Crapton
Lid
Even een update, 1.2tsi O2 combi 6H met een Rapido Club 31, 3 personen in auto, niet al te zwaar beladen.
Rit naar Noord-Frankrijk Abbeville heen met flinke tegenwind ca. 1:10.5-11. Iha in de 5e versnelling gereden. Terug binnenwegen ca. 1:11. Helling op geen probleem, wel regelmatig even terugschakelen naar 4 of soms zelfs 3. Ik probeer de motor boven de 2000 rpm te houden ivm brommen. Snelheid op snelweg ca. 95 km/u (sneller dan vrachtwagens), op binnenwegen 85-90 km/u ivm verkeer (op teller).
Wel merkte ik op een steile helling wegtrekken ging niet erg makkelijk. Kan ook door de ASR komen, die de motor afknijpt als je met flink gas de koppeling loslaat (om met een klein beetje wielspin weg te komen). Iemand vergelijkbare ervaringen met 1.2tsi?
Daarna nog een ritje naar Noord-Limland, licht wind mee op snelweg 1:12, snelheid als boven. Hier wel in 6 gereden met cruise control.
Iha uitermate probleemloze combinatie (als verwacht, erg lichte en gestroomlijnde caravan, kan deze ook zonder opzetspiegels rijden). Je merkt er niet veel van achter de auto, ook qua weggedrag, sturen. Heb wel versterkte vering - aanrader. Op de snelweg bij inhalen zit je zo boven de 120 km/u. Een hoger gemiddelde aanhouden bv 110 km/u op vlakke weg kan makkelijk, kost uiteraard iets meer brandstof het is maar wat je wil.
Dus mijn enige punt: wegtrekken op steile helling...
Rit naar Noord-Frankrijk Abbeville heen met flinke tegenwind ca. 1:10.5-11. Iha in de 5e versnelling gereden. Terug binnenwegen ca. 1:11. Helling op geen probleem, wel regelmatig even terugschakelen naar 4 of soms zelfs 3. Ik probeer de motor boven de 2000 rpm te houden ivm brommen. Snelheid op snelweg ca. 95 km/u (sneller dan vrachtwagens), op binnenwegen 85-90 km/u ivm verkeer (op teller).
Wel merkte ik op een steile helling wegtrekken ging niet erg makkelijk. Kan ook door de ASR komen, die de motor afknijpt als je met flink gas de koppeling loslaat (om met een klein beetje wielspin weg te komen). Iemand vergelijkbare ervaringen met 1.2tsi?
Daarna nog een ritje naar Noord-Limland, licht wind mee op snelweg 1:12, snelheid als boven. Hier wel in 6 gereden met cruise control.
Iha uitermate probleemloze combinatie (als verwacht, erg lichte en gestroomlijnde caravan, kan deze ook zonder opzetspiegels rijden). Je merkt er niet veel van achter de auto, ook qua weggedrag, sturen. Heb wel versterkte vering - aanrader. Op de snelweg bij inhalen zit je zo boven de 120 km/u. Een hoger gemiddelde aanhouden bv 110 km/u op vlakke weg kan makkelijk, kost uiteraard iets meer brandstof het is maar wat je wil.
Dus mijn enige punt: wegtrekken op steile helling...