Even voorstellen :).

Artbij

Senior Member
Heb het al gemeld in een ander topic, maar ik zou afgelopen zaterdag mij nieuwe auto op kunnen halen. Echter belde vrijdag om 17:05 de dealer op om te vertellen dat hij de verkeerde uitvoering had besteld. Een gewone Ambition ipv een Ambition Businessline.... Voor mij is het geen optie om die auto te nemen, dus is afgelopen dinsdag opnieuw een bestelling gedaan. Dit keer hopelijk wel goed ;)

Het wachten begint opnieuw, 12 weken is nu de levertijd.

EdK

Forumguru
Ach een ander zal blij zijn die nu net die Ambition bestelde en maar een week levertijd heeft.
Maar tsja leuk is anders natuurlijk, enne krijgt natuurlijk wel een paar meer bonnen voor bezoek aan een restaurant ?

Artbij

Senior Member
Dealer schaamde zich diep. Zeker ook omdat hij het zo laat moest melden. Hij zei dat hij toen de auto de showroom in kwam pas zag dat er geen LM velgen onder zaten en dat het dus niet de goede auto was.

Compensatie is mager, maar meer kon er niet af.... Heb nog wel geprobeerd om de auto ergens anders te bestellen, maar daar was de deal altijd slechter dan bij mijn huidige dealer.

Der Einser

Forumguru
Welkom!
(Van zelfbetalende autogenieter)
Maar allemachtig wat een misser van de dealer.
Nu maar hopen dat de levertijd nog wat bespoedigd kan worden, want weer 12 weken is wel erg lang.

Artbij

Senior Member
Heb nu een Roomster van de dealer om in te rijden totdat mijn Octavia wordt geleverd. Heb met pijn in mijn hart afscheid van mijn BMW genomen.

Over de roomster, hij is lekker ruim. Maar dat is ook het enige pluspunt. Wat een gevaarlijke auto is dat. Heb al 2 keer bijna een noodstop moeten maken omdat het ding voor geen meter remt. Ben ook al een keer op een oprit door overstuur de bocht uit gegaan. Je voelt de hele auto gewoon liften als je iets sneller een lange bocht maakt. Veel mensen hebben hier geen last van, maar als je net uit een BMW komt wordt je toch wel verrast.

Hopelijk rijd de Ocatavia beter....

CDK

Forumguru
een Roomster is wat meer bestelwagen model dan personenauto naar mijn mening, relatief hoog op de pootjes en een relatief hoog model, die combinatie kan je het 'omval gevoel' geven, zeker als je uit een rijders auto als een BMW komt :) over dat remmen...., kleine schijfjes voor en trommeltjes achter vermoed ik..., net genoeg remvermogen maar ook daar kan je geen wonderen van verwachten ;) de Octavia gaat beter rijden, zeker met een setje Eibachs en dat zou ik in jouw geval zeker doen als je hiervoor BMW reed..... :jaja:

Artbij

Senior Member
@Corné de Kluijver Eibachs staan zeker op de lijst. Mijn vrouw zei het trouwens wel mooi: "Als je straks van de Roomster naar je Octavia gaat is het verschil lekker groot." Nou, daar heeft ze gelijk in....

• Leuk
Waarderingen: CDK

Der Einser

Forumguru
Die Eibach set is echt noodzakelijk dan. Want ook die nieuwe Oct staat erg hoog op de poten vind ik.
Dichter bij moeder aarde is altijd goed.
Blijf je ook een beetje met beide beentjes op de grond. :D

• Leuk
Waarderingen: CDK

Artbij

Senior Member
Kreeg leuk bericht van de dealer...not. Levering van de auto is met 4 weken vertraagd. Nu voorlopig gepland voor week 34. Heb hem gebeld dat dit geen optie is en dat hij maar ergens mee over de brug komt als compensatie.

Zag dat hij een O3 RS heeft staan....als ik die zolang kan rijden ipv de levensgevaarlijke Roomster, dan ben ik weer een blij man :)

Artbij

Senior Member
Dealer heeft gisteren gebeld. Mijn auto is door de importeur aangewezen als prio auto. Dit houdt in dat hij in week 29 wordt geleverd.

Artbij

Senior Member
Foutje hierboven, week 29 is de productieweek. Week 32 levering. Productieweek is sinds gisteren bevestigd door de fabriek :).

Bovenaan Onderaan