Tja, en zo is het Skoda avontuur voor mij iets eerder geëindigd dan verwacht. Had de bestelling bij de werkgever geplaatst voor de Octavia iV en toen de opdracht van leasemaatschappij naar dealer ging kreeg ik een belletje. De Octavia zou € 4.500,00 duurder worden omdat deze in Q3 geleverd zou worden. Schijnbaar werkt Pon niet met de tarieven die gelden op moment van bestellen maar op moment van leveren. Begreep nu dat de PHEV helemaal niet meer te bestellen is en pas in 2023 geleverd kan worden mocht je weer kunnen bestellen.
Daar heb ik voor bedankt.
Alternatief waar ik in heb gereden was een Cupra Leon Sportstourer PHEV. Mooie machine maar wel kleiner dan de Octavia. En wat ik bij de Octavia zo mooi vond waren de sneltoetsen onder het scherm om direct in juiste menu terecht te komen. Helaas was dat bij de Cupra niet aanwezig. Ook stoorde het mij dat de verwarmingsknoppen en volumeknop onder het scherm niet verlicht was, tevens was multimediasysteem nou niet echt snel te noemen.
En zo ben ik uiteindelijk bij een hele andere auto uitgekomen. Je kunt m mooi vinden, je kunt m lelijk vinden maar ik ben er wel van gecharmeerd.
Het is de Hyundai Tucson N Line Sky PHEV 4wd geworden met 265 pk. Enige optie die ik nog kon aanvinken was een afneembare trekhaak.
Het Skoda avontuur houdt hier voor mij dus even op. Kijken wat er over 4 jaar mogelijk is. Voor nu zal ik enkel meelezen wat er op Skoda gebied speelt.
bedankt voor de reacties, hopelijk zie ik de Octavia en Superb veel rindrijden, blijft mooi spul!