Even voorstellen

Nadat mijn Superb terug ging naar de leasemaatschappij gingen mijn vrouw en ik op zoek naar een nieuwe auto. Aangezien wij goede ervaringen hadden met de Superb zijn wij ook bij Skoda langs geweest voor de keuze. Uiteindelijk viel onze keus op de Skoda Octava Combi. In de showroom viel het oog van mijn vrouw op de Citigo, na een proefrit waren het ineens twee auto's, beide Skoda's.:jaja:

Configuraties

Citigo 5 deurs
60 pk
Elegance
Silver leaf
Nano zwarte bekleding
Panorama dak
Velgen Auriga zilver
Parking distance achter
Audio pack
All season pack
Travel pack
Navigatie move & fun

Octavia Combi
1.4 TSI DSG
Elegance business line
Cappuccino Beige
Panoramisch dak
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
Lane Assist
Adaptive Cruise Control
DAB
Zwart Nappa leren bekleding
Golus velgen
Elektrische achterklep
Sunset

De Citigo wordt waarschijnlijk begin februari geleverd en de Octavia eind maart/begin april, nog even wachten dus...

Groeten uit Nieuwegein

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Welkom! Dat zijn 2 mooie configuraties zeg! Gefeliciteerd met de aanschaf, geniet voorlopig maar van de voorpret op dit mooie forum! ;)

Greetz Corné

Thorgal

Forumguru
Dat is nog eens shoppen, neem aan dat je dat niet ieder jaar doet :D
Welkom en veel plezier met de nieuwe aanwinsten

b-scholten

Nieuw lid
Hallo. Ik heb ook interesse in een Skoda Octavia met een panoramisch dak.
Hoe bevalt uw panoramisch dak?
Groeten Bert

Wow, goed bezig! Mooie configuraties! Alleen ben je op de O3 vergeten uit de accessoirelijst een setje Eibach verlagingsveren aan te kruizen! Zeker een aanrader!

Wow, goed bezig! Mooie configuraties! Alleen ben je op de O3 vergeten uit de accessoirelijst een setje Eibach verlagingsveren aan te kruizen! Zeker een aanrader!

Heb er wel naar gekeken, vind de Octavia namelijk nogal hoog op de pootjes staan. Maar had begrepen van de dealer dat je dan niet meer 'normaal' over een drempel kan rijden, aangezien Nieuwegein vol ligt met die dingen leek me dat niet zo'n goed idee. Zodra de auto geleverd wordt ga ik daar zeker nog wel naar kijken.

Neem aan dat jij de Eibachs wel hebt? Wat zijn jouw ervaringen?

Deze zijn er gisteren door @Antera onder geschroefd. Wou dat ik dat 4 maanden eerder had gedaan. Afgezien van het feit dat het er mooier uitziet rijdt het 100x beter. Veel strakker, niet dat gezwabber en zenuwachtige gedoe op de snelweg, geen last meer van wind en deinen, echt ongelooflijk! En drempels, tja daar ligt onze woonwijk vol mee, maar daar merk je niets van. Ja, je moet er iets rustiger overheen, maar die originele veren waren ook belachelijk hoog. Zelfs met 100 km/uur zou ik de drempel nog niet raken ;).... Je merkt alleen op klinker weggetjes dat'ie iets stoteriger is maar zeker niet oncomfortabel. Je kunt ze altijd nog bij @Antera laten monteren. Is goedkoper dan bij de dealer, je weet zeker dat je de juiste veren krijgt (gaat vaak fout bij de dealer) en hij is een vakman!

Voor
yqa5yzy6.jpg

Na
ahypabaj.jpg
7etymy6u.jpg

Ziet er inderdaad heel strak uit, had dus niet naar de dealer moeten luisteren? Denk dat het een afspraak maken met @Antera wordt, kunnen gelijk de VAG com aanpassingen geregeld worden. Heb je hier nog aanraders voor?

Blackokkie2

Forumguru
Is een apart topic voor waar alle mogelijke aanpassingen worden besproken, kan je zelf kijken wat je leuk/nuttig vindt.

is idd een apart topic... Maar dan toch even off topic:
Dagrijverlichting incl. achterlichten aan;
Dagrijverlichting voorzijde minder vel bij gebruik knipperlicht (zoals bij Audi);
Regensluiten aan;
Rechter buitenspiegel kantelen bij parkeren;
Bijtankhoeveelheid en stopwatch aan;
Knipperlichten actief bij noodstop;
Needle sweep;
Ventilatorstand zichtbaar bij autostand;

Bovenaan Onderaan