Inmiddels naar een Skoda garage in Reykjavík geweest. Want ik had af en toe ook wat problemen met mijn sleutel, dat er wel contact gemaakt werd, maar niet gestart. Voorstel: sleutel en slot herprogrammeren.
Dat bleek niet de oplossing te zijn want er was niks mis. Maar de combi van beide doet hen vermoeden dat er een anti-diefstalsysteem is ingebouwd. Waar de Skoda dealer niks mee doet, want het zijn geen originele onderdelen. Zucht. En de piepjes was vast de parrot. Dus ik had gevraagd of ze die eruit wilden halen. Maar is niet gebeurd.
Voor de zekerheid een nieuwe batterij in mijn sleutel gezet. En bijzonder genoeg zijn de startproblemen wel weg nu, lijkt het. Maar de piepjes blijven.
En ik heb besloten dat ze maar blijven. Ik had bij de garage getekend voor max een uur en zonder overleg hebben ze 20 min langer gewerkt en me zo geld uit de zak geklopt. En het IJslands uurloon ligt heel hoog. Ik heb geen zin om nog meer te betalen. Misschien als ik een keer iemand tegenkom die er voor zijn lol naar wil kijken omdat het hem intrigeert. Maar ik heb me inmiddels wel verzoend met de piepjes.