Even voorstellen

Dag mensen,

Gisteren eindelijk de Octavia opgehaald, fijne machine. Rijdt toch wat rustiger dan mijn 08 Bravo maar de Skoda zit toch wat beter in elkaar. Vering is veel comfortabeler waardoor de auto natuurlijk ook wat gevoellozer wordt, hoewel dit zal voor een gedeelte aan de 15 inch velgen liggen. Hij mist ook wat koppel en ik vind de 1e versnelling ook wat kort waardoor ik geen garantie meer heb als eerste weg te zijn bij het stoplicht maar misschien moet ik gewoon rustiger aan doen.

Ertromp, ik heb de sticker gevonden, moet het nog zien te ontcijferen. Staan die codes ergens op internet?

Cordoba bedankt voor de tip. Heb even gekeken en er zijn volgens mij geen speakers achter de achterbank? Ik denk dat ik er pas achter kom als de deuren uit elkaar zijn. Moet sowieso een zaak vinden om het in te bouwen, ik blijf zelf van de auto af. Zal wel op de forum kijken.

Ik heb ook zo'n GPS antenne (http://www.frozendynamics.com/DSC_0091.JPG), zou het kunnen dat er een draad doorgetrokken is tot de radio voor inbouw navigatie? Of is dit ook weer zo'n geval van welke kabelboom ze toevallig die dag overhadden? :)

Groeten,
Arthur

newwolf84

Forumguru
Ik neem aan dat je deze sticker bedoelt:

stitok.jpg

Deze letters/cijfercombinaties kun je hier: http://igorweb.org/equidec/default.aspx invullen en de opties worden je dan getoond.

Ik ben ook van een Bravo (2009) naar een Octavia gegaan. In eerste instantie vanwege de ruimte. Maar de rest van de voordelen zijn ook ERG meegenomen. Vooral het zitten is een echte meevaller. Wat de logo's betreft, die van mij waren ook lelijk. Deze heb ik besteld bij de dealer en heb ze met een visdraad los gekregen. er zit alleen maar dubbelzijdig plakband op. Dus dit als je het rustig doet goed te doen.

Ik ben ook van een Bravo (2009) naar een Octavia gegaan.

Ja het verbaast me dat er zoveel extra ruimte in de Octavia is terwijl hij maar 23cm langer is. Zowel voor, achter en vooral de kofferbak van de Octavia zijn zoveel ruimer... Ik merk ook dat de bestuurdersstoel veel verder naar voren zit, dus de verloren ruimte in de Bravo zat vooral van het stuur tot de neus.

Verder valt vooral de bouwkwaliteit van de Octavia mij op, en dat alles net iets beter is uitgedacht. Daarentegen tijdt de Bravo echt veel sportiever, en is het een wat meer onderscheidende auto. Hoeveel ik ook van de Bravo hield heb ik na anderhalve week nog steeds geen spijt.

Ik ga maar een embleempje halen, moet toch langs de dealer voor een onderhoudsboekje (zat er helaas niet bij).

Groeten,
Arthur

Bovenaan Onderaan