Even voorstellen uit Groningen

Hallo allen ben Jonathan kom uit groningen 30 jaar vader van 2 kids waarvan de 1 nog in buikje zit tot eind mei. En de andere net 2 jaar is.

heb me aangemeld op deze forum omdat ik aan het zoeken ben naar een skoda fabia fase II omdat ik met pijn en moeite mijn alfa romeo heb weggedaan na problemen met de versnellingsbak. Had er geen zin meer in om het te maken, en aangezien ik al aan het kijken was naar een andere auto de knoop door gehakt en voor een prikkie verkocht.

Heb nu 8 jaar alfa romeo gereden 2 diesels en een V6 "hobby auto" daarnaast heb ik ook een yamaha fazer 600 voor erbij. Alle onderhoud zelf gedaan van lampjes wisselen tot complete distributie-wissels. Ben dus niet vies van een beetje sleutelen en het is ook een hele leuke hobby om te doen.

Nu dus lekker aan het rondkijken dus naar een skoda fabia combi 2010 1.2 tdi. Vind het een leuke auto om te zien en de zuinigheid is ook wel mooi meegenomen. Hoop op deze forum veel info te vinden over de fabia en andere gerelateerde zaken via het zoek functie.

hoop een leuke tijd tegemoet te gaan als bij de alfa fora, en natuurlijk als ik een skoda heb aangeschaft laat ik het zeker weten met foto's

Cordoba

Forumguru
Welkom Jonathan. Wat is de reden dat je voor een diesel gaat? Je maakt veel km's? Wees je er wel van bewust dat veel van die eco-diesels zijn misbruikt alsof het benzinemotoren zijn, en dat je dus bovenmatig veel ellende tegen kan komen (zoals dichtgeroete EGR's).

Welkom Jonathan. Wat is de reden dat je voor een diesel gaat? Je maakt veel km's? Wees je er wel van bewust dat veel van die eco-diesels zijn misbruikt alsof het benzinemotoren zijn, en dat je dus bovenmatig veel ellende tegen kan komen (zoals dichtgeroete EGR's).

Ik rij 160 km per dag. Wat is bovematig veel ellende?
EGR ben ik niet zo bang voor. Snap sowieso niet welke hapsnurk dat heeft verzonnen om erop te zetten. Maarja heb er ervaring mee met de EGR. Op de alfa is deze afgedopt/weggeschreven. Wou later nog WMI erop zetten zodat het blok van binnen schoon word. Maarja toen ging de versnellingsbak stuk.

Cordoba

Forumguru
Met 160 km/dag zal het blok wel voldoende warm worden, probleem zijn mensen die vanwege de subsidie/wegenbelastingvrijstelling met zo'n ecodiesel zijn gaan rijden, en zelden een rit van meer dan 10 km doen. Gevolg is dan dat alles van binnen dichtgroeit met roet, met afdoppen of wegschrijven kun je heel wat ellende voorkomen, maar er zijn genoeg mensen die geen idee hebben van de techniek, en hoe ze de techniek mishandelen.

Met 160 km/dag zal het blok wel voldoende warm worden, probleem zijn mensen die vanwege de subsidie/wegenbelastingvrijstelling met zo'n ecodiesel zijn gaan rijden, en zelden een rit van meer dan 10 km doen. Gevolg is dan dat alles van binnen dichtgroeit met roet, met afdoppen of wegschrijven kun je heel wat ellende voorkomen, maar er zijn genoeg mensen die geen idee hebben van de techniek, en hoe ze de techniek mishandelen.
Oh maar dat komt wel goed. Heb genoeg ervaring met afdoppen en dichtgeslipte inlaat plenums. Mijn alfa die nu dus ruimte gaat maken, is ook afgedopt softwarematig afgesloten en EGR helemaal uitgebouwd(scheelt ruimte ). Turbo heb ik vorig jaar schoongemaakt want daarvan was de VNT ook aardig dicht geslipt.

Bovenaan Onderaan