Even voorstellen

Drieske

Nieuw lid
@Kempes Ik ben van 10.30uur tot 14.30uur bezig geweest, daarna vond ik het wel mooi geweest. Ik heb de Skoda onder de carport gezet en ben vervolgens gaan uitwaaien op de motor :)

Kempes

Forumguru
Daar had ik helaas geen tijd meer voor... om 15u onder de pomp gesprongen daarna de kinderen eten gegeven en toen de oppas er was met de vrouw een uur in de auto om zelf de rest van de dag aan het bier te gaan...

Wel een fijne oprit en carport heb je trouwens.. mijn oprit had ook wel een paar meter breder gemogen..

Drieske

Nieuw lid
Die fijne oprit met carport is heel stiekem van mijn ouders... Ik laat op dit moment een woning bouwen (waarschijnlijk in juli de oplevering) en moet het dan 'helaas' ook doen met een oprit van 3m breed. Hopelijk heeft het bier gesmaakt, die van mij wel haha :tongue:

Drieske

Nieuw lid
@ertromp haha ik doe mijn best. Voor mijn Combi geen wasstraat, gewoon met de hand. Kost wat tijd, maar het resultaat is wel een glimmende auto en zo blijft hij optisch ook in goede staat.

jadijkstra2000

Forumguru
Zooooo, lang bezig geweest...damn, als je het leuk vind mag je mijn auto ook wel doen :D

Zo lang erover doen om de auto top te krijgen, TOP! Alleen...als het nat/modderig is, dan is heel snel je gedane arbeid een stuk in mindering gebracht :(

Octavia Simply Clever

Senior Member
Goedemorgen,

Bij deze stel ik mijzelf voor. Jan Andries, wonend in Friesland en sinds afgelopen zaterdag de eigenaar van een Skoda Octavia Combi Greenline BSN 1.6 TDI uit 2010 met 124600 KM op de teller.

Tot zaterdag was ik in het bezit van een Seat Leon Stella 1.9 TDI uit 2001. De Leon werd optisch minder en met 318dkm (waarvan 2 ton door mij op de teller gezet) op de teller werd het wel tijd voor iets anders. Ik heb een zoekopdracht gegeven aan mijn garage (http://www.autobedrijfwagenaar.nl/) voor een Skoda Octavia hatchback. Gezien het feit dat er maar een beperkt aanbod is van de hatchback werd er een voorstel gedaan om te gaan kijken naar de Combi. Na een proefrit te hebben gemaakt was ik al verkocht. Het karakter van de 1.6 TDI is wel degelijk anders dan de 1.9 TDI, maar ik vind het tot nu toe een fijne motor. Het is nog even wennen met inparkeren :tongue:, maar gelukkig heb ik hulp van de parkeersensoren :).

Ik zal het forum vooral gaan gebruiken voor tips en trucs met betrekking tot bijvoorbeeld het onderhoud en de (eventueel) bekende kwaaltjes van de Octavia Combi 2. Rest mij voor nu alleen nog het plaatsen van een foto van mijn 'nieuwe' auto....

Groet Jan Andries

Dag Andries, mocht je nog wintersetje zoeken, ik heb er nog eentje in de aanbieding, interesse stuur maar pb.
Succes verder met jou OII, ik kom regelmatig in FRL.....

Drieske

Nieuw lid
@jadijkstra2000 haha grapjas, dacht het niet! Met wax laagje gaat die zooi niet zo snel hechten, makkelijker schoon te maken.

@Octavia Simply Clever bedankt voor je aanbod, maar ben al voorzien. De winterbanden van mijn Seat (zelfde maat en codering) worden door de garage om een passende velg gelegd en de velgen van de Seat neemt hij dan weer over (met gesloten beurs). Ze komen daar tevens in opslag, dus prima geregeld.

Bovenaan Onderaan