Even voorstellen

Cjvdz

Lid
Welkom Casper,

Ik heb ook een Fabia 2.0 uit 2003. vorig jaar gekocht met 184000 km en nu 197000.

Ben je al tegen problemen aangelopen..? Wat zijn jouw ervaringen met de Fabia I..?

Even nog een andere vraag.... Er worden soms ook "mini meetings" georganiseerd o.a. in Utrecht langs de A2 in "the Wall" wordt dit ook wel eens van uit hier gedaan..? Ik ben wel benieuwd naar alle Skoda's..

Jeroenert

Actief lid
Mini meets bij The Wall? Dat hoor ik voor het eerst. Zou ik wel leuk vinden, is helemaal niet zo ver voor mij. Wel voor alle Skoda's dan neem ik aan? Want ik heb geen 2.0 Faab.

Cjvdz

Lid
Mini meets bij The Wall? Dat hoor ik voor het eerst. Zou ik wel leuk vinden, is helemaal niet zo ver voor mij. Wel voor alle Skoda's dan neem ik aan? Want ik heb geen 2.0 Faab.

Uiteraard voor alle Skoda's... Ik kom er ook regelmatig met Cruisenight Utrecht. Dit zijn Liefhebbers van de alle luchtgekoelde Volkswagens w.o. Kever (alle bouwjaren) T1 en T2 bussen en natuurlijk Buggy's en nog veel meer lucht gekoeld. Dat is altijd erg gezellig. Helaas zelf (nog) geen kever of andere lucht gekoelde auto. Maar het is wel makkelijk. Het is IN de parkeer garage en die kost een euro in het uur dus dat valt ook wel mee. En voor koffie/thee of limonade loop je de Mac binnen :) . Daarnaast is het natuurlijk ook leuk om ééns per maand samen te komen...

Dus ik was benieuwd wie dit soort dingen nog wel eens organiseert.

Jeroenert

Actief lid
Dat klinkt inderdaad als een goeie locatie maar ik rijd zelf ook pas een half jaar Skoda en ben nog niet naar een meeting geweest en weet ook niet wie deze dan organiseert.

Cjvdz

Lid
Helaas ... Vandaag afscheid moeten nemen van mijn Faab. Na 3 geweldige jaren samen en ruim 165.000 km met hem gereden te hebben is hij afgelopen week wederom niet door de keuring heen gekomen. Na veel (lees heel veel) geld in mijn o zo fijne wagen gestopt te hebben ga ik komende week toch echt afscheid van hem nemen.

Nu heb ik inmiddels mijn nieuwe auto besteld en zal deze volgende week geleverd gaan worden. Ja de dealer had deze op voorraad voor een leuk bedrag en wat goed betaalbaar is. We krijgen een "feest" Ford :) of te wel een Ford Fiesta die de komende week op kenteken gezet zal worden. Het is een klein bommetje op wielen met een 1.0 ecoboost. Dus gewoon evenveel pk's als mijn Fabia 115! Wij hebben er zin in en onze volgende auto zal zeker weer een Skoda worden.

Maar we gaan nu eerst genieten van deze auto.
Uiteraard zal ik wel lid blijven van dit Forum.

Jeroenert

Actief lid
Jammer... Maar ja als een auto teveel gaat kosten is de lol eraf. Reparaties duurder dan de waarde op dat moment... Maar 165.000 kilometer is behoorlijk wat. Het is ook een hele fijne auto, vind ik. Hoeveel km staat er nu op de teller dan? Want 115pk dat is de 2.0 8v benzine toch?
Nou veel plezier met je Fiesta. Met komende Skoda's zullen we ook aan die kleine turbo blokjes moeten wennen. De Fabia is er nu alleen nog maar met 1.0 en 1.2 blokjes en volgens mij de 1.4 diesel. Geef mij maar een 100pk ongeblazen motor voorin.

Cjvdz

Lid
Nu staat er op de teller 265.000+. Ja dat klopt inderdaad. 2Ltr 115PK inderdaad. Ja het is spijtig maar niets aan te doen.
En nu hopen dat we met de 100PK feest ford net zo veel plezier gaan beleven. En zo niet dan zal er vast wel weer een Faab komen. Maar voorlopig even niet..

Bovenaan Onderaan