Even voorstellen: Marco

marco_b

Forumguru
Ga ik eerlijk gezegd wel vanuit. De Octavia heeft een aantal pluspunten tov de T-Roc
- hoger eigen gewicht (1.620 kg rijklaar vs 1.330 kg)
- sportonderstel met DCC
- plattere banden
- lagere koets

Ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in.

Bovengenoemde samenstelling is op de kleur na besteld. Wordt race blue ipv graphit grey

marco_b

Forumguru
Tja, en zo is het Skoda avontuur voor mij iets eerder geëindigd dan verwacht. Had de bestelling bij de werkgever geplaatst voor de Octavia iV en toen de opdracht van leasemaatschappij naar dealer ging kreeg ik een belletje. De Octavia zou € 4.500,00 duurder worden omdat deze in Q3 geleverd zou worden. Schijnbaar werkt Pon niet met de tarieven die gelden op moment van bestellen maar op moment van leveren. Begreep nu dat de PHEV helemaal niet meer te bestellen is en pas in 2023 geleverd kan worden mocht je weer kunnen bestellen.

Daar heb ik voor bedankt.

Alternatief waar ik in heb gereden was een Cupra Leon Sportstourer PHEV. Mooie machine maar wel kleiner dan de Octavia. En wat ik bij de Octavia zo mooi vond waren de sneltoetsen onder het scherm om direct in juiste menu terecht te komen. Helaas was dat bij de Cupra niet aanwezig. Ook stoorde het mij dat de verwarmingsknoppen en volumeknop onder het scherm niet verlicht was, tevens was multimediasysteem nou niet echt snel te noemen.

En zo ben ik uiteindelijk bij een hele andere auto uitgekomen. Je kunt m mooi vinden, je kunt m lelijk vinden maar ik ben er wel van gecharmeerd.

Het is de Hyundai Tucson N Line Sky PHEV 4wd geworden met 265 pk. Enige optie die ik nog kon aanvinken was een afneembare trekhaak.

Het Skoda avontuur houdt hier voor mij dus even op. Kijken wat er over 4 jaar mogelijk is. Voor nu zal ik enkel meelezen wat er op Skoda gebied speelt.

bedankt voor de reacties, hopelijk zie ik de Octavia en Superb veel rindrijden, blijft mooi spul!

marco_b

Forumguru
Ben wezen kijken naar alternatieven die in de full operational lease qua tarief gelijk kwamen. De auto’s waar ik toen ben naar gaan kijken waren de 3 auto’s die voor de nominatie van caravantrekker van het jaar waren voorgedragen. Ford Kuga was een alternatief maar het nieuwe model kon ik niet echt warm van worden. Seat/Cupra vond ik te klein en winnaar was de Hyundai. die ook eens bekeken en bereden en viel mij dus niet tegen!

heb nog nooit zo lopen draaien bij het kiezen van een nieuwe leaseauto…

marco_b

Forumguru
Als ik terugkijk naar de configuratie vind ik het ook wel jammer. Volgens mij een mooie dikke uitvoering samengesteld. B4166281-498D-475B-9DC6-7CEC9CEEE989.jpeg

leon-cupra

Forumguru
Proficiat met de tucson :thumbsup:

Ex-collega heeft ook een nieuwe Tuscon hybrid sinds mei. Vind het persoonlijk een zeer knappe wagen. Leuke lijnen, leuke details aanwezig , beetje afwijkend qua design dan andere wagens en dat interieur in de hogere uitrustingsniveau’s echt zo mooi. Is ook een dashboard waar je ziet dat de designers alles als 1 geheel beschouwd hebben. Echt knap.
Rijden is mijn collega ook enorm tevreden over. Lekker vlot, stil , … absoluut niet te vergelijken met een diesel zoals zijn vorige wagen (Mazda mx5).

verbruik is en blijft wel een pijnpuntje. Eens de batterij op, lust hij wel een paar litertjes meer. Maja voor de meeste hybrid rijders geen probleem door de tankpas ;)

marco_b

Forumguru
Dat denk ik ook wel. De woon werk kilometers zullen denk ik wel meevallen, zal niet veel peut nodig hebben. Mijn vrouw kan naar haar werk volledig elektrisch rijden.

Grotere afstanden zal vies tegenvallen.

leon-cupra

Forumguru
Wanneer collega naar de firma reed , kwam hij net toe met zijn elektrisch bereik (rond de 45km). Laadde dan op op het werk en reed elektrisch terug naar huis. Maar wanneer hij naar klanten moest, reed hij altijd op de hybride stand waar de elektro motor en de benzine motor samen werkte. Anders 5 min autostrade en de batterij was op.

marco_b

Forumguru
Thnx allen. Eerlijk gezegd heb ik zakelijk enkel de auto nodig voor woon-werk verkeer. Is voor mij een secundaire arbeidsvoorwaarde.

marco_b

Forumguru
Vandaag na lang wachten de Hyundai ontvangen. Ziet er goed uit en eerste indruk dikke prima. Stuk logger en lomper dan de Octavia PHEV van mijn oud collega, maar zeker blij mee. Het is een mooie comfortabele reisauto. Wil ik gasgeven dan pak ik de Porsche wel.

1ce2cb19-6cd4-4276-97e9-3f1e0c48d734.jpg

marco_b

Forumguru
Auto is door mijn werkgever eind oktober 2021 besteld bij leasemaatschappij. Die heeft in november de opdracht naar de dealer gestuurd. Hyundai heeft de order 8 december 2021 verwerkt.

Auto zou 3 a 4 maanden levertijd hebben. Dat is, laat ik het netjes zeggen, niet helemaal gelukt…

Bovenaan Onderaan