Rallye
Forumguru
Werkt het automatisch rijden in de file niet alleen als je (ook) autohold hebt? Ik lees daar wat over op het Duitse forum: https://www.skodacommunity.de/threa...mit-dsg-und-acc-automatisches-anhalten.88683/
File werkt volgens mij niet met acc. Op de Suberb is dat de optie traffic assist.
Ik heb sinds 1 maart een nieuwe Octavia met DSG, ACC en Travel pakket. In de handleiding staat het volgende:
Wagens met automatische versnellingsbak kunnen met behulp van de ACC
tot stilstand vertragen en weer in beweging komen.
Vertragen tot stilstand
Als een voor u rijdend voertuig tot stilstand vertraagt, vertraagt de ACC ook de
eigen wagen tot stilstand.
Wegrijden na een stopfase
Indien het voor u rijdende voertuig direct na de stopfase weer in beweging
komt, komt de eigen wagen ook in beweging en wordt de snelheid weer geregeld.
Bij een langere stopfase wordt de regeling automatisch onderbroken.
Ik krijg dit niet voor elkaar. Op het moment dat de auto voor mij stopt dan krijg ik een melding "Remmen!". Doordat ik vervolgens rem stopt de ACC. Ik moet dan zo lang de auto voor mij stil staat de rem intrappen en wanneer de auto voor mij gaat rijden moet ik weer gas geven en aan de hendel trekken om de ACC weet te "Resumen". Doe ik iets niet goed of moet ik ergens een instelling goed zetten?
Ok, volgens jouw link zou hij dus onder bepaalde voorwaarden wel volledig moeten stoppen. Bij mij doet hij dit niet en begint te piepen en de melding te geven dat ik moet remmen voordat ik volledig stil sta. Dit lijkt me de front assist welke ingrijpt, misschien dat daar het verschil in zit?
Denk ook wel dat dat gaat gebeuren.Ik zeg: DOEN!!!
Ik kan mijn bestelling nog aanpassen...ofwel toch ACC toevoegen. Ik lees dat het wennen is maar erg fijn rijdt.
Toch maar doen?