Het is zo jammer dat alles op één electronische rijstabiliteitshoop wordt gegooid.
ABS, ESP, ASR, DSR, ABD. Het heeft idd allemaal met elkaar te maken. Maar daarom is het nog niet allemaal hetzelfde...
In de tijden dat ABS langzaam werd ingevoerd had je ook van die mensen die bleven beweren dat ze zelf sneller en beter pompend konden remmen dan dat de elektronische Bosch hulpjes dat deden. Tuurlijk waren de eerste versies redelijk 'grof', maar daar kwam later ook verfijning in.
Het gaat nou juist om die noodsituaties waarin je geen tijd hebt om nog ff wat met knopjes te spelen, dingen aan en uit te zetten voordat je die noodstop moet maken, of voordat je dat plotseling overstekende kind of hert wilt ontwijken.
Als je nadrukkelijk op een circuit gaat spelen of het plaatselijk besneeuwde parkeerterrein tot drift-plek hebt gebombardeerd, dan kan ik me voorstellen dat je de effecten van zulk soort systemen wilt testen c.q. aan/uitschakelen. Maar in de idioterie van het dagelijkse verkeer is het maar wat handig als je in noodsituaties bijgestaan wordt. :ahum: