Nou, daar ben ik weer even (ik heb nog een klein zoontje dat nogal veel aandacht vraagt
)
Ik zal in het kort even het verhaal achter de Skoda vertellen;
In 2007 heeft mijn man deze Octavia RS gekocht bij De Groot in Meerkerk. Hij werd op verzoek van mijn man getuned afgeleverd. Mijn man heeft er altijd met heel veel plezier in gereden totdat hij in 2010 door een dronken automobiliste werd doodgereden op zijn motor. Dus de auto is sinds die tijd in mijn bezit (
@Der Einser).
Ik heb daarna naast de Skoda mijn eigen auto nog twee jaar erbij gehouden, Porsche Cayman ook uit 2007. Leuk om die twee te kunnen vergelijken en mijn conclusie is dat de snelheidsbeleving in de Skoda indrukwekkender is bij het accelereren dan bij de Porsche! Qua wegligging is die Porsche Cayman, die zijn motor 'in het midden' heeft liggen ipv achterin, natuurlijk net een kart, zeker als je de vering ook nog even op de 'sportstand' zet
Nu de Skoda een respectabele leeftijd van 8 jaar heeft bereikt met een km stand van bijna 120.000, vind ik het tijd om wat jongers te gaan rijden.. Wat dan? Tja, dat was voor mij ook de vraag.. Ik vind veel interessant en kan moeilijk kiezen..
Ik heb na veel wikken en wegen toch besloten om geen nieuwe RS meer te kopen, want met alles wat ik erop en erin wilde hebben, kwam hij toch wel een stukje boven budget. Sowieso ging mijn voorkeur niet meer uit naar een nieuwe auto, vanwege de mega afschrijving die er de eerste jaren is en het feit dat ik de auto niet zakelijk rijd en zelf moet aanschaffen.
Nu ik inmiddels een nieuwe partner heb en een kindje heb gekregen, was het voor mij voor nu tijd om (voorlopig) afscheid te nemen van de pk's en voor degelijk
met ongeveer gelijke ruimte te gaan. Het is geen Skoda geworden (alhoewel ik wel getwijfeld heb over een nieuwe goed aangeklede Octavia Combi Edition Business Line) maar een....
... tweedehands BMW 520i Touring High Executive met een M-pakket (ik weet het.. wannabe..
) Toch iets met een M hahaha (helaas geen geld voor een echte M-uitvoering). Omdat ik deze bij een particulier koop, kan ik dus niet inruilen en dus zoek ik inderdaad naar een geschikte nieuwe liefhebber voor deze Skoda. Ik zal niet alleen de pk's missen, maar natuurlijk ook het feit dat ik iets van mijn overleden echtgenoot wegdoe.
Ik zag inderdaad later pas dat je niet alleen op het forum mag voor de verkoop van iets, dus als ik word weggestuurd, snap ik het wel hoor. Ik had alleen gedacht hier een liefhebber te kunnen vinden..
De Skoda is dus van mei 2007. Zwart Metallic. Getuned via De Groot in Meerkerk. KM stand nu nog net onder de 119.000. Heeft net een grote beurt gehad, zonder gekkigheden. Ik heb alle onderhoud- en reparatiebonnen ter inzage en overname. Zoals gezegd, is de auto nog in prima staat alleen wil ik (omdat ik dus zelf niet technisch ben) de auto wegdoen voordat er eventueel ernstige mankementen komen (mochten ze überhaupt komen).
Zodra ik de auto gewassen, gezogen en gepoetst heb, zal ik foto's maken en indien gewenst in dit topic plaatsen.
Als ik niet meer welkom ben, dan hoor ik het ook graag en dan laat ik het hierbij. Ik snap het natuurlijk.
Mochten er vragen zijn over de auto door geïnteresseerden, dan hoor ik het graag!
Fijne avond allemaal,
Jessica