Even voorstellen

Hallo daar,

Afgelopen zaterdag mijn eerste Skoda gekocht. Ik kom van een Fiat Bravo 2008 en het werd weer eens tijd voor wat anders, de ruimte van een stationwagen ging ik wel missen. Mijn oog viel op een Octavia Combi 1.6 tdi Greenline uit 2010, die bij een dealer stond in de buurt. Helaas moet ik nog een week of 2-3 wachten, dit worden lange dagen.

Er moeten voor aflevering wat dingetjes gebeuren, waarvan het meest ingrijpende een schade is aan de dorpel (wordt door hun schadeherstelbedrijf gefixt) en verder wat details.

Het is voor een Octavia best een kale uitvoering, hoewel ik er nog niet achter ben wat voor uitvoering het precies is; er zit cruise control op, airco (geen CC), mistlamoen, 15 inch lichtmetaal, elektrische ramen voor, maar dus GEEN parkeersensoren, automatische verlichting, regensensor, zelfdimmende achteruitkijk spiegel, navigatiesysteem of met leer bekleed stuur. Zou dit een Ambiante kunnen zijn?

Een wat beter uitgerust model zou best fijn zijn geweest maar wat ik bij moest betalen was best OK en een officiële Peugeot dealer leek me beter dan een of andere handelaar (ik weet het, het is altijd afwachten).

Het eerste wat ik doe is waarschijnlijk fatsoenlijke speakers inbouwen, volgens mij zitten er achterin niet eens speakers in de deuren. Ik lees verschillende verhalen over de aanwezigheid van bedrading, kan iemand hier wat van zeggen?

Ik zal hier komende tijd hier wel vaker rondkijken :)

Groeten,
Arthur

PS voor de geïnteresseerden mijn auto-geschiedenis is Volvo Amazon 1964, Mini 1983, Mini 1991, Peugeot 106 Sport 1999, Seat Ibiza 1996, Fiat Punto 2000, Ford Focus 2002, Mini 1990, Ford Focus 2005, Fiat Bravo 2008 en over 2 weken dus Skoda Octavia 2010.

ertromp

Forumguru
Welkom
Klinkt als een Ambities
Achter in de kofferbak bij het reserve wiel zit als het goed is een sticker waar het exacte type op staat

newwolf84

Forumguru
Welkom !

En je moet maar zo denken, je kunt er wel wat moois van maken ! Dus we wachten in spanning op de projectjes die gaan komen, zoals automatisch openen kofferbak, nieuwe logo's enz... ;)

Bedankt allemaal voor de reacties!
Ik zal eens op die sticker kijken wat voor uitvoering het is, zou inderdaad best een Ambition kunnen zijn (Ambiante ken ik nog van mijn Ford dagen, foutje).

Het was me opgevallen hoeveel projectjes er hier allemaal gepost worden. Ik zie het niet gebeuren dat ik voor exotische dingen ga zoals automatische kofferbak e.d., maar heb wel alvast wat dingen in mijn hoofd;

- Heb nu Continental/Michelin, zal deze binnenkort vervangen door Michelins of Good Years. Nu 15" licht metaal, overweeg dan gelijk om naar 16" te gaan als hij toch "te comfortabel" is geveerd. Kan ik de 15" houden voor winterbanden.
- Embleem voor vervangen (door een originele), is wat verweerd. Volgens mij zijn die dingen geplakt, ik hoop dat het niet teveel gedoe is.
- Waarschijnlijk luidsprekers achterin plaatsen en de voorste vervangen. Gelijk een 2din radio erin en als ik een gekke bui heb een achteruitrij camera. Heb al gezien dat Pioneer iets leuks heeft voor pakweg 200 euro, geen idee of het wat is maar op papier ziet het er best aardig uit. Tips zijn welkom!

Zag ook dat je best makkelijk automatische verlichting achteraf kunt inbouwen, zal me even erin verdiepen.

Ik ga het forum afstruinen naar ideeën, maar ik denk dat ik hier nog niet klaar ben haha.

Heb ook als hobbyfotograaf een site in de lucht, heb er 2 Skoda's op staan. Zoek de Skoda's, hint: ze houden van onverharde wegen:
http://www.frozendynamics.com

Groeten,
Arthur

Cordoba

Forumguru
Welkom Arthur. Wat de bedrading voor achterspeakers betreft: zelfs de dealers kunnen daar compleet met chassisnummer en kenteken nog geen goede uitspraak over doen, en als ze het wel doen, zitten ze er in ongeveer 50% van de gevallen naast. Als je er aan begint zie je het snel genoeg, er zijn binnen de VAG-merken een aantal opties:
- bedrading voor de speakers achter ligt er compleet (bij een combi naar de uitsparing daarvoor áchter de achterbank, en daar vindt je dan ook de stekkers om de speaker in te pluggen
- de bedrading ligt er helemaal niet (zie je ook omdat er in het ISO-blok voor de radio maar 4 draden zitten (alleen voorspeakers)
- de bedrading ligt er gedeeltelijk, vanaf de radio tot ergens bij de B-stijlen ligt de bedrading er.

Bovenaan Onderaan