Even voorstellen, Ad928

Hallo alle Skoda liefhebbers. Ik ben Ad, ik rij een Skoda Octavia uit 2013. Het is de auto die door Autoweek en andere bladen getest is,
Mijn Skoda carriere is begonnen in 1976 toen ik in Waalwijk de nieuwe auto's bij de Skoda dealer moest poetsen voor de verkoop. Dat waren de bekende schattige "110" modellen. De aluminium sierlijsten water wel een klus om die mooi blinkend te krijgen.
SInds 1980 rij ik auto's van het VAG concern, te beginnen met een Volkswagen kever uit 1976, gevolgd in 1985 door een Golf diesel, daarna in 1992 een Passat diesel uit 1983, een Passat variant diesel, Een Audi 80 2,0, een Audi 80 2.6E uit 1992, toen kwam de eerste Skoda Octavia uit de 1e generatie in mooi fel blauw een Passat diesel, toen een Skoda Superb uit 2009, en daarna de witte Octavia uit 2013. Dit is en was de beste auto die ik ooit gehad heb. In 200.000 km de enige ongeplande reparaties: gasklep positie sensor, regensensor, koppeling druklager bij 200.000 km (meteen koppeling en drukgroep mee vervangen maar was eigenlijk nog goed). Nu overweeg ik een nieuwe of bijna nieuwe Octavia hybride.

zie:

canth

Actief lid
Welkom Ad! Ik rijdt zelf ook de octavia hybride en hoop net zoveel problemen te hebben in de eerst 200.000 km :)
Succes met de zoektocht!

Jessedew

Forumguru
Hoi Ad,

Welkom. Ik ben na de O3 inmiddels ook een O4 hybride rijder geworden. In de basis een prettige en comfortabele auto, maar (nog net niet) melding vrij in mijn geval. Ook moet je wel zin hebben in steeds opladen etc.
En het aantal hulpsystemen is rijkelijk aanwezig (meer dan mij lief is soms)

Wel 'relatief' goedkoop rijden op je eigen zonnestroom.

Je kunt ook de mild hybrid overwegen, die je niet hoeft in te pluggen en heeft meer kofferbak ruimte.

Zelf ook de O3 gehad en net voor de koppeling het begaf, (cilinder was al niet best meer) ingeruild. ik had nog een lekke waterpomp en wat andere sensors, maar verder was het echt wel een fijne auto.

Bovenaan Onderaan