Extra koelvin plaatsen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

higgy

Forumguru
Bij Citroen kon je dat ook aangeven, kreeg je een extra ventilator af-fabriek. Mits je geen airco had, want had je die dan kreeg je die extra ventilator sowieso al.
 

Gieliovd

Forumguru
Bij een van de auto's die m'n pa vroeger reed (Peu of Slopel) kon je de steker van de koelvin eraf trekken en omgekeerd terugplaatsen, dan bleef ie continue draaien. Deed m'n pa altijd even voor we het echt bergachtige gebied ingingen.
Dat waren de tijden, lekker eenvoudig!

Ik zie het ook al helemaal voor me. Wagen met kids langs de weg, kap open, stekkertje om :)

Doet me denken aan de Ford Transit tank met een caravan van 1500 kilo erachter, kano's erop, invalidefiets erop en zo op pad met 4 kinderen.

In de 1e versnelling de berg op :)
 

cvegreen

Forumguru
@ Cvgreen, lage toeren draaien bij caravanrijden, dat is de ondergang van je motor, die moet dan namelijk veel meer zwoegen.
Wij hebben 3 subaru legacy's gehad, daar ging altijd een caravan van 1300 kg of meer achter, eenmaal in de alpen, tijdens een klim op 10% gemiddeld van 20 km lang werden die auto's best een beetje te heet, nadat we er een fan extra in gezet hebben, was dat hele probleem uit de wereld.
Ik zal eens kijken of ik een kleine fan kan vinden om er naast te plaatsen.
Lukt dat niet, dan ga ik gewoon zo op pad, heb er ook geen twijfels over, maar hou er wel van om op zeker te spelen.

Waar rijden jullie eigenlijk rond met een caravan achter jullie ?
Wij mijden met de caravan zoveel mogelijk stijle hellingen . Dat moeten wij al doen , met de caravan van 1500 kg en de slopel vectra 19cdti met 150 pk is hij echt niet vooruit te krijgen . We zijn dus ook op zoek naar een waardige vervanger voor de slopel . Eentje die zijn pk's wel heeft .
Om maar eens een vergelijk te geven .
Mijn F1 is een 1.2 6V met 54 pk en mijn vrouw haar slopel vectra (break) 1.9 cdt met 150 pk .
We zijn eens naast elkaar gaan staan aan de rode lichten en wat raad je , ja ja ik kon mee . Tot in derde en daarna moest ik een halve auto lengte prijs geven . Niet slecht he voor een skodatje met 54 pkjes . Nee het is haar vectra die echt niet vooruit wil .
We zijn vorige week met een hyundai H1 gaan test rijden , maar die huppelt op de baan door zijn blad veren achteraan . Een octavia is geen optie , ze wil groter gaan omdat er een tweede kindje op komst is en we een duo buggy hebben die heel veel plaats in neemt. Ze denkt er nu aan om een citroën jumpy test te gaan rijden , ze ziet dat ook wel graag . De peugot ziet ze niet graag (de grote smoel vooraan vind ze afschuwelijk lelijk).andere wagens lijken haar niet te intereseren .
 

Gieliovd

Forumguru
Had ik die Opel turbo toch eens laten bekijken. Een 1.9 turbodiesel die moet flink trekken kunnen hoor, en al helemaal als er 150 PK in ligt. Dat zal dan rond de 300 Nm produceren.
 

joergarms

Senior Member
De eerste klim is altijd leuk, deze is op de snelweg bij Liege, net als je de grens over bent België in. Dat was voor ons als we met een nieuwe auto reden altijd DE test, hoe vlotter daar naarboven, hoe groter de grijns van mijn vader en mijn broertje en ik. Topsnelheid daar is gezet met een Eriba Touring van 1200 kilo achter een nieuwe VW polo 1.9 tdi 130 pk 6 bak. In de 4e versnelling 110 km/h, toen had ie nog iets gas over. Jaar daarvoor met een Ssangjong Korando 2,5 td gedaan, die bleef steken op de 105 km/h.
Nu rijden mn ouders een nieuwe, gechipte Dethleffs camper (fiat), ik ben niet zo van fiat, maar dat ding vliegt echt overal omhoog.

Daarna zijn we altijd in de franse alpen te vinden. Vanaf Grenoble richting Albertville, daar aanhouden richting Beaufort, dan kom je in een prachtig gebied. Zoek maar op; les chapieux!!
Verder zitten we ook veel bij Briancon (iets zuidelijker) dan ga je over Col du Lautaret, of Col du Galibier, vooral de laatste is een pittige klim.
Bij Briancon zijn de plekjes Le casset en le laus erg leuk.
 

cvegreen

Forumguru
Had ik die Opel turbo toch eens laten bekijken. Een 1.9 turbodiesel die moet flink trekken kunnen hoor, en al helemaal als er 150 PK in ligt. Dat zal dan rond de 300 Nm produceren.

Normaal gezien zou dit inderdaad een hevige machine moeten zijn , maar dat is hij niet . Hij is al 3 keer helemaal uitgelezen geweest , er is al het één en het ander aan vervangen geweest van filters omdat ze dachten dat die te vuil konden zijn en zo . Niets hielp. We hebben met de slopel eens een terugroep actie gehad voor de roetfilter of zo en dan heeft hij 2 weken iets beter gereden en dat was het dan . We zijn het beu om steeds die kosten te maken om dan toch geen resultaten te hebben . De turbo zou normaal moeten werken Michiel, dus dat is het ook niet . We zijn vorige zomer 3 x door pechdiensten van de autosnelweg geplukt geweest , 2x een grondige controlebeurt gekregen en niets gevonden . Ik kan er een boek over schrijven over dat onding.
 

cvegreen

Forumguru
De eerste klim is altijd leuk, deze is op de snelweg bij Liege, net als je de grens over bent België in. Dat was voor ons als we met een nieuwe auto reden altijd DE test, hoe vlotter daar naarboven, hoe groter de grijns van mijn vader en mijn broertje en ik. Topsnelheid daar is gezet met een Eriba Touring van 1200 kilo achter een nieuwe VW polo 1.9 tdi 130 pk 6 bak. In de 4e versnelling 110 km/h, toen had ie nog iets gas over. Jaar daarvoor met een Ssangjong Korando 2,5 td gedaan, die bleef steken op de 105 km/h.
Nu rijden mn ouders een nieuwe, gechipte Dethleffs camper (fiat), ik ben niet zo van fiat, maar dat ding vliegt echt overal omhoog.

Daarna zijn we altijd in de franse alpen te vinden. Vanaf Grenoble richting Albertville, daar aanhouden richting Beaufort, dan kom je in een prachtig gebied. Zoek maar op; les chapieux!!
Verder zitten we ook veel bij Briancon (iets zuidelijker) dan ga je over Col du Lautaret, of Col du Galibier, vooral de laatste is een pittige klim.
Bij Briancon zijn de plekjes Le casset en le laus erg leuk.

Zal dat eens opzoeken , maar we zijn niet zo'n bergen freaks . Mijn vrouw is aan de zwaarlijvige kant en daardoor heeft het al moeilijk genoeg met wandelen waar het plat is . Mijn vrouw kan den wel uren wandelen in pitoreske dorpjes met van die hele kleine straatjes en heel oude huisjes .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan