Ervaringen Skoda De Waal in Tiel / Gorinchem

tonko

Nieuw lid
Skodadealer De Waal in Tiel.

Ben daar recentelijk wezen kijken voor een Superb combi 2010 met 14.500 km en garantie tot in 2014. Reed prima en er kon een acceptabele deal worden gemaakt.

Het was een uit Belgie geimporteerd exemplaar. Mede daarom expliciet aan de verkoper gevraagd of hij met zekerheid schadevrij was. Daarop is bevestigend geantwoord. "Aan een schadewagen zou De Waal zijn naam niet willen verbinden".

Tijdens een nadere inspectie tijdens de proefrit toch echter een verdachte naad ontdekt in de dorpel. Leek een spuitnaad te zijn van de voorstijl tot voorbij de achterdeur. Voor de zekerheid even langs een schadeherstelbedrijf gereden, alwaar bevestigd werd dat hij aan de linkerzijde gespoten was. De ernst van de schade kon uiteraard niet zo maar even worden vastgesteld.
Niettemin geen schadevrije wagen dus.

De daarmee geconfronteerde verkoper zei met een onschuldig gezicht van niets te weten. "Het zou wel niet erg geweest zijn".

Erg of niet. Je wordt door deze merkdealer gewoon voorgelogen dus.

Geen beste beurt, ook al is het wellicht een prima auto.

Antera

Donateur
Niet alle schade's worden gemeld en worden soms particulier gefixt waardoor ook de eventuele nieuwe eigenaar dit niet op zal vallen mits ze net zo goed kijken als jij wat je helaas ook pas ontdekte nadat je hem gekocht had. Ik ken dit wel mijne had ook nooit schade gehad en na een laatste inspectie blijkt hij rechtsvoor licht schade te hebben gehad ook hier was de verkoper niet van op de hoogte naar eigen zeggen. Nadeel is dat je hiermee aan het kortste eind trekt mits er echt flinke gebreken aan zijn dankzij de ooit opgelopen schade

tonko

Nieuw lid
Ik zag het tijdens de proefrit en heb hem dus NIET gekocht. Je maakt mij niet wijs dat een merkdealer dat niet wist.

Altos

Banned
Ik heb hier afgelopen zaterdag een nieuwe Fabia gekocht en ben zeer tevreden over de behandeling die we kregen.
Wij deden zaken met verkoper Leon W. die ons keurig voorgelicht en behandeld heeft.
Deze dealer heeft tot nu toe de volle 100 punten verdiend.
Na eerste onderhoud en dergelijke zal ik mijn ervaringen nogmaals herzien.
Bij deze een pluim!

Volg de Skodarijder

Ook positief nieuws mag gemeld worden. Dankzij Skodadealer “De Waal” gaat voor ons als het goed is de slogan, “Volg de Skodarijder”, weer voor ons op.
Vorig jaar na de oplevering van onze Superb, een klacht ingediend omdat via de navigatie wegen die in 2008/2009 zijn opgeleverd niet herkend werden. Door de verkoper werd ons destijds toegezegd dat wanneer een update uit zou deze toegestuurd zou worden.
Vorige week weer eens met “De Waal” gebeld deze gaven aan dat er een paar weken geleden een update is gekomen voor de Admunsen+.
Zoals toegezegd hebben zij mij vorige week een nieuwe SD-kaart toegestuurd. In ieder geval wordt de begin 2009 opgeleverde rondweg bij ons, eindelijk, herkend.

Voor ons alweer een voorbeeld van goede service die door de firma “De Waal” wordt geboden. (Vorig zijn ze mijn auto speciaal bij Pon gaan halen om ervoor te zorgen dat de auto nog net voor mijn vakantie vorig jaar uitgeleverd kon worden…. Zaterdag geleverd en zaterdag nacht naar zuid-Frankrijk gereden)

Altos

Banned
Inmiddels onze 2e auto bij deze dealer gekocht, op autoweek een dealerreview achtergelaten. Ook hier te lezen natuurlijk ;)

Een dikke pluim voor deze dealer!
Sinds vorig jaar hier terecht gekomen en deze ervaringen waren zeer positief. Dit betrof een auto op vooraad uit de showroom waardoor de levering zeer vlot verliep. Elke 15.000 km. een service beurt betekende voor ons nu 3 bezoekjes welke alle 3 perfect verliepen.
Wegens veranderen van situatie besloten voor een Octavia te gaan kijken.
Bij aankomst bleek het nieuwste model net in de showroom te staan wat als resultaat gaf dat we zo goed als meteen verliefd waren! Na 2 ruime proefritten de knoop doorgehakt en alles doorgenomen met onze Verkoop-adviseur Leon Wouda. Leon heeft ons ook bij de Fabia geholpen en zelfs zijn best gedaan voor mijn broertje die een Fabia 1 bezit. Na veel koffie, gezelligheid en enig onderhandelen waren we eruit. Levertijd van 7 weken is nagekomen ondanks het niet leverbaar zijn van de vaste trekhaak wat perfect is opgelost door Leon en Vincent. Ook op het laatste moment veranderen (16:45 op zaterdag) van de kleur was geen probleem.Geen seconde spijt gehad van onze keuze van dealer. Vorig jaar zijn we natuurlijk veel wezen kijken en vergelijken, deze keer waren we er vrij snel uit dat het toch weer Skoda De Waal gegund was. Het geeft een goed gevoel te weten dat je bij een bezoek aan je dealer ontvangen wordt met gastvrijheid en complete doorzichtigheid van de stand van zaken. Zeker nu er een speciale afleverruimte wordt gebruikt waar de auto onder een doek wordt gepresenteerd maakt het allemaal nog leuker om de auto op te mogen halen. Hopelijk vinden meer mensen hun weg naar deze dealer zodat iedereen een leuk gevoel overhoudt aan het kopen van een auto. Deze review is tot stand gekomen doordat we een fijne ervaring hebben met deze dealer en we ze wilden belonen. Bij deze nogmaals een welverdiende pluim!

En een autoreview mag niet ontbreken:

http://www.autoweek.nl/autoreview/36379/skoda-octavia-12-tsi-105pk-greentech-ambition-businessl

Peterar

Nieuw lid
Ook ik ben zeer tevreden met deze dealer. Heb er een showroom-model Octavia 3 besteld. Zeer vriendelijke verkoper die snel reageert op mails/telefoon (ook buiten kantoor-/openingstijden) en met een fijne service.

Waardeloze dealer, zeker op het gebied van service. Ze doen maar wat daar, een lampje vervangen in de bumper van onze superb II koste ons 120 euro!! En dit belasten terwijl ze alleen de accu moesten bekijken! Geen belletje niets. De reden was dat de achterbumper gedemonteerd moest worden. Wij zijn verschillende keren geweest voor een nieuwe auto, zijn nooit terug gebeld ook Al werd dit beloofd. Al met al proberen ze alleen maar geld af te troggelen van de klanten. Niet alleen wij komen hier niet meer ook de buren zijn er klaar mee. Sd kaartjes die zijn verdwenen na een beurt etc.
Voor ons is de Waal exit.

Maarten

Forumguru
Vandaag onze OIII opgehaald bij de Waal in Tiel. We hebben hele goede ervaringen opgedaan. Zowel in de onderhandelingen als in de aflevering.
Zeer vriendelijk en correct geholpen door Maurice van Bijnen. Wat ons betreft terechte Skodadealer van het jaar!

• Leuk
Waarderingen: CDK

AdB

Senior Member
Afgelopen vrijdag de showroom binnengelopen van De Waal in Gorinchem. Ik wou wel eens even zitten in de nieuwe Superb combi.

Vervolgens ook maar even om de hoek bij de VW-locatie van dezelfde De Waal Autogroep binnengelopen om wat andere modellen aan den lijve te ondervinden (plaatjes in brochures zijn leuk, maar pas als je er daadwerkelijk in zit beleef je een auto pas goed).

Aardige verkoper met een vlotte babbel bood aan om een offerte te maken. Welja, doe maar, ook al was dat niet mijn bedoeling. Op zeker moment vroeg de beste man of hij mijn autosleutels even mocht hebben en vervolgens ging hij alleen naar buiten, mij achterlatend achter een kopje koffie van de zaak.

Na enige tijd liep ik toch ook maar naar buiten en zag dat de verkoper allemaal foto's aan het maken was van mijn Octavia. Ik vond dat een beetje vreemd want hij had daar niets over gezegd. Nog vreemder vond ik het dat hij foto's zat te maken van het onderhoudsboekje dat hij zomaar even ongevraagd uit mijn dashboardkastje had gegrist.

Eenmaal weer binnen zag ik tot mijn verbazing een hele fotoserie van mijn auto op zijn beeldscherm. Die foto's werden vervolgens doorgestuurd naar een medewerker die centraal voor dit autobedrijf de taxatiewaarde bepaalde. Toen ik daar een opmerking over maaklte verzekerde de autoverkoper mij dat deze fotoserie alleen intern werden verspreid en bewaard. Dus alleen voor De Waal.

Achteraf gezien vind ik dit een hele vreemde gang van zaken. Als de verkoper mij vooraf had uitgelegd wat hij ging doen en waarom dan had ik er misschien nog vrede mee gehad, maar zonder toestemming foto's op het internet plaatsen en ongevraagd in je dashboardkastje zoeken naar de autopapieren en het onderhoudsboekje is toch eigenlijk zeer ongepast. Of ben ik nu gek??

aiva tco adoks

Forumguru
Nou lijkt me niet dat je gek bent, ik vind dit ook niet echt een normale manier van zaken doen.

Ik zou er klaar mee zijn...

Zo kom ik nooit meer bij een Skoda dealer omdat ik niet mocht proefrijden omdat de auto net gewassen was....
Volgende dag bij een andere dealer een octavia gekocht :maakmegek:
Auto nog wel even laten zien aan de eerste dealer. :)

EdK

Forumguru
Beetje (boel) aso gedrag van die verkoper.
Zou toch een mail naar zijn werkgever sturen dat je dit een abnormale gang van zaken vind.
En eenmaal foto's op een internet zijn er daarna erg makkelijk vanaf te krijgen ( not )

En door ze in discrediet te brengen zou je moeten zeggen dat er 50 eurie in dashboard kastje lag en dat deze nu opeens zijn verdwenen.........
En hoe gaan we dit nu oplossen ???

Laatst bewerkt:

AdB

Senior Member
Ik heb inmiddels een bericht gestuurd naar de verkoper van wie ik het visitekaartje had ontvangen. Heb hem duidelijk gemaakt dat ik achteraf vind dat deze handelwijze niet alleen vrijpostig maar ook ongepast is. Met een cc-tje naar het algemene info@ adres. Je moet dan maar gissen wie het dan ook leest. Ben benieuwd of het ook gelezen wordt door de leidinggevende/locatiemanager van wie ik de naam niet weet: ga je kijken op de site van De Waal Autogroep, dan zie je nergens namen staan van de medewerkers per locatie. Zijn ze niet verplicht te vermelden uiteraard maar een persoonlijke communicatie is dan onmogelijk..

Cordoba

Forumguru
Ik denk dat bewust niet zoveel persoonlijke gegevens van medewerkers worden geplaatst, niet alleen vanuit het oogpunt van privacy (medewerker moet dan toestemming verlenen), maar ook omdat bij sommige dealers bijvoorbeeld de verkopers vrij frequent ingewisseld worden voor andere 'exemplaren'. Als je met de vestigingsmanager wil spreken, kun je denk het beste bellen en kijken of deze aanwezig is, of anders een afspraak maken om terug te bellen (ik neem aan dat je hiervoor niet opnieuw naar de vestiging wil).

AdB

Senior Member
Dat was ik ook van plan. Eerst maar even de reactie afwachten op mijn mail. Ik denk dat voor (minstens) één iemand geldt dat ie met flink chagrijn de werkweek begint. :)

Bovenaan Onderaan