Even voorstellen

0ri0n88

Forumguru
Goedemorgen allen,

Vanaf volgende week hoor ik ook bij de skoda familie.
Hebben lang gezocht om een grotere auto te kopen (hadden een panda classic 2011)
Was er al snel uit dat ik een octavia2 1.4 tsi wilde met het liefst een automatische transmissie.

Paar auto's bekeken waaronder ook combi's.
Uiteindelijk gekozen voor een hatchback model 2009 met 88000 km op de teller en dsg.
Proefrit verliep zeer prettig en de auto heeft vele opties wat een mooie bijkomstigheid was en geen must (op de automaat na).

Ligt het aan mij of heeft een groot deel van de wat oudere mensen echt problemen met skoda aangezien jonge mensen reageren met; wat gaaf!!
Oudere mensen met; het is toch een Skoda.
Ik ben er in ieder geval superblij mee en hoop dat voor langere tijd te zijn.
Groetjes

Laatst bewerkt:

Taffy

Forumguru
Welkom op dit vriendelijke en leerzame forum.
En maak je maar geen zorgen om de reacties hier.....
Zijn altijd positief :jaja:

Skoda-MAN

Forumguru
Welkom bij ons geweldige Skoda forum en veel plezier met je Octavia.
De oudere mensen hebben misschien al een Skoda gehad van voor het VW tijdperk en die waren wat minder, en ja, het was Oostblok auto en daar maakte je geen indruk mee op een verjaardagsfeestje (te hoog Lada gehalte)

0ri0n88

Forumguru
Dank jullie voor het snelle en warme onthaal.
Weet ook zeker dat ik de oude garde wel verras met deze mooie luxe wagen want in mij ogen is het idd een superfijne reisauto met veel ruimte en luxe met als bonus een relatief laag verbruik

CDK

Forumguru
Welkom @0ri0n88, ouderen hebben nog wel eens het roestige Oostblok verleden in gedachten wanneer men aan Skoda denkt, maar het is gewoon VW kwaliteit, al dan niet met sjoemelsoftware ;)

Edit: natuurlijk ook nog gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

0ri0n88

Forumguru
Welkom @0ri0n88, ouderen hebben nog wel eens het roestige Oostblok verleden in gedachten wanneer men aan Skoda denkt, maar het is gewoon VW kwaliteit, al dan niet met sjoemelsoftware ;)

Edit: natuurlijk ook nog gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Bedankt voor je felicitatie en zeker ben ik overtuigd van de kwaliteit van de auto ook al lees je wel wat dingen over die 1.4 tsi en de dsg maar volgens mij geldt dat vooral voor de VW's toch?
Vor zover ik weet heeft de dsg 7 van deze octavia een natte koppeling en al de juiste kettingspanners erin daarnaast heb ik uiteraard garantie op de aangeschafte wagen en hopen wij er lange tijd plezier van te hebben.
Het is nogal een verandering van Panda (niks mis mee btw en vooral ook erg portemonne vriendelijk)
Maar qua comfort en ruimte is dit wel een enorme vooruitgang

Joske

Forumguru
Welkom op het forum hier! Wou je net vragen welke motor er in lag? Maar ik zie dat het de 1.4TSI geworden is, met naar alle waarschijnlijkheid 122pk. Een fijne en verrassende motor denk ik :thumbsup:
veel plezier met de O2 toegewenst en veel veilige kilometers :jaja:

0ri0n88

Forumguru
Heb er nu nog maar 1 aangezien de garage heel snel was met het weghalen van de advertentie
Maar het is een ambition bussinesline met navigatie cruise control parkeersensoren voor en achter, elektrische ramen voor en achter, mistlampen, parkeerlicht(zie ik bijna niet meer) dual zone climate control, verwarmde voorstoelen, in hoogte verstelbare voorstoelen, regensensor etc kortom weinig wat eraan ontbreekt zeker tov mijn oude auto die ongeveer alleen airco had

louike

Actief lid
Mooie auto, wat zal het een genot zijn: een mooie stap vooruit ten opzichte van de huidige/vorige auto zou ik zeggen!!

Bovenaan Onderaan