Goedemorgen,
Bij deze stel ik mijzelf voor. Jan Andries, wonend in Friesland en sinds afgelopen zaterdag de eigenaar van een Skoda Octavia Combi Greenline BSN 1.6 TDI uit 2010 met 124600 KM op de teller.
Tot zaterdag was ik in het bezit van een Seat Leon Stella 1.9 TDI uit 2001. De Leon werd optisch minder en met 318dkm (waarvan 2 ton door mij op de teller gezet) op de teller werd het wel tijd voor iets anders. Ik heb een zoekopdracht gegeven aan mijn garage (
http://www.autobedrijfwagenaar.nl/) voor een Skoda Octavia hatchback. Gezien het feit dat er maar een beperkt aanbod is van de hatchback werd er een voorstel gedaan om te gaan kijken naar de Combi. Na een proefrit te hebben gemaakt was ik al verkocht. Het karakter van de 1.6 TDI is wel degelijk anders dan de 1.9 TDI, maar ik vind het tot nu toe een fijne motor. Het is nog even wennen met inparkeren
, maar gelukkig heb ik hulp van de parkeersensoren
.
Ik zal het forum vooral gaan gebruiken voor tips en trucs met betrekking tot bijvoorbeeld het onderhoud en de (eventueel) bekende kwaaltjes van de Octavia Combi 2. Rest mij voor nu alleen nog het plaatsen van een foto van mijn 'nieuwe' auto....
Groet Jan Andries