Update; de driepuntsgordel is eindelijk gemonteerd.
Zoals de meesten hier wel weten heb ik inmiddels een ander interieur (uit een Seat Leon 1M) ingebouwd in mijn Octavia ingebouwd (
Turbo's Octavie (Octavia I)). Het was me vooral te doen om de extra driepuntsgordel midden achterin op de achterbank. Little I knew, dat bij zo'n achterbank met dergelijke gordel, ook een heel andere gordelvanger bij hoort.
Ik kwam erachter dat ik een bepaalde haak nodig had om de 3-puntsgordel van de achterbank aan te kunnen bevestigen.
Het gaat om dit onderdeel:
Om dit uiteinde van de 3-puntsgordel in te kunnen klikken:
Dat onderdeel heb ik hier in de regio bij een sloper gevonden, ze hebben hem uit een VW Bora geschroefd voor me. Ik heb dus nog een aardige tijd met de heupgordel rondgereden terwijl de 3-puntsgordel er los bij hing. Maar vanaf nu is die dan eindelijk te gebruiken.
Ik heb wat foto's gemaakt van de ombouw.
Hier zie je hoe de huidige gordelvanger én de heupgordel gemonteerd zitten op het chassis met een 17mm bout (niet-metrische US draad tapbout, leerde ik later
)
1) Eerst even de achterbank uit de weg ruimen:
Druk met een schroevendraaier de sluiting open waar de achterbank in valt:
Trek/manouvreer de achterbank los uit het middelste montagepunt:
2) Nu kan je goed bij het montagepunt. Draai met een 17mm dop de bout los en de gordelhouder en heupgordel (die zitten gecombineerd op één montagepunt) komt los. Zuig met een stofzuiger het gat waar de bout in terug moet, goed schoon. Je wilt niet dat door zand en vuil het schroefdraad vernield raakt!
3) Probleempje; hoe krijg ik die haak nou tussen de huidige gordelvanger gemonteerd....?
Die past er niet op, vanwege de staalkabel van de heupgordel. Die zit in de weg waardoor het gat waar de bout doorheen moet, niet goed in lijn ligt met de gaten van de haak:
- vervolg in volgende post.... -