfield , bij JD ?
Dat je voor je DSG beter naar Varsseveld kan, ben ik met je eens, zij schroeven ze immers ook in- en uit elkaar. Echter, dat van dat aanpassen van die druk klopt volgens mij niet. Was het maar zo. Die druk wordt helaas niet vast ingesteld (zou ik graag willen), maar wordt continu geregeld, door de toerentallen aan de in- en uitgaande as te vergelijken. Als de uitgaande as van de koppeling te langzaam draait, is er dus slip in de koppeling en wordt de druk weer iets verhoogd.@Disaster-MasterOm welk type DSG gaat het hier? Als het om de 7 bak met droge koppeling gaat zou ik absoluut naar TVS gaan. Bij mijn weten zijn ze namelijk de enige die bij de droge koppeling de druk dusdanig kan aanpassen dat het effectief toekomstige problemen kan voorkomen.
In dat geval is de andere volgorde aan te raden. Eerst de bak voorbereiden op de extra krachten die vrij gaan komen na chiptuning.dus eerst chippen bij jd en daarna een afspraak bij tvs erachteraan.
@Disaster-Master, een meeting organiseren zit er met m'n huidige gezondheidssituatie helaas niet in De laatste keer eigenlijk ook al niet, maar toch gedaan en het is me zwaar gevallen. Uiteraard zou ik het graag nog een keer willen doen, maar wanneer kan ik niet beloven.
Om welk type DSG gaat het hier? Als het om de 7 bak met droge koppeling gaat zou ik absoluut naar TVS gaan. Bij mijn weten zijn ze namelijk de enige die bij de droge koppeling de druk dusdanig kan aanpassen dat het effectief toekomstige problemen kan voorkomen. @Waalko Kramer heeft ondanks zijn aanpassing elders toch problemen is te lezen in een ander topic. Qua kennis op DSG gebied is er voor mij maar 1 specialist.
Niet nodig dusIn dat geval is de andere volgorde aan te raden. Eerst de bak voorbereiden op de extra krachten die vrij gaan komen na chiptuning.
Een goede chiptuner zoals JD Engineering heeft inderdaad de kennis om de motorsoftware zo te programmeren dat de DSG niet te veel krachten te verwerken krijgt. Je levert wat performance in om de boel duurzaam heel te houden. Bij een handbak met zelfde motor kan het zijn dat je dan meer krijgt.Waarbij gezegd moet worden dat je ook best goed kunt tunen zonder de bak aan te laten passen, dat heeft mijn O3 bewezen, die is in 2,5 jaar tijd 115.000km afgemat zonder een centje pijn wat betreft specialisme moet ik ook eerlijk toegeven dat TVS de echte specialist is
Niet nodig dus
In dat geval is de andere volgorde aan te raden. Eerst de bak voorbereiden op de extra krachten die vrij gaan komen na chiptuning.
@andrehj, hoe ze het doen kan ik je niet vertellen, maar dat ze het bewerkstelligen is een zekerheid. Ze kunnen bij de droge 7 traps DSG de druk verhogen tot 420Nm
Ja, ik denk overigens dat er bij JD geen of nauwelijks mensen komen voor alleen een dsg aanpassing zonder motor tuning
@Disaster-Master[/USER[USER=8157]@Waalko Kramer heeft ondanks zijn aanpassing elders toch problemen is te lezen in een ander topic. [/USER]
Hoe wil je de druk verhogen tot 420Nm, dat is knap. Druk gaat in bar.
ps: ik snap wat je bedoelt hoor.
Dat is erg flauw om dat zo te stellen. Dwz dat als een DSG 7 bak in jou ogen goed is aangepast, nooit kapot kan gaan.
Een DSG7 bak is simpelweg niet zo'n mooi product. Er zijn zeer veel problemen mee tov de dsg6 bakken.
Daar was ik ook benieuwd naar.Druk gaat in bar uiteraard, omschrijving had beter gemoeten.
Op hoeveel bar draait zo'n DSG 7 dan max met jullie software als ik dat mag vragen?
Nee elke DSG kan kapot uiteraard, ook met software aanpassing, zo bedoelde ik dat niet. Alleen als Waalko stelt dat er alleen maar schakelmomenten aangepast zijn, zou het probleem wat hij nu heeft wellicht verklaarbaar kunnen zijn.
Of zit ik nu op de verkeerde golflengte?
Greetz Corné
Dus, drukbegrenzing eraf, druk omhoog tot er een torsie van 350? Nm mogelijk is ? Welke problemen kun je dan krijgen, behalve het harder slijten van onderdelen?
Het verhogen van de koppeldruk als dat niet nodig is, is ook een hogere belasting voor je plunjes en oliepomp. Een fabriek kiest er niet voor niets voor om ze niet standaard al die hogere druk te laten draaien.
Er zijn best wat mensen die hun dsg bak hebben laten tunen, maar ik heb er nog geen 1 gezien, die vooraf eens is gaan loggen wat zijn koppeldruk is en die dan na de behandeling nog eens een logje maakt. Wie zegt niet dat die druk EXACT hetzelfde is als vooraf?
In dat geval is de andere volgorde aan te raden. Eerst de bak voorbereiden op de extra krachten die vrij gaan komen na chiptuning.
ik weet niet of je 336NM op de 1.6TDI inleveren op performance wilt noemen....Een goede chiptuner zoals JD Engineering heeft inderdaad de kennis om de motorsoftware zo te programmeren dat de DSG niet te veel krachten te verwerken krijgt. Je levert wat performance in om de boel duurzaam heel te houden. Bij een handbak met zelfde motor kan het zijn dat je dan meer krijgt.
Hieronder denk ik een antwoord, uit een post uit 2014, zal nog steeds zo zijn dan denk?