Even voorstellen!

mvneerbos

Senior Member
Lees en tik al een tijdje mee op dit forum, maar heb me nog niet voorgesteld. Toch maar even doen, wel zo netjes ;).

Mijn naam is Martin 28 jaar, getrouwd en kom uit het Brabantse Welberg (in de buurt van Bergen op Zoom). Ik werk in de IT als consultant en heb hiervoor onlangs een nieuwe leaseauto mogen uitzoeken. De keuze ging tussen de Seat Leon ST, VW Golf Variant en de Skoda Octavia Combi. De beslissing was al redelijk snel gemaakt, het is uiteraard de Skoda geworden. Het nieuwe design van de Seat vond ik niet heel mooi, dus die viel snel af, de VW is wel mooi maar veel duurder dan de Skoda, waardoor je veel meer leuke opties kan kiezen.

Ik heb gekozen voor een Skoda Octavia Combi 1.2TSI EBL, aangevuld met Dynamic Pakket, Sunset, 18inch Alaris, DAB, Hill Hold en afneembare trekhaak. Voor mijn werk rij ik rond de 60.000km per jaar, dus wilde een luxe auto hebben. De motor is natuurlijk niet heel krachtig, maar ik heb deze in mijn vorige Seat Leon ook gehad en was er erg over te spreken. Ik heb persoonlijk liever een luxere auto, met goede stoelen dan een race-monster. In Nederland kom de 1.2TSI goed met het verkeer mee en mij kennende zal de fanmail groot zijn bij een snelle auto ;).

Tot nu toe erg tevreden over de Skoda, vanavond nog even naar Antera toe om wat te veranderen en dan is ie helemaal perfect.

Mijn auto historie (altijd leuk om weer eens te zien):
Eerste auto'tje: Fiat Cinquecento 0.9
Je bent jong, dus de auto moest worden voorzien van getinte ruiten, ander uitlaatsysteem, velgen van een Punto Sporting, dikke subwoofer etc.
cinq1.jpg

cinq2.jpg

Daarna een grotere en vooral snellere auto gekocht; een Hyundai Coupe 2.0FX uit '97
Deze heb ik helemaal standaard gekocht, maar had veel beschadigingen aan de bumpers. Deze wilde ik toch al vervangen, maar dit is een erg uit te hand gelopen hobby geworden. Leuk voor toen :D
coupe1.jpg

coupe2.jpg

Daarna een tijdje in de auto van m'n vrouw gereden. Inmiddels hadden we de C4 ook gekocht, waar de Hyundai is inruild, in de C4 reed zij voornamelijk dus ik mocht de Renault Megane rijden.
megane2.jpg

megane1.jpg

Toen de C4 dus, omdat we een goede auto wilde hebben die conformtabel is voor de langere afstanden. Daarnaast moesten we beide veel rijden voor ons werk, dus dit moest een diesel worden.
De Citroen C4 1.6HDI
c4.jpg

Omdat we toch niet zo veel meer reden en m'n vrouw in Belgie is gaan werken werd de diesel veel te duur. Deze moest er dus uit en werd vervangen door de Mitsubishi Colt CZ3 1.3 die we nu nog rijden.
Colt.jpg

colt2.jpg

Intussen kreeg ik ook een nieuwe job, waar een leaseauto bij hoort. Tijdens m'n proeftijd en de tijd dat de nieuwe auto in bestelling stond in een short-lease auto gereden, op m'n eerste werkdag stond dit scheurijzer op me te wachten; de Alfa Romeo MiTo
MiTo.jpg

Zelf kon ik een leaseauto uitzoeken, het is toen een Seat Leon 1.2TSI Copa Business geworden. Standaard al heel compleet met dit actiepakket, enkel nog een setje 17" velgen bij besteld;
utf-8BSU1HLTIwMTEwNDI4LTAwMTczLmpwZw.jpg

En nu dus sinds eind januari een Skoda Octavia;
1619201_10152176188319588_355020072_n.jpg

dirkkroneman

Forumguru
Welkom! Wat ben ik blij dat je sinds je laatste 3 auto's verstandig bent geworden :tongue: Haha die auto's daarvoor: verschrikkelijk! Maar goed dat is mijn bescheiden mening :) Veel plezier met je mooie Octavia en hier op het forum!

mvneerbos

Senior Member
@dirkkroneman; tnx!
Had een dergelijke reactie al verwacht. Voor toen, jaar of 18, was het leuk maar zou het nu nooit meer doen. Kan tegenwoordig de af-fabriek sportieve modellen meer waarderen dat de bumpers etc zoals ik op m'n Coupe had ;)
Maargoed, je bent maar één keer jong! :tegek::yeehaa:

mvneerbos

Senior Member
Tnx allen! Vanavond nog naar @Antera geweest om wat zaken aan te passen. Oa US lights aan laten zetten, zal morgen overdag even duidelijke foto's. Ziet 's avonds ook heel mooi uit, al komt het niet helemaal over op de foto's.

Cordoba

Forumguru
Welkom op het forum, mooie uitgebreide intro met de hele autogeschiedenis. Ik heb met verbazing naar die Hyundai zitten kijken, je schrijft wel dat de bumpers flink beschadigd waren, maar zo'n schade heb ik nog nooit gezien.;)

WillemJan

Forumguru
Hoi Martijn,

Welkom op het forum. En ik zie dat je al aardig aan het posten bent. Leuk! Vele veilige kilometers natuurlijk in je O3 Combi.

Groetjes... Willem-Jan

mvneerbos

Senior Member
Foto's van de US-lights staan trouwens in het Vagcom topic. Verder heb ik nog de volgende zaken aan laten passen;
- DRL feller bij stadslicht
- DRL dimmen bij knipperlicht
- Achterlichten aan bij DRL (zonder dat de navigatie en kentekenverlichting aan gaan)
- Needle sweep
- Start/stop uitgezet
- US lights dan, inclusief dat bij knipperen de lamp wel volledig uitgaat ipv half blijft branden

Enkel het aantal keer comfort knipperen aanpassen ging helaas niet. En ik had een ongebruikelijk verzoek blijkbaar om de schakelindicator te verbergen, dat was niet mogelijk.

Cordoba

Forumguru
Ik vraag me af of de onmogelijkheid van het uitschakelen van de schakelindicator niet te maken heeft met regelgeving (denk aan berijder van de auto laten rijden met zo laag mogelijke uitstoot).:pieker:

Bovenaan Onderaan