Even voorstellen

Hoi allemaal,

zoals het een goed lid betaamt zal ik me ook even netjes voorstellen :winkie:

Mijn naam is Sylvia, en ik heb net een Fabia hatchback Scout DSG7 besteld, die eind februari, begin maart binnen zal komen.

Ik heb de combi gezien, vond hem mooi maar net iets te groot waar hij voor bedoeld is. We reizen het land door voor wedstrijden in hondensport en dan hoeft er niet zo héél veel mee om een combi te rijden.

Zoals jullie hierboven al lezen is mijn passie honden opvoeden en alles wat daarmee te maken heeft. Daarnaast heb ik me de afgelopen maanden verdiept in verschillende soorten auto's, en daar kwam de skoda als beste (volgens mij) uit.

Dus nu wachten tot eind februari begin maart :laugh:

Hetzer

Forumguru
Welkom Sylvia hier op het forum

en leuk ,hatchback Scout, is volgens mij de eerst die ik hier voorbij zie komen!!
Mooie uitvoering!!, wat voor maat velgen heb je er onder en wat word de kleur.

Wasmachineman

Forumguru
Hoi Sylvia, leuke wagen krijg je. De kleur wordt: Zilver?:winkie:
Die DSG heb ik ook en het is erg fijn, tot ziens op het forum.

Nee het wordt geen zilverkleur;) maar een "safari" kleur speciaal voor de scout, en de wielen zijn Arktos lichtmetalen velgen 16" voor zover ik weet, maar ik moet eerlijk zeggen dat het me daar niet om ging (alhoewel hij wel een blits uiterlijk heeft:grin:) maar het ging me meer om een zuinige automaat die ook nog betaalbaar is. Eigenlijk wil ik wel iets meer weten over het verbruik van de DSG 7 automaten en ook over dat hij je rijstijl opslaat op één of andere manier?

Dat denk ik ook wel, maar ik had eerst een renault kangoo, omdat ik toen twee honden had, en wedstrijden liep dus tja dan moet je wel wat ruimte hebben. Wat mij wel opviel, ik weet niet of dat bij de heren ook zo is (moet wel want die zijn over het algemeen langer dan de dames) is dat de ruimte boven mijn hoofd ongeveer 7 cm was. Nu ben ik de kangoo natuurlijk gewend en daar heb je wel 30 cm ruimte boven je hoofd, dus het kan daaraan liggen maar hebben jullie geen last dat als je over een drempel gaat je tegen het "plafon" aan komt?

EdK

Forumguru
ten eerste welkom hier en dat je genoeg info kunt vinden en delen met de medeleden.
en mbt het plafond en die hoogte, ligt eraan hoe hard je die heuvel natuurlijk neemt.
Maar in algemeen valt het wel mee hoor !
en dan redeneer ik vanuit mijn fabia tijd en niet uit mijn RR of Yeti tijd.

En voor de hond wel een rubber mat voor achterin de kofferbak genomen ?

Gieliovd

Forumguru
Welkom Sylvia!

Leuke wagen! Wat betreft je plafond zal wel meevallen. Je bent een ruimtewagen gewend, dat zal wel even raar voelen. Natuurlijk raak je het plafond niet ;) Anders ga je als een idioot over die drempel en dan sta je zo bij de dealer voor nieuwe schokbrekers.

Succes met wachten!

PS. met jouw hobby had ik wel de combi genomen! Maar ja wie ben ik ;)

Ik neem geen rubberen mat, simpelweg omdat die alleen maar de kofferbak beslaat en als je de stoelen naar beneden doet je dan nog maar een klein stukje rubbermat hebt. Daarbij ik heb een hele schone hond:laugh::laugh: maar die krijgt echt de kans niet om de acherbank te bevuilen, want óf er gaat een kleed over, óf de stoelen zijn naar beneden. En tja wat betreft een combi, ik heb er naar gekeken hoor, maar we zijn juist van de renault kangoo naar de skoda hatchback gegaan omdat we nu maar één hond meer hebben, voorheen had ik er zelf 2 (één in opleiding, en één die al op het hoogste niveau liep) en als ik mijn moeder ging ophalen dan hadden we 3 honden, tja dan kun je wel een kangoo gebruiken.
En ik ben eerlijk de auto is er voor ons niet andersom.

Ja je kunt maar "besnuffeld" zijn :baby012: maar zonder gekheid ik liep europeesch en wereldkampioenschappen, we zijn dan ook met de kangoo in Denemarken geweest, met het vliegtuig naar Finland, Frankrijk(nice) en Italië (milaan) en ook nog gereden naar Oostenrijk, Mijn hond is dan ook 6 keer uitgenodigd voor het nederlandse team. Dit betekend dat je ook in nederland bij de 3 beste moet horen, dus alle wedstrijden lopen van Apeldoorn, tot Bergen op Zoom en van Venlo tot West-Friesland. De tweede was toen nog een pup en die moest ervaring opdoen om uiteindelijk ook tot de top te behoren. Dus zodoende. Maar nu heb ik er één van 4 jaar en daar doe ik het wat rustiger aan mee, alhoewel.... als ze het in zich heeft mag ze van mij wedstrijd lopen. (en ze vinden het allemaal gigantisch leuk want het wordt met spelmethodes aangeleerd)

En wat ik van de kangoo een nadeel vond was dat hij "dicht" was van achteren en je dus volledig op je spiegels moest rijden, ik vind een meer open wagen dan toch lekkerder :winkie:

Gieliovd

Forumguru
Haha Ronnie, ze bedoelt dat haar moeder ook een hond heeft en niet dat haar moeder die derde hond was :D

Althans, denk ik haha :)

@Kangoo: ja die dichte heb ik ook veel in gereden, was erg vervelend om te kijken ja! Maar je hebt ze dus ook met ramen rondom, dat rijdt stukken fijner.

Mooi toch dat je zo'n passie hebt, honden?

Je weet het maar nooit :baby012::baby012: ze kan af en toe ook een pitt-bull zijn hoor, en je weet wat de volkswagen reklame zegt vertrouw nooit een oud vrouwtje, nou dat gaat voor haar wel op hoor, maar daarom hou ik nog wel van haar :545:

En ja mijn passie is honden opvoeden, zowel hele moeilijke honden als honden van pup af aan (en dan voor de wedstrijden).

Scoda Fabia Hatchback Scout

Ik zal mij hier dan ook maar even voorstellen, mijn naam is Sylvia en binnenkort tegen eind februari begin maart hoop ik mijn Scoda Fabia Hatchback Scout mét DSG7 automaat te krijgen. Als ik het goed heb ben ik dan de eerste op het forum met een hatchback scout (de combi heb ik al voorbij zien komen) Helaas zie je op de homepage van Skoda maar bar weinig over de Hatchback Scout en moet je écht zoeken naar afbeeldingen.
Dit zal mijn eerste écht nieuwe auto zijn dus ik ben er best trots op.:baby012:

Groetjes Silver5 alias Sylvia

Hetzer

Forumguru
Waarom stel je nu 2 keer voor???, er liep al een door jouw gestart draadje ik heb de twee discussies , daarom maar samengevoegd, off you don't mind ;)

Ik had dit gedaan omdat ik dus ook twee topics tegenkwam waar je jezelf moest voorstellen (dacht ik in ieder geval) dus mijn excuses

Hetzer

Forumguru
Aha, geen probleem, maar ze stonden overigens allebei in Meet&Greet.
Je moet overigens niets op het forum, buiten de verplichte voorliefde voor Skoda en het houden aan de forumregels dan :)

Je kunt wel bijvoorbeeld als je straks je auto hebt, je auto wel laten zien, met ervaringen en foto's e.d in de rubriek "mijn auto"

Dat laatste zal ik zéker doen:laugh: maar het zou ook leuk zijn als ze de skoda site (skoda.nl) eens aanpaste, want daar kun je wel de combi in de scout uitvoering zien maar niet de hatchback:icon_smile_question Ik heb daarover al contact gehad met skoda (via mail op de site) maar die hadden een heel vreemd antwoordt. Ik moest hem maar bestellen en dan zou ik vanzelf zien wat de kleur precies was. Nou jaaaaaa.

EdK

Forumguru
Silver5: dat is een heel zakelijk antwoord
dus gewoon bestellen en niet betalen en dan zie je over 25 weken gewoon hoe de kleur is !:grin:

Bovenaan Onderaan